X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, בשיתוף עמותת אקים ישראל, השיקו סמל נגישות לאנשים עם מוגבלות שכלית, נפשית, תקשורתית ולקויות למידה
▪  ▪  ▪
סמל נגישות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, בשיתוף עמותת אקים ישראל, השיקו (ד', 3.12.14) במסגרת היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות, סמל נגישות שיסמל הנגשה של שירות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית, נפשית, תקשורתית ולקויות למידה.
סמל זה נועד על-מנת לשמש את נותני השירותים השונים (מוזאונים, בתי-מלון, שירותי ספורט ופנאי, עסקים גדולים וקטנים ועוד) ויאפשר לבעלי המוגבלות, למשפחותיהם ולציבור בכללותו לדעת, כי השירות במקום מונגש עבורם, בדומה לסמל כיסא הגלגלים המסמל כי מקום מונגש לאנשים עם מוגבלות פיזית, ולסמלים אחרים של ליקויי שמיעה או ליקויי ראייה.
תיאור ומשמעות הסמל:
הסמל הינו דמות ראש של אדם, שסביבו מבוך אשר מקשה עליו ומגביל את התמצאותו בסביבה, ולמעשה באמצעות הנגשה נכונה, יזכה האדם לשוויון הזדמנויות ויוכל למצוא את דרכו החוצה מהמבוך.
הסמל נבחר על-ידי האנשים עם המוגבלות עצמם, בסיועם של ארגונים המייצגים אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם והפועלים למען קידום זכויותיהם (אקים, לישמ"ה אס"י, אנוש, אלו"ט, עוצמה, קווים ומחשבות).
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אחיה קמארה, מסר: ״פעמים רבות כשהציבור חושב על נגישות, הוא חושב על מעלית או רמפה ואולי על מערכת הגברה לכבדי שמיעה או נגישות לליקויי ראייה. תקנות נגישות השירות שנכנסו לתוקף לפני כשנה, מחייבות הנגשת השירות לציבור גם לאנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית, תקשורתית ולקויות למידה (מוגבלות שאינה נראית). לאור זאת, יזמנו לראשונה בעולם סמל נגישות עבור אוכלוסיות אלה, על-מנת שכל מקום שדאג לעמוד בחובות הנגישות עבור אוכלוסיות אלה, יוכל לסמן ולהכריז כי הוא אכן נגיש עבורם״.
מנכ"לית אקים ישראל, סיגל פרץ-יהלומי, ציינה כי "במשך שנים רבות, אנשים שמוגבלותם אינה פיזית או חושית, כגון מוגבלות שכלית, לא יכלו לקבל שירות ככל האדם, מהסיבה הפשוטה - היעדר נגישות עבורם. בשנים האחרונות, כאשר גברה העשייה סביב נושא ההנגשה, אנו באקים ראינו הזדמנות להעלות גם את נושא ההנגשה הקוגניטיבית ואת נגישות השירות לאנשים שבהם אנו תומכים, כך שיוכלו לקבל הסברים בפישוט לשוני, והתאמות, כדוגמת פטור מעמידה בתור ופטור מתשלום על מלווה. כהמשך לכך, חשבנו שיהיה נכון למתג בתי עסק המונגשים לאנשינו בסמל נגישות רשמי מתאים".
לדבריה, "במטרה להעלות מודעות לזכותם של האנשים לקבל שירות הולם ובמטרה לסייע ולהקל על תהליך ההנגשה, יזמה אקים בשיתוף הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים ובסיוע חברת הפרסום ISRAEL R&Y, יצירת סמל מיוחד שיהווה סמל הנגשה רשמי בארץ. הסמל, יש לציין, נבחר על-ידי אנשים עם מוגבלות שכלית, אנשים עם אוטיזם ועוד (ברוח 'שום דבר עלינו בלעדינו'). אנו מקווים שחברות ועסקים יעשו שימוש בסמל, ויעמידו לרשות האנשים עם המוגבלות שירותים אשר יונגשו עבורם, וכך ירוויחו לקוחות מרוצים ונאמנים".

תאריך:  03/12/2014   |   עודכן:  03/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: סמל נגישות לבעלי מוגבלויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כה לחיי והמשך פעילות מוצלח! ל"ת
רינה צורף, רחובות  |  4/12/14 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הורים רבים מעריכים יתר על המידה את ילדיהם ומאמינים כי הם יותר מיוחדים וראויים מאחרים    הורים אלו נוטים יותר מאחרים להפריז בערך עצמם
יפעת גדות
חבר הכנסת או שר בממשלה שעבר עבירה בזמן כהונתו ובית המשפט קבע שיש עם העבירה קלון וגזר עליו עונש מאסר בפועל, שלא בעבודת שירות, לתקופה העולה על שישה חודשים, לא יתמנה לשר בממשלה במשך 14 שנים מהיום שגמר לרצות את עונשו
איתמר לוין
סניגורו של רבין, שמואל קליין, מבקש מביהמ"ש העליון להתערב בממצאיו של רוזן בנוגע למהימנותו של דכנר    השופטים רומזים שאינם מקבלים את ההסברים לגבי קלטת שיחתו של רבין
רון קסלר
האפליקציה "תביא לי", שבפיתוחה הושקעו כמיליון שקלים, מאפשרת הזמנת שליחויות לכל מטרה
עופר וולפסון
ההצעה עברה בקריאה טרומית ותעלה עוד היום להצבעה בקריאה ראשונה    גלאון ממרצ שהגישה ההצעה: "ביבי כנראה חושב שאם הוא יאשים אחרים, לא ישימו לב שהוא נושא באחריות לממשלת הביזיון שהייתה כאן"    שטייניץ תקף את לפיד: "הזלזול שלך בעקרונות הכלכלה ובפקידי האוצר נבע משחצנות ולא מטיפשות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il