X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטים: גם אם דעתנו אינה נוחה מההסדר עם פינטו - בגדול הטענות בעניינו נענו; לא היה מקום לחקור את ברכה באזהרה אם הפרקליטות כבר מצאה שלא נפל פגם במעשיו
▪  ▪  ▪
פינטו. בג"ץ לא מתערב [צילום: פלאש 90]
"אתם לא בעלי הבית"
בפתח הדיון נזפה המשנה לנשיא בית המשפט העליון, מרים נאור, בפרקליטות על כך שביקשה שראש מח"ש, אורי כרמל, יטען בפני השופטים. "אתם לא בעלי הבית פה", אמרה לנציגי המדינה. מאוחר יותר הבהירה נאור לנציגת הפרקליטות, עו"ד חני אופק: "לא נסכים לעדות של כרמל. תחליטו מי מדבר - או את או הוא". לכרמל עצמו אמרה נאור: "לא מעניין אותנו למה באת לכאן. אתה כאן בכובעך כפרקליט ולא כראש מח"ש". כוונתה הייתה לכך, שרק עורך דין אחד יכול לטעון מטעם המדינה, וכרמל אינו יכול לדבר כראש מח"ש. כאשר החל כרמל לדבר, קטעה אותו נאור והורתה לו לשבת.

בית המשפט העליון רומז (יום ב', 8.12.14), כי לא יתערב בהסדר הטיעון שנחתם עם הרב יאשיהו פינטו וכי לא יורה להעביר את עניינו של תת-ניצב אפרים ברכה לחקירת מח"ש.
כך עולה מדבריהם של השופטים בהמשך הדיון (יום ב', 8.12.14) בעתירות נגד ההסכם עם פינטו ובדרישה לפתוח בחקירה נגד ברכה, לנוכח טענותיו של פינטו בדבר תשלומים קודמים שהעניק לו. במסגרת ההסדר יודה פינטו במתן שוחד של 100,000 דולר לברכה והמדינה תבקש להטיל עליו עונש של שנת מאסר בפועל.
השופט אורי שהם אמר ליו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, בנוגע לעתירתו נגד ההסדר: "היו פגמים בהתנהלות המדינה, אך גם אם דעתנו אינה נוחה - נחתם עימו הסדר טיעון במסגרתו תבקש המדינה שנת מאסר. אולי היה צריך לחשוב על עונש ארוך יותר ועל כתב אישום חמור יותר, אבל בגדול - טענותיכם נענו".
שהם הוסיף: "יש כאן כתב אישום על שוחד ושנת מאסר. הציפייה שלכם היא לבטל את כתב האישום ואז להגיש כתב אישום חדש נגד פינטו - על מה?". ואילו המשנה לנשיא מרים נאור אמרה לשרגא, כי טענותיו צריכות להתמודד עם הפסיקה בנוגע להימנעות בג"ץ מהתערבות בשיקול דעתן של רשויות התביעה.
בנוגע לבקשה לחקור את ברכה שאל שהם את בא-כוח אומ"ץ, עו"ד יובל יועז, מהו הפגם שלטענתו נפל בבדיקה המשטרתית בנושא. יועז השיב, כי מדובר בעיקר בכך שברכה לא נחקר כחשוד. שהם הגיב: "ההרגשה שלי שנגבו כל העדויות וחקרו את מי שצריך". השופט אליקים רובינשטיין התייחס להסכמתו של ברכה להקליט את פינטו ואמר, כי מי שמסכים להקלטה - אינו יודע מה ייאמר, ולכן ברכה לא היה נוטל סיכון שהוא יופלל אם נפל פגם במעשיו. גם שהם התייחס לנקודה זו: "בלתי סביר לחלוטין שאדם שמקבל שוחד יקליט את המשחד בלי שיידע מה הוא יגיד; זה סיכון אדיר".
נאור: "שווה בנפשך שהפרקליטות מגיעה למסקנה שהיא לא מצאה פגם בהתנהגותו של ברכה, בלי לחקור אותו באזהרה. אז למה לחקור אותו באזהרה? כדי לשים לו תווית של עבריין? הייתה חקירה. אומנם לא באזהרה, אבל הייתה חקירה".
שהם: "למה להכתים אותו מראש בחקירה באזהרה?". נאור: "צריך לרגום אותו באבנים? הפרקליטות צריכה לעבור את כל הטכס הזה?". רובינשטיין: "גם בהנחה שאדוני צודק, הפרקליטות והיועץ המשפטי עומדים על עמדתם; האם זה לא מרפא את הפגם לו אתם טוענים?". נאור: "אתם הופכים אותנו לפרקליט-על ורוצים שנבחן את הראיות".
לעורכת דינו של ברכה, אירית נחמני, אמר רובינשטיין: "כל התופעה הזאת, של קציני משטרה שמסתובבים בחצרות של רבנים, זה לא מתאים".

