X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה אומרת כי נמצאו ראיות מספקות כי עסקות בלתי כשרות שביצעו המנכ"ל לשעבר בחברה יחד עם חשודים נוספים הגדילו את היקפי הפעילות העסקית של החברה במיליארדי שקלים החשודים גרפו לכיסיהם סכומי כסף גבוהים במרמה
▪  ▪  ▪
בועז צ'צ'יק. החשדות מתאמתים [צילום: כ.א.ל]

המשטרה הודיעה (יום ד', 3.12.14) כי הסתיימה חקירת חברת כ.א.ל ובכירים לשעבר בחברה, על-ידי יחידת להב 433 בשיתוף של כוח המשימה למאבק בתופעת ההימורים באינטרנט, בנוגע לחשדות לביצוע עבירות על-ידי בכירים לשעבר בהנהלת החברה ומעורבים נוספים הקשורים בחברה.
בסופה של החקירה נמצא כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, לקיחת שוחד ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון כנגד חברת כ.א.ל, מנכ"ל כ.א.ל לשעבר, מנכ"ל חברת כ.א.ל אינטרנשיונל לשעבר ומעורבים נוספים אשר פעלו מטעם גופים וחברות פרטיות בביצוע הפעילות הפלילית כאמור.
חקירת המשטרה החלה בעקבות תלונה של מבקר הפנים מטעם קבוצת דיסקונט ובמהלכה עלה, כי לאור התפתחות הסחר המקוון החלה חברת כ.א.ל לחדור לשוק סליקת כרטיסי אשראי בינלאומית של עסקות שבוצעו באתרי אינטרנט.
מממצאי החקירה עולה כי במסגרת פעילות זו, בין השנים 2007-2010, ביצעו לכאורה החשודים בחברת כ.א.ל, באמצעות חברת-הבת כ.א.ל אינטרנשיונל, הונאה בהיקפים נרחבים כלפי ארגוני האשראי הבינלאומיים. החשודים פעלו לסליקת עסקות של אתרי הימורים באינטרנט בקידודים כוזבים הנחזים להעיד על היות בית העסק מעניק שירות שונה מהימורים, פעלו לסגירה ופתיחה מחדש של אתרי פורנו ופארמה במטרה להסתיר את היקף ביטול העסקות בבתי עסק אלו וזאת תוך ביצוע עבירות מרמה והלבנת הון.
העסקות הבלתי כשרות הגדילו את היקפי הפעילות העסקית של כ.א.ל במיליארדי שקלים ובנוסף גרפו החשודים לכיסיהם סכומי כסף גבוהים שמקורם בכספי עבירה.
החקירה השתרעה על פני מספר רב של מדינות ויבשות וכללה פעולות חקירה רבות ובכלל זה, חיפושים, חקירת עשרות רבות של עדים וחקירת חשודים. בינהם נחקרו באזהרה, בחשד לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון - המנכ"ל דאז של חברת כ.א.ל בועז צ'ציק וכן המנכ"ל דאז של כ.א.ל אינטרנשיונל.
ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, קיבל את עמדת ראש להב והיחידה החוקרת והנחה על העברת התיק למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה.
מחברת כ.א.ל נמסר: מדובר באירועים שהתרחשו בשנים 2008-2007 ואשר נגעו לתחום המסחר האלקטרוני בבתי עסק זרים, תחום בו הפסיקה החברה את פעילותה זה מכבר. בשנים האחרונות השקיעה כ.א.ל משאבים רבים לשם עיבוי הבקרות, ובניית תהליכים ותשתיות לעמידה בדרישות הרגולציה ככלל והוראות הצו לאיסור הלבנת הון בפרט. בנוסף, הוחלפה כל שדרה הניהול של החברה אשר כיהנה בתקופה הרלוונטית ביחס לאותם אירועים. יצוין, כי גם בביקורת שערך בנק ישראל, נמצא כי כ.א.ל נקטה בפעילות אפקטיבית לתיקון הליקויים ולמניעת הישנותם, ואף הפיקוח על הבנקים ברך על השינוי המהותי שנעשה בהובלת הדירקטוריון והמנכ"ל.

תאריך:  03/12/2014   |   עודכן:  03/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשתית ראייתית להונאת הענק בחברת כאל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילנית חיות
ההעלאה המסתמנת בשכר המינימום תופסת את רשתות השיווק בתקופה של שחיקה ברווחים והאטה בצריכה, והיא תשפיע גם על הרווחים של יצרניות המזון והצריכה, רשתות האופנה והנעלה ועוד
איתמר לוין
מציינים שהקביעה לגבי העבודות שביצע שטרית עבור דכנר מבוססת על ראיות רבות    הסניגור: לקבוע עקרונית שכאשר לא ניתנה תמורה לשוחד - העונש צריך להיות מחצית כאשר ניתנה תמורה
עופר וולפסון
נכנס למרכול של רמי לוי ביישוב שם דקר שניים באורח בינוני וקשה    מאבטח במשרד ראש הממשלה ירה ופצע אותו אנושות    אחד מעובדי הסניף נלקח לחקירה
יצחק דנון
בבקשה בסך 62 מיליון שקל נטען, כי פזגז, סופרגז ואמישראגז גובות תשלומים פסולים, כגון תמורת בדיקה שכלל אינה מתבצעת בפועל
אלעזר לוין
"כל אלו שלא קנו עד עתה, בציפייה למע"מ 0%, יסתערו על המלאי הקיים"    מור: "בעיית מחירי הדירות לא תיפתר בשנים הקרובות"    נחמה קטנה: שכר טירחת עורך דין יוגבל ל-0.5% או 5,000 שקל, הנמוך מבין השניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il