X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה עוסקת בפיתוח מוצרים לזיהוי חומרים מסוכנים ורעלים באמצעות חיידקים בעלי מניות מיעוט: הפרופסורים בלקין ושחם ניהלו פרויקטים מחוץ לחברה
▪  ▪  ▪
חיידקים מהונדסים גנטית

מנדי עירד ובנו יריב מבקשים (3.12.14) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר להם להגיש תביעה נגזרת בשמה של חברת קנריוס נגד בעלי השליטה בה, פרופ' שמעון בלקין ופרופ' יוסף שחם. עירד מחזיקים ב-30% ממניות קנריוס, שעסקה בפיתוח מוצרים טכנולוגיים לזיהוי חומרים מסוכנים ורעלים באמצעות חיידקים מהונדסים גנטית.
לטענת עירד, לנוכח הקשיים בקידום עסקי החברה הם החלו לחקור מדוע היא נכשלת בפיתוח הידע הרב שברשותה וביישומו המסחרי. לדבריהם, התברר להם שבלקין ושחם מעורבים מחוץ לחברה בעשרות פרויקטים בנושאים שהיו במובהק נתונים לרישיון הבלעדי שהוענק לחברה. השניים לא עשו כל ניסיון להביא פרויקטים אלו לחברה, אלא העדיפו להיטיב עם עצמם ועם קרנות המחקר אליהן הם קשורים, נטען בבקשה.
עירד מייחסים לבלקין ושחם הפרת חובות האמון כלפי החברה, גזל סוד מסחרי, תרמית, הטעיה חוזית, והפרת התחייבויותיהם המפורשות להעניק לחברה את כל הידע שברשותם, ולסייע לה לפתח ידע זה לכדי מוצרים ומיזמים מסחריים. בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד דורון שטרן, אסף בנמלך ובנימין בקרמן, נאמר עוד, כי כאשר הבינו המשיבים שהמבקשים גמרו בדעתם למצות את זכויות החברה כנגדם, הדיחו אותם מדירקטוריון החברה ומינו דירקטור נוסף מטעמם.
לטענת עירד, פעולות המשיבים ומחדליהם גרמו לחברה נזקים כבדים, שהביאו אותה לעברי פי פחת. המבקשים מעריכים את היקף הנזקים שנגרמו לחברה ב-50 מיליון שקלים, נזקים המתבטאים בין היתר בגזילת תקציבי מחקר ופיתוח ממנה, ובפגיעה בעסקיה וברווחיה.
בלקין ושחם טרם הגיבו על הבקשה. בשבוע שעבר הגישו השניים בקשה לפירוקה של החברה, בין היתר בטענה לקרע בלתי ניתן לאיחוי עם עירד ולחוסר אמון מוחלט מצידם במנדי עירד.

תנ"ג 8337-12-14
תאריך:  10/12/2014   |   עודכן:  10/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לנגזרת נגד בעלי השליטה בקנריוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת הכלכלהקיימה דיון בחקירת שלטונות המס בארה"ב את בנק לאומי    היועץ המשפטי של הבנק: "ההסדר לא כולל פטור מתביעות לנושאי משרה"    התנעה למען איכות השלטון: "הפרשה מצטרפת לעסקות תמוהות רבות אחרות של בנק לאומי בהנהגתה של גליה מאור"
אלעזר לוין
תשקיע 225 מיליון שקל בבניית 180 דירות    הגדילה חלקה בפרויקט ענק בבאר יעקב ל-77.5%    מירלווישי ובן-חיים הם בעלי השליטה ברוטשטיין, ואחיו הצעיר של לב לבייב שותף זוטר
יפעת גדות
הצעת חוק שאושרה בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ה-19 קובעת כי נפגעי עבירת מין, יוכלו לבחור את מין החוקר שיחקור אותם
מחלקה ראשונה
בתקופת כהונתו הראשונה פעל חן יחד עם הנהלת האיגוד ליצירת סביבה עסקית תומכת ותנאי וודאות רגולטורית ארוכת טווח עבור תעשיית הכימיה והפרמצבטיקה בישראל
עופר וולפסון
המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל: "התחרות בנמלי הים מטיבה עם הלקוחות ומקנה להם יכולת מיידית לקבל החלטה ובחירה בנמל המועדף עליהם"    "ולקלוט אוניות גדולות. וזה האתגר התפעולי של נמל אשדוד. העלויות הכספיות גדולות מאוד וכרוכות בהעמקת המים וציוד משוכלל כמנופים גבוהים בעלי זרועות ארוכות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il