תאריך:  08/12/2014   |   עודכן:  08/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ צפוי לא להתערב בפרשת פינטו-ברכה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
נאור: לא מתערבים ושכולם יקפצו
פרצלה  |  8/12/14 13:03
2
צ'ה צ'ה צה' - מהומה שלמה
אוטו דרך על נמלה  |  8/12/14 13:28
3
אין מנוס מלחקור את ברכה ל"ת
חקר האמת  |  8/12/14 14:36
4
ברכה לא יחקר, הוא התליין.
בבון זה קוף  |  8/12/14 15:02
5
יושר  |  8/12/14 19:18
6
צדק תרדוף
יושר  |  8/12/14 21:02
 
- ברכה ישר צדיק והשם איתו
אוריאנה  |  9/12/14 08:11
7
מענין למי עוד במדינה יש יפוי
איש1  |  8/12/14 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
יואב יצחק
הניסיון נעשה לקראת הדיון השבוע בבית המשפט העליון בעתירת אומ"ץ, המבקשת: לחקור את תנ"צ ברכה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (ולא על-ידי המשטרה) בחשד שקיבל טובות הנאה ושיבש מהלכי חקירה ומשפט בפרשת הרב פינטו    היועמ"ש טרם תיקן הודעה כוזבת שמסר לבית המשפט העליון ובכך הוא עלול להטעות את השופטים: נאור, רובינשטיין ושהם
יואב יצחק
וינשטיין וניצן העלו תהיות: האם נכון להמשיך ולהגן על ברכה מפני חקירה במח"ש למרות החשדות החמורים שהועלו נגדו    מורת רוח מהתנהגות ברכה, שנמנע מלסייע ליועמ"ש ולפרקליט המדינה - אם אכן הוא סבור שהוא נקי וצח כשלג - ולהתנדב ולהעמיד את עצמו לחקירה במח"ש ולבדיקת פוליגרף
חיים שאולזון
חסידי הרב החליטו למחות, משום שיש גבול לשפיכות דמים. רבם לא ביקש דבר וחצי דבר מאף אחד, אלא בסך-הכל עשה טובה לאנשים בצרה
יואב יצחק
תנ"צ אפרים ברכה, החשוד בקבלת טובות הנאה ובשיבוש הליכי חקירה ומשפט, הוא שחקר את השופט יצחק כהן בעבירות מין, והוא שממליץ על העמדתו לדין    וינשטיין וניצן מחרישים ובפועל לא נזהרים אפילו בכבודם של שופטי בית המשפט העליון, בפניהם תלויות ועומדות שתי עתירות נגד תנ"צ ברכה בדרישה לחוקרו ולהדיחו מתפקידו    התעלמות מעובדות כמוה כ"הוצאת אצבע משולשת" לשופטי בית המשפט העליון
איציק וולף
תנועת אומ"ץ הגישה לבית המשפט העליון את תגובותיה לתגובות שהגישו פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ותת-ניצב אפרים ברכה בעתירה שדרשה להורות על פתיחה בחקירה נגד ברכה    "המסקנות ה'מנקות' את ברכה נובעות מטיעונים ספקולטיביים"    וינשטיין וניצן נוקטים בנורמה מקלה כלפי קצין משטרה בכל הנוגע לחובת הפתיחה בחקירה פלילית    ניגודי העניינים היו מהותיים ושיבשו את החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il