X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגב: "מה שהיה טוב לרבין בעניין חוק הבשר הכשר, בוודאי טוב לממשלה שלנו כדי לשמור על מדינה הזו כמדינת הלאום של העם היהודי" זנדברג: "תרשו לי לנבא שגם הפעם החוק ייפסל"
▪  ▪  ▪
רגב. היועמ"ש פוזל לז'נבה [צילום: פלאש 90]

בתום דיון ארוך שכלל הסתייגויות רבות שהגישו סיעות האופוזיציה, מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 8.12.14) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למניעת הסתננות ולהבטחת יציאתם של מסתננים ועובדים זרים מישראל (תיקוני חקיקה והוראות שעה), התשע"ה-2014.
המליאה דחתה את כל ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה, למעט הסתייגות שהקבלה של ח"כ מיכל רוזין (מרצ) לפיה גם רופא ולא רק הממונה על הגבולות, יוכל להחליט על שחרור בשל נסיבות בריאותיות. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 47 ח"כים ו-23 התנגדו.
לפני כחודשיים פסל בג"ץ, בפעם השנייה, את התיקון לחוק למניעת הסתננות. התיקון האחרון אפשר את החזקתם של מסתננים "חדשים" במאסר לתקופה של עד שנה אחת, וקבע הוראות להקמתו והפעלתו של מתקן חולות, שהוא מתקן שהייה פתוח, שיכול להחיל כיום קרוב ל-3,000 מסתננים, ובכך להקל במידת מה על מצוקתם של תושבי דרום ת"א. יצוין כי החוק החדש יחול גם על המסתננים השוהים בחולות, בניכוי התקופות שכבר שהו במתקן.
הצעת החוק שאושרה עוסקת בשלושה עניינים עיקריים: האחד - קיצור תקופת המשמורת למסתננים ״חדשים״ שייכנסו לארץ לאחר שיעבור החוק משנה אחת לשלושה חודשים, והעברתם לאחר מכן למתקן השהייה הפתוח.
הרכיב השני בהצעת החוק - תיקון ההסדרים הנוגעים למתקן השהייה הפתוח (חולות) בניסיון להתאימו לסטנדרטים החוקתיים שקבע בית המשפט העליון. בהקשר זה, נקבעה בהצעת החוק תקופת שהייה מירבית של 20 חודשים, חובת התייצבות אחת בלבד במקום שלוש, קביעת סוגי אוכלוסיות שלא יוכלו לשהות במתקן וקביעת ביקורת שיפוטית יזומה על ענישה משמעתית של העברה למשמורת.
הנושא השלישי בהצעת החוק - תיקוני חקיקה עקיפים, בחוק עובדים זרים, שכולל החמרה של הענישה כנגד מעסיקי מסתננים, והטלת חובה על מעסיקי מסתננים ועל המסתננים עצמם להפקיד פיקדון כדי להבטיח את יציאתם מישראל.
יושב-ראש ועדת הפנים שהכינה את ההצעה, ח"כ מירי רגב, הציגה את ההצעה ואמרה: אני רוצה להבהיר כי החוק עליו אנו מצביעים היום הוא חוק עקר שלא הייתה ברירה אלא להסכים בגלל המצב של פיזור הכנסת. רציתי להביא בשורה לתושבי דרום תל אביב, להסתכל להם בעיניים ולהגיד להם שלא על מצפוני לסגור את חולות. זה שהיועמ"ש כל הזמן פוזל לז'נבה ומנותק ממה שקורה בציבור הישראלי לא יעצור אותי מלהביא חוק שימנע את פיזור ופירוק חולות".
לדברי רגב, מכיוון שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שבעוד שבועיים מתקן חולות ייסגר ואלפי מסתננים ישובו לשכונות דרום תל אביב, החליטה, בלב כבד, להתפשר בעניין זה ולהביא לקריאה שנייה ושלישית את ההסדרים כפי שהוצעו על-ידי הממשלה, אך "אעשה ככל שניתן שבממשלה הבאה נביא לפה פסקת התגברות שתעשה סדר בעניין מדיניות ההגירה. מה שהיה טוב לרבין בעניין חוק הבשר הכשר, בוודאי טוב לממשלה שלנו כדי לשמור על מדינה הזו כמדינת הלאום של העם היהודי, ולא להביא למצב שאלפי מסתננים מגיעים לכאן כדי למצוא עבודה. זו בושה וחרפה שמפלגות שקוראות לעצמן ציוניות כמו מפלגת העבודה, התנגדו לחוק הזה".
חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ): "אם לא הספיקו הפעמיים הקודמות שבהן בית המשפט העליון פסל את החוק הזה אז הנה מגיעה הפעם השלישית, ותרשו לי לנבא שגם הפעם הוא ייפסל. הבסיס של החוק הזה זה שהוא מנסה לכלוא אנשים חפים מפשע ללא משפט וזה דבר שאין לו מקום בדמוקרטיה. טועה הממשלה שמשנה פרטים טכניים כאילו שזה ישנה את המהות. הממשלה שהביאה את הגזענות ההסתה והרדיפה בשיא זה אקורד סיום הולם למה שהתרחש כאן בשנתיים האחרונות. הכנסת הזו מותחת את החבל יותר ויותר מול בג"ץ, חברי הכנסת מהימין רוצים שבג"ץ יפסול את החוק כי זה יאפשר להם להמשיך את מסע ההסתה נגד בג"ץ".
ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים: "זו הצעה אנטי דמוקרטית ואנטי חוקתית. עוד פעם אנחנו לא מתמודדים עם העניין עצמו. אנחנו כולאים אנשים שכל מה שהם מבקשים זה חיים ובינתיים עשרות אלפים ימשיכו לחיות פה ללא זכויות בסיסיות. יש פתרונות אחרים שכבר הצגנו. אנחנו היינו בעד הגדר ואנחנו שמחים שהיא הוקמה, אבל ברגע שהיא הוקמה כבר לא נכנסים לפה אנשים חדשים. ועכשיו יש פה 45 אלף אנשים שבהם צריך לטפל. 9 מיליון אזרחים יש במדינה אז 45 אלף אנשים, אי-אפשר לתת להם זכויות חברתיות? כל עוד יש פה מדינת חוק אנחנו איננו מגרשים אותם ואין טעם לכלוא אותם ולהעניש רק לשם הענישה עצמה. זה לא מוביל לשום דבר אלא רק לפגיעה בזכויות אדם. חוק ההסתננות זו דוגמה מובהקת לכך שהמצב של המדינה הזו הולך ומידרדר".
שר הפנים לשעבר, ח"כ אלי ישי (ש"ס): "החוק שמגיע היום הוא עקר לחלוטין. החוק הריק הזה בשורה התחתונה שלו אומר לא לסגור את מתקן חולות, כי אם הוא לא יעבור המתקן ייסגר. לצערי הרב פעם אחר פעם פוגעים ביכולות של ממשלת ישראל להתמודד עם בעיית המסתננים. כדי לפתור הבעיה צריך חקיקה, גדר, מתקני שהייה ומניעת אישורי עבודה. גדר לבד לא תעזור. אין פה בעיה של פליטים, רובם ככולם מסתננים".
ח"כ איילת שקד (הבית היהודי): "החוק הזה הוא ברירת מחדל, בעקבות בג"ץ, היועמ"ש ולוח הזמנים הצפוף. אני חושבת שתקופת השהייה לא מספיקה כדי להרתיע מהגעת מסתננים חדשים. אני מאוד מקווה שהממשלה הבאה תדע לקחת את החוק הזה ולשפר אותו".
ח"כ דב חנין (חד"ש): "הייתם מצפים שאחרי סאגה כזו שנפסלו כבר כמה חוקים דומים, תהיה כאן ראייה חדשנית ושונה של הבעיה, אבל יש כאן עוד מאותו דבר. יש בעיה שצריך לטפל בה, דרום תל אביב זה אזור אסון, וקיים חורבן חברתי מוחלט שבו סובלים כולם. במקום לתפור את הבעיה של דרום תל אביב ולשקם את התשתיות, הניקיון ותחושת חוסר והביטחון של התושבים, ובמקביל לפזר את מבקשי החיים, הממשלה ממשיכה באותה דרך".
ח"כ נסים זאב (ש"ס): שמענו היום הגדרה חדשה "מבקשי חיים". ראו איזה פלא, מה קרה לכל ה-600 אלף שהמתינו לפני שלוש שנים בגבול מצרים וביקשו להיכנס לישראל? הם מתו? אם לא הייתה הגדר היום היינו מתמודדים עם מאות אלפי פליטים. הקטסטרופה שיש היום בדרום תל אביב זה דבר בלתי נסבל, אנשים לא יכולים לצאת מבתיהם".

