X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משבת לשבת גוברת "גלישת" האוטובוסים לתוך השבת בניגוד להצהרות משרד התחבורה לירושלים המשיכו לזרום קווים גם 3 שעות אחרי כניסת שבת משרד התחבורה נמנע מאכיפה והתופעה מתרחבת לישובים נוספים בהם בנימינה, צפת, קיסריה, מודיעין וחצור הגלילית
▪  ▪  ▪
דן. קווים רבים גם בגוש-דן

תופעת "גלישת" קווי התחבורה הציבורית לתוך השבת לא פסקה, והיא אף הולכת ומתגברת. זאת חרף הודעת משרד התחבורה בנושא. במהלך דיון שהתקיים השבוע (יום ג', 2.12.14) בוועדת הכלכלה של הכנסת, מסר בכיר במשרד התחבורה דרור גנון לוועדה כי מדובר בתקלה שתוקנה.
בדיקת News1 מעלה את ההפך: משבת לשבת הולך ועולה מספר קווי התחבורה הציבורית שחורגים מהנחיות המפקח התעבורה הקובעות כי עליהם לסיים את נסיעתם האחרונה עד חצי שעה לפני השבת. כך למשל הפעיל אגד קווים פנימיים בכמה שכונות בירושלים, ואפילו קו 1 מהכותל המערבי הגיע ליעדו אחרי הזמן המותר. הרכבת הקלה לעומת זאת סיימה את פעילותה כפי הנדרש בחוק. מכיוון שהתחנה המרכזית סגורה בשבת, לא יכלו להיכנס אליה קווים בין-עירוניים שהגיעו אחרי הזמן המותר. חלק מן החריגות היו חמורות במיוחד, והיו קווים שהגיעו לבירה בשעות החשיכה, כמה שעות אחרי כניסת השבת, ובסביבות השעה 19:00 עדיין היה ניתן לראות תחבורה ציבורית בירושלים.
עוד מגלה הבדיקה כי אין מדובר בעשרות נסיעות הגולשות לתוך שבת, כפי שהסתבר להיות אלא במאות נסיעות, כמעט בכל הערים בישראל, וזאת בנוסף לעשרות נסיעות אחרות שלהן אישר משרד התחבורה לנוע בשבת בניגוד להוראות החוק. כך למשל בוצעו נסיעות כאלה ביישובים: לוד, הוד השרון, עכו, שדרות, פרדס חנה, אשדוד, קיסריה, נהריה, חולון, שלומי, בת ים, בנימינה, קריית טבעון, עפולה, צפת, קריית אונו, תל אביב, חצור הגלילית, אשקלון, מודיעין, ראשון לציון, רמת גן ועוד ועוד. הכל כאמור תוך רמיסת החוק מצד משרד התחבורה ומפעילי התחבורה הציבורית בישראל, בהם: אגד, מטרופולין, דן, אפיקים, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, קווים וחברות נוספות.
השבוע נשאל דובר משרד התחבורה האם וידא המשרד כי אכן לא 'יגלשו' קווים לשבת, ומסר כי "משרד התחבורה מייחס חשיבות רבה לשמירת הסטטוס קוו בכל הנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת". מתשובה מתחמקת זו ניתן להסיק כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לא זו בלבד שלא מילאה את המוטל עליה לפקח שלא תהיה חריגה כאמור, אלא אף אישרה מראש נסיעות הגולשות לתוך השבת.
לשאלת News1 בעניין הנחיה למפעילים בעניין, הודו במשרד התחבורה כי ניתנה להם הנחיה על-פי תקנה 386א'. ניסיונות לברר מול דובר המשרד מדוע ניתנה הנחיה לפי תקנה זו שכלל אינה נוגעת לקווים שאינם מורשים לנוע בשבת אלא לקווים אחרים נתקלה בשתיקה רועמת.

תאריך:  06/12/2014   |   עודכן:  06/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספר קווי האוטובוס בשבת זינק למאות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בשורה מצוינת. נקווה שבקרוב
חילוני עני  |  6/12/14 19:12
2
על מה הכותב מלין?
דב הלמן  |  6/12/14 19:37
3
רמיסת החוק ביד גסה
ראשוני  |  6/12/14 20:28
4
יש דברים יותר חשובים לבדוק! ל"ת
נהייתם אתר חרדי?  |  7/12/14 01:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה: מצב האוטובוסים הממוגנים באיו"ש - קטסטרופלי    יו"ר ועדת המשנה לענייני איו"ש ח"כ יוגב: מערך האוטובוסים הממוגנים באיו"ש בקריסה. עד שלא יקרה אסון, איש לא יתעורר
עידן יוסף
כך טוען בכיר במשרד התחבורה במהלך דיון על ההתנכלויות לנהגים בתחבורה הציבורית, בעיקר נהגים ערבים    המשטרה: יש לנו נוסעים סמויים באוטובוסים    מנכ"ל קווים: בתיאום ניתן לפתור את רוב הבעיה    נהג: אוסרים עלינו להפעיל מצלמות בטיחות, כדי לא לפגוע בצנעת הנוסעים הדתיים
עידן יוסף
מבקר המדינה עורך ביקורת על התחזוקה ברכבת ומזהיר את שר התחבורה כי אם לא יתוקנו מיידית הליקויים עלול אסון להתרחש    הפרטים הקטנים שמאחורי הקלעים במכתב המבקר מעידים כי ברכבת ישראל לא הפנימו שמדובר בתקלות בטיחות חמורות
מירב מורן
הרכבת תפעיל בקרוב מוקד להשכרת אופניים בתחנת ארלוזורוב בתל אביב, תחרות ישירה למיזם השכרת האופניים של העירייה    במקביל, שיתוף פעולה שנרקם בין הרכבת לתל אופן התל אביבי נדחה ביוזמת הרכבת "בגלל מזג האוויר"
עידן יוסף
השלמת קטע ג' מפרויקט A1 תתעכב בכמה חודשים בשל מה שהוגדר "הגדלת היקף העבודה מצד הרכבת"    רכבת ישראל: סיבת העיכוב - פער בין קצב הכרייה בפועל לקצב המתוכנן. הסטייה שהתגלתה בכרייה לא האריכה את לוחות הזמנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il