X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שההגנה הסכימה לכל אורך הדרך שדכנר נתן מאות אלפי שקלים ליוסי אולמרט סבורה שהמסמך שזייף דכנר בנוגע לפגישתו בנושא עם אולמרט, מתייחס לפגישה שאכן התקיימה אך במועד אחר
▪  ▪  ▪
אולמרט. "עמדה מהותית" [צילום: פלאש 90]
"לא נקבע שמאכער = שוחד"
פסק דינו של השופט דוד רוזן במשפט הולילנד אינו קובע, כי כל העסקת מאכער מהווה מתן שוחד. כך טוען (יום ב', 8.12.14) התובע, עו"ד זיו אריאלי, בהמשך הדיון בבית המשפט העליון בערעור, בהתייחסו לפרשת תעשיות מלח בה הורשעו דני דנקנר ומאיר רבין.
השופט ניל הנדל אמר, כי קיימת אפשרות שרוזן לא קבע בצורה נחרצת האם השניים נתנו שוחד כסף או שוחד בצורת הפעלתו של רבין כמאכער, ועולה השאלה האם אין קביעה עובדתית בנוגע לעבירות. אריאלי השיב, כי רוזן לא הסתיר ולא החביא התלבטויות או ספקות, ובמקרים כאלו זיכה את הנאשמים. עוד אמר, כי בטיעונים לעונש הבהיר רוזן שמדובר בשתי הרשעות ולא בהרשעות לחלופין.
השופט עוזי פוגלמן ביקש לדעת מהי התשתית העובדתית: האם רבין הוא חסר כישורים למעט קרבתו המשפחתית ליעקב אפרתי, או שמא הוא העניק לדנקנר שירותים נרחבים וחשובים. אריאלי פירט את העבודות המועטות שביצע רבין, לתמיכה בגישת המדינה לפיה הקשרים היו כישוריו היחידים. עוד שאל פוגלמן, האם דנקנר נחקר בשאלה מה התרחש ב-50 פגישותיו עם רבין. אריאלי השיב, כי דנקנר לא ידע למסור פירוט שכזה, וכי חלק מגירסתו הועלה רק בעדותו ולא בחקירתו.

