X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אגמים שחורים של נפט גולמי [צילום: דוברות המשטרה]
אירוע סביבתי מהקשים שידעה ישראל
אסון אקולוגי: נפט גולמי
דלף והציף שטחים נרחבים
אלפי מטרים מעוקבים של נפט גולמי פרצו מצינור קצא"א ליד באר אורה כביש הערבה נסגר לשעות ארוכות לאחר שהושגה שליטה על הדליפה החל להתבהר גודל הנזק - פגיעה קשה בשמורת עברונה, בחקלאות בערבה, בחי ובצומח עשרות נפגעים בירדן ובישראל משאיפת אדי דלק
דליפת הנפט [צילום: משטרת ישראל]

מדרום לבאר אורה בערבה דלפו (יום ד', 3.12.14) אלפי מטרים מעוקבים של דלק גולמי מקו צינור הנפט אילת-אשקלון של חברת קצא"א. מחקירה ראשונה עולה כי הסיבה לדליפה - פיצוץ בצינור שקוטרו מטר אחד בעת עבודות תחזוקה ליד באר אורה, שמצפון לאילת.
הדלק פרץ מהבקע בצינור, זרם לאורך קילומטרים רבים והגיע לשמורת עברונה, שבה נטועים דקלי הדום ומתגוררת בה אוכלוסייה גדולה של צבאים. דרך הערבה הייתה סגורה לתנועה שעות ארוכות בין אילת לקטורה לאחר שהנפט הדולף הציף את הכביש, והתנועה הועברה לכביש 12. זרימת הנפט המשיכה מזרחה אל תוך ירדן. באזור הערבה נוצרו אגמים גדולים של דלק שחור, שאיים לזרום דרומה לעבר חוות חקלאיות ולכיוון אילת.
הדלק זרם כשעתיים, ורק בסביבות השעה 22:30 הופסקה הזרימה. למקום הובאו משאבות כדי להתחיל לשאוב את הדלק הרב מהאגמים השחורים שנוצרו. לנוכח זיהום הקרקע בדלק גולמי עולה חשש כי לא ניתן יהיה להשתמש בה בעתיד הקרוב לצורך גידולים חקלאיים.
במשרד להגנת הסביבה אומרים כי בשמורת עברונה נגרם נזק כבד, ומדובר באסון אקולוגי מן החמורים ביותר שידעה מדינת ישראל. מנהל מחוז דרום במשרד גיא סמט אומר כי הנפט הגולמי זרם בשמורת עברונה וגרם נזק לחי ולצומח שיארך שנים עד שיתוקן. לדבריו, מיליוני ליטרים של נפט זרמו במהלך האסון, ועדיין מתקשים לאמוד את מלוא היקף הזיהום. צוותי המשרד עובדים במרץ כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בחי ובצומח.
באסון נפגעו שלושה בני אדם משאיפת אדי דלק, במהלך פעולות השאיבה. השלושה הועברו לבית החולים יוספטל באילת. בעקבה שבירדן נפגעו עשרות בני אדם שלקו בקוצר נשימה לאחר ששאפו את האדים הרעילים. לפחות 84 מהם פונו לבתי החולים המקומיים. התושבים הונחו להסתגר בבתיהם.
מהמשטרה נמסר כי לאחר שתסתיים שאיבת הדלק שדלף ניתן יהיה להתחיל בחקירה ולקבוע את הנסיבות ואת האחראים לפיצוץ הצינור. המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה תפתח בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע. במשטרה הירוקה הוקם צוות חקירה מיוחד שיפעל בשיתוף גורמים מחוץ למשרד להגנת הסביבה. החקירה תבחן גם האם ניתן היה למנוע את הדליפה וכיצד היא טופלה על-ידי הגורמים השונים.

תאריך:  03/12/2014   |   עודכן:  04/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסון אקולוגי: נפט גולמי דלף והציף שטחים נרחבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה קיצוץ של 50% בשכר הטרחה של חברות מימוש זכויות רפואיות    גם התשלומים לעורכי דין יוגבלו    במסגרת הרפורמה יינתן ייעוץ חינם למימוש זכויות בכל סניפי הביטוח והמדינה תממן סיוע משפטי במקרה של חילוקי דעות עם המתווכים    "הרפורמה שמה קץ לתופעה מכוערת של מתווכים שניצלו את מצוקתם של הנכים וגזלו לעתים רבע מהקצבה"
איציק וולף
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כתבה לח"כ שלי יחימוביץ' כי לטענותיה אודות ייעוץ שכביכול העניקה היועמ"ש של משרד ראש הממשלה לאשל על ההסכם שיש לו עם החברה-בת של מקורות אין כל שחר
איתמר לוין
דרוקר טען שדנציגר הורשה להשמיד גרסאות ראשונות של תרשומות עדותו בחקירה    אלא שבניגוד לפרסום - התרשומות לא הושמדו    רבות מהן הכוללות תיקונים בכתב ידו של דנציגר פורסמו ב-News1
עידן יוסף
יו"ר הרשות השנייה: "הרשות השנייה תעשה כל שניתן כדי למנוע טלוויזיה מסחרית עם שחקן אחד. הפתרון הנכון הוא מעבר לשוק של רשיונות, זהו הצעד הראשון"
עידן יוסף
חברי הכנסת אלעזר שטרן ורות קלדרון הגישו את הצעת חוק "השבת ומועדי ישראל" הבאה להסדיר את אופי השבת במרחב הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il