גוגל מפתחת גרסה מיוחדת למוצרים הפופולרים ביותר שלה - לילדים. החברה מקווה שגרסה של יוטיוב ושל דפדפן כרום ידידותיים לילדים יוכלו להפוך את האינטרנט לבטוח יותר לצעירים. לדברי החברה, המטרה היא להגיע לקהל של ילדים מתחת לגיל 12.
המוטיבציה העיקרית שעומדת מאחורי היוזמה היא העובדה שלכולם יש ילדים בחברה, כך שיש דחף לשנות את המוצרים ולהפוך אותם למהנים ובטוחים יותר לילדים", כך אמרה פבני דיוונג'י, סגנית נשיא זרוע ההנדסה האחראי על המיזם החדש בראיון ל-USA Today.
דרך יותר טובה "אנו מודעים לכך שהיוזמה תהיה שנויה במחלוקת, אך האמת היא שילדים כבר נהנים מהטכנולוגיה בבתי הספק ובבית", אמרה דיוונג'י, אם לשתי בנות, "לכן, הגישה הטובה יותר היא פשוט להבין שנעשה שימוש בטכנולוגיה בדרך טובה יותר. גוגל מפתחת את המוצרים בחדר סודי במטה החברה גוגלפלקס במאונטיין ויו שבקליפורניה המכונה סטודיו הילדים".
למרות שגוגל לא פרסם באלו מוצרים מדובר, כפי הנראה חיפוש, יוטיוב וכרום הם המוצרים העיקריים.