הרשעתו של אהוד אולמרט במשפט הולילנד מתבססת על שישה יסודות: יוסי אולמרט, אברהם נתן, שולה זקן, משה טלנסקי, מעשיו של אולמרט בשלהי הפרשה ומערכת היחסים המתמשכת בינו לבין שמואל דכנר. אף אחד מיסודות אלו אינו מצריך להישען עם דכנר, שגירסתו עולה בקנה אחד עם התשתית הראייתית. כך אומר (יום ב', 8.12.14) התובע, עו"ד יוני תדמור, בדיון בבית המשפט העליון בערעורים בפרשת הולילנד.
תדמור אמר, כי המשפט התנהל לכל אורכו לאור ההסכמה שיוסי קיבל מדכנר מאות אלפי שקלים, והמחלוקת הייתה רק לגבי מודעותו של אולמרט לכך. ההגנה הסכימה להגשת הודעתו של יוסי בחקירתו ואף חקרה אותו בעדותו על אותו בסיס, הוסיף. "לא מדובר בהסכמה דיונית אלא בעמדה מהותית באחת מהשאלות המשמעותיות ביותר בתיק, כי על זה לא הייתה יכולת להתווכח", טען תדמור.
השופטים ניל הנדל וצבי זילברטל אמרו, כי הסכמה של סניגור להגשת הודעה איננה לגבי תוכנה. תדמור השיב, כי ההגנה (עו"ד רועי בלכר) הסכימה גם לתוכן ההודעה. הנדל: "לגבי הסכום אין לכם ראיה חוץ מעד המדינה". תדמור: "יוסי אמר שהיו שמונה-עשרה צ'קים של 80,000-50,000 שקל. אי-אפשר לשים את האצבע ולהגיד 500 עגול, אבל המשמעות ברורה. מדובר על מאות אלפי שקלים, ולא על איזשהו סכום זניח שלא מצריך לעדכן את אולמרט".
הטענות לא הוצגו ליוסי
תדמור הוסיף, כי כל חומר החקירה היה בפני ההגנה ממארס 2011, ומאז היה לה ברור שהצ'קים לא אותרו. לכן, טען, מדובר על שינוי קו בערעור באחת השאלות המרכזיות ביותר בתיק. בין היתר אמר בלכר במחוזי, כי הן התביעה והן ההגנה מעדיפות את גירסתו של יוסי בחקירתו ביולי 2010 על פני עדותו במשפט.
"יוסי נחקר בחקירה נגדית, לא הוצגה לו כל טענה שלא קיבל את הכסף מדכנר, ובוודאי לא הוצג בפניו שהוא מתיישר עם החוקרים שמנסים להוליך אותו בכחש [כפי שטוען אולמרט בערעור]", הוסיף תדמור. עוד ציין, כי ההגנה לא זימנה לעדות את החוקרים שגבו את עדותו של יוסי, אלא רק הגישה קלסר של צ'קים המוכיח את מה שכבר אמרה התביעה - שלא אותרו הצ'קים בהם מדובר.
השופט סלים ג'ובראן שאל כיצד מתייחסת התביעה למסמך שזייף דכנר, ובו כתב שאולמרט ביקש ממנו עזרה ליוסי, עליו לא נחקר דכנר. תדמור: "אין ספק שלא ניתן לקבוע ממצא על בסיס מסמך זה, אבל אי-אפשר ללמוד ממנו מעבר למה שיש בו. דכנר רשם בדיעבד מסמכים שתיארו אירועים שהתרחשו, והוא טעה בתיארוך - וחבל שעשה כך. אבל האירוע של העברת הכסף לבקשתו של אולמרט מוכח באמצעות ראיות אחרות".
לא מופיע בכתב הסחיטה
ג'ובראן המשיך ושאל, מדוע דכנר לא כלל את הסיוע ליוסי בכתב הסחיטה שהכין. תדמור השיב, כי דכנר הבהיר שאין לסמוך על אותו מסמך, וכי הוא השמיט ממנו עוד עובדות שכבר הוכחו - כשם שהשמיט שמות של משוחדים ממסמכים אחרים. הוא ציין, כי שנה מאוחר יותר הזכיר אביגדור קלנר בפני אולמרט את טענתו של דכנר בדבר הסיוע ליוסי. לדברי תדמור, חקירתו של יוסי היא תיעוד של נסיונו להסתיר את האמת, כאשר אט-אט הוא מבין שאינו יכול לעשות זאת לנוכח הראיות שהוצגו לו.
פוגלמן התייחס להימנעותה של זקן מלהכחיש את טענתו של דכנר, לפיה ידעה שאולמרט ביקש ממנה לסייע ליוסי, ושאל האם מדובר ביותר מאשר התחמקות שיטתית מלענות לשאלות. תדמור השיב, כי העובדה שזקן אינה נזעקת ואינה מכחישה - מלמדת שהאירוע התרחש.
הנדל: "אתה קצת משנה את הכללים. אולי זה מקסימום סוג של חיזוק, אי-אפשר ללכת לכיוון הזה". תדמור: "אמרנו שלשיטתנו זו ראיה נוספת, אנחנו סברנו שיש בזה מעבר לחיזוק. זה המעט שהיא יכלה למסור בנסיבות המורכבות שבהן העידה". יצוין, כי אחת הראיות הנוספות שמבקשת המדינה להגיש היא תכתובת דוא"ל בה אישרה זקן את הדברים.
60,000 השקלים
הנדל שאל האם הוכח שאולמרט ידע על 60,000 השקלים שקיבלה זקן מדכנר ושלדבריה העבירה לעו"ד אורי מסר. תדמור השיב, כי זקן טענה שאולמרט לא ידע, אך בית המשפט המחוזי הסכים עם המדינה שהאינדיקציות מוכיחות שהוא כן ידע. לטענת תדמור, גם בנושא זה שינתה ההגנה את החזית בערעור, שכן התרחישים שהועלו בערעור לא הוצגו לזקן בחקירתה הנגדית.
גם ג'ובראן אמר, כי העברת כסף למסר אינה מוכיחה שאולמרט ידע על כך. תדמור השיב, כי העדויות לימדו שנוהל העבודה היה שזקן ומסר דיווחו לאולמרט על קבלת כספים עבורו, ואולמרט עצמו אישר את נאמנותם כלפיו. הנדל תהה מדוע מסר לא הובא להעיד, ותדמור השיב, כי מאחר שהלה שמר על זכות השתיקה בחקירתו ולנוכח דבריו של אולמרט על יחסיהם - לא היה בכך צורך. יצוין, כי גם בהקשר זה מבקשת המדינה להגיש ראיות נוספות - הקלטות של שיחות בין זקן, אולמרט ואחרים.
לבסוף אמר תדמור, כי ההגנה אמרה שאינה חולקת על ממצאי מהימנות של בית המשפט המחוזי - והשופט דוד רוזן קבע שאינו מאמין לעדותו של אולמרט.

