X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ המשפטי של משרד הבינוי דוחה את כל טענות משרד האוצר נגד הפעלה מיידית של התוכנית "הממשלה כבר אישרה, ודחוף לעצור ההתייקרות אם יהיה ביקוש-יתר, יוגרלו הדירות מהמכרז הראשון "התוכנית מוכנה להפעלה מיידית"
▪  ▪  ▪
עו"ד אלעזר במברגר
האוצר מנסה 'לתקוע' את מחיר מטרה
אלעזר לוין
היועץ המשפטי של האוצר טוען: לא דחוף להוזיל את הדירות, התוכנית תעלה הרבה כסף * אריאל בתגובה: החלטה חוקית וטובה לציבור, זה לא עניינו של בריס, ועל מה הוא בכלל מדבר?!
לרשימה המלאה

משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל רשאים, ואף חייבים, להפעיל מיד את תוכנית "מחיר מטרה" להוזלת הדירות, אם כי תוך הכנסת שינויים קלים. כך אומר היועץ המשפטי של משרד הבינוי, עו"ד אלעזר במברגר, במכתב ששלח (יום ה', 4.12.14) ליועץ הממשלתי לממשלה, יהודה וינשטיין. זו תגובה על מכתבו של היועץ המשפטי לאוצר, עו"ד יואב בריס, שביקש להקפיא את התוכנית.
עו"ד במברגר דוחה את כל טענות היועץ המשפטי של האוצר:
  • האם מחיר מטרה מותנה במע"מ 0%. לדברי האוצר, הממשלה החליטה ב-3 ביולי להפעיל "בתיאום" את תוכניות מע"מ 0% ומחיר מטרה. עתה, כאשר מע"מ 0% בוטלה, אין להפעיל את התוכנית השנייה. משרד הבינוי: בדיוק להפך - מאחר שאין מע"מ 0%, אין תיאום ואין צורך בתיאום! יתר על כן – הממשלה החליטה על התיאום רק לשנת 2014, ושנה זו עומדת להסתיים.
  • החלטות מהותיות בתקופת בחירות: לדעת האוצר, אסור לממשלה, בתקופת בחירות לקבל החלטות מהותיות. משרד הבינוי: זו לא החלטה חדשה, אלא החלטה שהתקבלה כאמור לפני חמישה(!) חודשים.
"דחוף להוזיל את הדירות"
  • האם הוזלת הדירות דחופה? משרד הביוני: בית המשפט העליון כבר פסק, שמותר לממשלת מעבר להפעיל תוכניות דחופות. הדירות התייקרו ב-60%(!) בשש השנים האחרונות, הן ממשיכות להתייקר, ודחייה נוספת בהפעלת תוכנית להוזלתן תנחית מכה קשה לציבור, המחכה זה חודשים לדירות מוזלות. אי-ישום "מחיר מטרה" בחודשים הקרובים יפגע קשה באינטרס הציבורי, ועל הממשלה לנקוט בכל אמצעי כדי למנוע פגיעה זו.
  • תוכנית מוגמרת: לדברי האוצר, מחיר מטרה איננה תוכנית מוגמרת. משרד הבינוי: לא נכון. התוכנית גמורה ומוכנה לשיווק מיידי. עו"ד במברגר "אני מעיד אישית, שהמכרזים והחוזים מוכנים להפעלה מיידית!" אם יש להכניס בה עתה שינויים מסוימים (כמפורט בהמשך), הם יוכנסו.
הדירות יוגרלו החל מהמכרז הראשון
  • האם חסרי דיור ייפגעו. האוצר סבור, שתוכנית מחיר מטרה, המיועדת גם למשפרי דיור, עלולה לפגוע בזכויות של חסרי דיור, שהיו אמורים לרכוש דירות ללא מע"מ. משרד הבינוי עונה, שמועצת מקרקעי ישראל תחליט ביום שני הקרוב להכניס שינוי בתוכנית: הדירות יוגרלו לכל דורש – אם יהיה ביקוש-יתר - החל מהמכרז הראשון, ולא לאחר ארבעה חודשים כפי שתוכנן. כך, יוכלו חסרי דיור לרכוש דרות על-פי תוצאות ההגרלה, ולא יצטרכו להציע מחיר גבוה יותר בעד הדירה.
  • האם מותר להפעיל עתה תוכנית יקרה: לדעת האוצר, חייבת ממשלת מעבר לנהוג ריסון, ואל לה לקבל החלטות שיעלו למדינה מיליארדי שקלים בשנים הבאות. משרד הבינוי מזכיר, שההחלטה העקרונית התקבלה כבר לפני חמישה חודשים. משרד הבינוי: ריסון אין פירושו שיתוק. ממשלות מקבלות כל העת החלטות "הכובלות" את ידי הממשלות הבאות לשנים רבות, בהוצאות של מיליארדי שקלים (הערת המערכת: זה עתה החליטה הממשלה לרכוש 15 מטוסים חדשים לחיל-האוויר, בהוצאה של כ-3 מיליארד דולר, שתתפרש על פני כמה שנים).

תאריך:  06/12/2014   |   עודכן:  06/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהודה וינשטיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבינוי: חובה להפעיל "מחיר מטרה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משבת לשבת גוברת "גלישת" האוטובוסים לתוך השבת    בניגוד להצהרות משרד התחבורה לירושלים המשיכו לזרום קווים גם 3 שעות אחרי כניסת שבת    משרד התחבורה נמנע מאכיפה והתופעה מתרחבת לישובים נוספים בהם בנימינה, צפת, קיסריה, מודיעין וחצור הגלילית
עידן יוסף
התנועה למדינה יהודית הגישה תלונה לנציב שירות המדינה נגד חמישה דוברים ממשלתיים שהפיצו הודעות לעיתונות בשבת ובה בקשה להעמידם לדין משמעתי    טוענת: הדבר הפך לתופעה, יש לרענן את הוראות התקשי"ר
עידן יוסף
משרד התחבורה: מצב האוטובוסים הממוגנים באיו"ש - קטסטרופלי    יו"ר ועדת המשנה לענייני איו"ש ח"כ יוגב: מערך האוטובוסים הממוגנים באיו"ש בקריסה. עד שלא יקרה אסון, איש לא יתעורר
מחלקה ראשונה
לוק סומרס העיתונאי שנחטף בתימן לפני שנה נהרג במהלך ניסיון החילוץ של הקומנדו האמריקני    הוא נפצע אנושות ע"י שוביו ומת מפצעיו לטיפול בספינת קרב אמריקנית
מירב ארד
בנו הצעיר של המהפכן צ'ה גווארה הקים חברה לסיורי תיירות על גבי אופנועים בעקבות המסע המפורסם של אביו בשנת 1952
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il