"יכול להיות שאהיה שר האוצר" - אמר (יום ו', 5.12.14) שר התחבורה, בתשובה לשאלות, לאחר הרצאתו במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב. קודם לכן אמר, בהרצאתו: "לא אהיה (בעתיד) שר הבינוי, וגם לא שר התחבורה". בדברים אלו רמז, ככל הנראה, על תוכנית מתגבשת - לפחות תוכניותיו שלו - להתמנות לשר האוצר במקום
יאיר לפיד.
בתשובה לשאלת כתב News1, בעניין תוכנית "מחיר מטרה", אמר כ"ץ: "שום דבר לא ייצא מזה. הפקידים (באוצר) לא יתנו לזה לקרות". לאחר מכן מיתן את התבטאותו ואמר: "אינני יודע מה יהיה שם".
ככל הידוע, ישראל כ"ץ הוא אחד משני מועמדים לתפקיד שר האוצר. המועמד השני הוא השר
יובל שטייניץ, שכבר שימש בתפקיד זה ארבע שנים בעבר. כ"ץ ושטייניץ נחשבים כמקורבים לראש הממשלה.
עוד אמר כ"ץ: "הקואליציה התפרקה, כי היו בה מפלגות ללא בשלות, אחריות וניסיון".
שר התחבורה אמר, כי נתן בזמנו גיבוי לראש הממשלה בעניין קידום תוכניות מע"מ 0% ומחיר מטרה, משום ששר צריך לתמוך בתוכניות של עמיתיו. הוא הודיע על תמיכתו בהסכמי-גג, הנחתמים ביזמת רשות המקרקעין, ואמר כי
משרד התחבורה יסייע לקידומם, על-ידי בנית תשתיות.
"תוכנית הדיור לא תואמה עם ראש הממשלה" שר התחבורה גילה: "אני חבר בקבינט הדיור, אם כי השתתפתי רק בשתי ישיבות. באחת מהן הציג לפיד תוכנית לענף הדיור. שאלתי את מנכ"ל משרד ראש הממשלה,
הראל לוקר, שנכח בישיבה, אם התוכנית תואמה עם ראש הממשלה. הוא השיב: התוכנית לא תואמה אתנו! אינני מכיר (המשיך כ"ץ) מציאות שבה שר האוצר איננו מתאם תוכנית כלכלית חשובה עם ראש הממשלה".
כרמים: המחיר זינק מ-140 ל-850 אלף שקל בנושא הדיור אמר עוד השר כ"ץ: "בניגוד לענף התשתית, לא נכנסו חברות מחו"ל לבניית דירות. הסיבה היא, שכמעט כל הקרקע במדינה בידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והיא הקובעת את מחירי המגרשים ואת לוח הזמנים למכירתם. ליד צומת שוקת, בדרום, עומדים לבנות את כרמים, בת 2,500 קוטג'ים. במקום למכור את כל המגרשים בבת אחת, מוכרת רמ"י את המגרשים בשלבים. בשלה ראשון עלה מגרש 140 אלף שקל. בשלב שני 450 אלף שקל. עכשיו מוציאים למכירה את השלב השלישי, ב-850 אלף שקל למגרש האחרונים ישלמו מיליון שקל!"
בנושאים אחרים אמר השר כ"ץ:
- הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד: "תוצאות מכרזי ההפעלה יפורסמו בחודש מרס, לפני הבחירות. שתי חברות, מתוך הארבע שניגשו למכרזים, יזכו, אחת בכל נמל. בנית הנמלים לא עולה למדינה כסף. היזמים הם המממנים, בשיטת BOT. לו הייתי מנהל מו"מ עם ההסתדרות, הוא היה נמשך שלוש שנים, ומסתיים בהפעלת נמלים נכים, ב-20% מכושר התפוקה שלהם. בחרנו ללכת לבית הדין לעבודה. אינני משלם שוחד לעובדים. בעתיד, יופרעו גם הנמלים הקיימים.
התה לצרכן יקר ב-613% ממחירו ביבוא - מחיר התה: מחיר התה לצרכן בישראל גבוה ב-613% ממחיר יבואו, וזה, כאשר אין מכס על יבוא תה! זוהי דוגמה למה שקורה כשאין תחרות. אני בעד תחרות בכל מקום.
- תחרות ביבוא רכב ובכל הענף: אני מקווה שהכנסת תספיק לאשר את החוק, המבטיח יבוא חופשי של רכב. נקיים תחרות גם בין המוסכים ובמכירת חלקי חילוף.
- מבחני הנהיגה: אפריט את מבחני הנהיגה. כיום יש 150 בוחנים, והנבחן מחכה בתור שלושה חדשים. אין לזה הצדקה. מטרתי היא שכל מי שירשם למבחן, יוכל לגשת תוך יום-יומיים.
- מוניות שירות: ביום ראשון השבוע (30.11.14) היו אצלי נציגי ארגוני מוניות השירות, הם מדוכאים. מצבם קשה. המשרד נוציא רישיונות להפעלת 2,500 קווי שירות, אך בפועל מופעלים רק 1,200 קוים. הם לא נערכו לתחרות מול אוטובוסים, הם לא נכללים ברב-קו, וזה פוגע בהם שאלתי האם יהיו מוכנים לתחרות, והשיבו בחיוב. תחרות תקדם את כל הענף. יופעלו 3,000 קווי מוניות שירות.
"אין לאסור בשום אופן עלית יהודים להר-הבית" בנושאים מדיניים אמר שר התחבורה:
- אין לאסור בשום אופן עלית יהודים להר-הבית. יש להוציא את התנועה האיסלאמית הצפונית מחוץ לחוק, כי היא מממנת מאות גברים ונשים, הפוגעים בכל מי שנראה להם יהודי על הר-הבית אין להתיר לפוליטיקאים לעלות אל הר-הבית ולהשמיע הצהרות פוליטיות. זה חל גם על ערבים. לא ייתכן שח"כ אחמד טיבי יעלה לשם ויצהיר שההר שייך כביכול לערבים!
- יש ליישם את החוק, שמי שתומך במאבק מזוין נגד ישראל אינו יכול להיות מועמד בבחירות. לכן, אסור שחנין זועבי תתמודד בבחירות, כי היא הביעה תמיכה במאבק מזוין של חמאס נגד המדינה.
- ישראל היא מדינת העם היהודי. אין לנו מדינה אחרת ואין טעם להכחיש זאת. חוק השבות, למשל, מקנה אזרחות באופן אוטומטי לכל יהודי העולה לישראל.
- אם לא תהיה לנו שליטה צבאית ביהודה ושומרון, יתמוטט משטרו של אבו-מאזן תוך שבוע.
- אם ירושלים תחולק, תהיה שכונת ג'בל מוכאתר בחלק הערבי, ושכונת ארמון הנציב, מולה, בישראל. ואז יירו מג'בל מוכאתר פצמ"רים וטילים על ארמון הנציב. כיום, לפחות, יש לנו שליטה צבאית ומשטרתית על השכונה הערבית.