תאריך:  08/12/2014   |   עודכן:  09/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: לא צריך את דכנר להרשעת אולמרט
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הולילנד6 טלנסקי2 ראשון2 שיבוש1 ל"ת
11 שנה בכלא  |  8/12/14 16:22
 
- התקבלת בזכות למרתף5-VIPבג'הנם!
ע_הראל  |  11/12/14 12:32
2
הלבישו על אולמרט תיק
אולמרט יזוכה  |  8/12/14 18:06
 
- תיק תפרו לו? תיק?
עזרא מועלם  |  8/12/14 22:12
 
- אתה וחבריך הינם נגע רע
שמעון אמסלם  |  8/12/14 23:29
 
- תופרי התיקיםשל מפא"י=לכו לעזה!
ע_הראל  |  11/12/14 12:27
3
אני מאשים
urixo  |  8/12/14 23:38
4
חלאס,במיקרוסקופ של ניקון מחפשי
רמי44  |  9/12/14 03:27
 
- מתאים לך הסחאם הזה...
שמעון אמסלם  |  9/12/14 13:46
 
- איזה בית יש הרבה, בכרמיה
רמי44 היום לוד  |  9/12/14 20:06
 
- סחאם?=מה שיש לשמעוני תחת הכובע
ע_הראל  |  11/12/14 13:34
5
אולמרט הוא פושע מסוכן ונוכל ! ל"ת
נולי  |  9/12/14 14:55
 
- אולי את עובדת במקצוע עתיק כזה?
ע_הראל  |  11/12/14 13:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - הערעור
איתמר לוין
אומר שרוזן צדק כאשר קבע שניתן להרשיע בשוחד גם בלי להוכיח סטייה מן השורה    המדינה: ניתנו ליזמים הטבות ניכרות תמורת התשלומים שהעבירו; איננו טוענים שלא הייתה סמכות לתת אותן
איתמר לוין
המדינה מבקשת מבית המשפט העליון לאפשר לה להגיש ראיות שלשיטתה מחזקות את הרשעתו של אולמרט: דוא"ל בין זקן לפרקליטיה והקלטות שביצעה זקן
איתמר לוין
סיכום שלושת הימים הראשונים של הדיון בבית המשפט העליון בערעורים בפרשת הולילנד: אל מי מכוונים חיציהם של המורשעים, מה עלולה להיות הטעות הכבדה ביותר של אולמרט והאם ניתן לנסות לשער את התוצאה
איתמר לוין
התובע טוען שדכנר זייף מסמכים כחלק מהצורה האובססיבית בה התייחס לפרויקט עד המדינה שנטל על עצמו    השופטים: ייתכן שניתן להבין את הימנעותו של צ'רני מלפנות למשטרה נגד דכנר
איתמר לוין
זילברטל: שופטים אומרים דברים, אולי לפעמים בהרחבת יתר, אבל לא צריך אחר כך לחפש בכל מילה שלהם    ג'ובראן: הרשעתו של שמחיוף לא מבוססת על דכנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il