תאריך:  08/12/2014   |   עודכן:  08/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עובדים זרים  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק המסתננים אושר סופית במליאת הכנסת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בושה וחרפה
יוסי פלס  |  8/12/14 23:00
 
- אז עשה מעשה וארח אותם בביתך
מגיב ותיק  |  9/12/14 01:05
2
בושת הדמוקרטיה שאיננה=========
יוד יוד  |  9/12/14 00:41
3
תודה לאל שהחוק אושר סופית ל"ת
מצויין.  |  9/12/14 06:21
4
לא חפים מפשע-מסתננים לא חוקיים ל"ת
סתם אחד  |  9/12/14 06:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עופר וולפסון
על ניסיון העברת עשרות מיליוני השקלים לחטיבה להתיישבות רגע לפני פיזור הכנסת הוגשה רביזיה, כך שההצבעה על כך תידחה למועד לא ידוע בינתיים   
עידן יוסף
תופעה מאורגנת מתוקצבת ומתוזמנת על-ידי הרשות הפלשתינית והאיחוד האירופי    "הרשות הפלשתינית פועלת לילות כימים להשתלט על אדמות מדינה ומשרד הביטחון עומד מנגד"
עידן יוסף
יו״ר המל״ל: אנחנו קרובים לסגירת הסכם לפתרון החוב של הרשות הפלשתינית לחברת החשמל    יו"ר ועדת חוץ וביטחון ביקש מראש המל"ל להציג את ההסכם המתגבש עד סוף החודש
עידן יוסף
משרד התחבורה: מצב האוטובוסים הממוגנים באיו"ש - קטסטרופלי    יו"ר ועדת המשנה לענייני איו"ש ח"כ יוגב: מערך האוטובוסים הממוגנים באיו"ש בקריסה. עד שלא יקרה אסון, איש לא יתעורר
איציק וולף
ח"כ בנימין בן-אליעזר אושפז בבית החולים אסף הרופא    סובל ממחלת חום    לאחרונה הודיע שלא יתמודד שוב על מקום בכנסת
רשימות נוספות
כנסת 19  / מי ומי    | 
אושרו תקנות להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי  /  עופר וולפסון
הצעת חוק: הסדרת השבת ברוח גביזון-מדן  /  עידן יוסף
הרשעה בקלון תמנע כהונה 14 שנים  /  יפעת גדות
הבית היהודי בחצי דרך  /  הרב שלמה אבינר
הקדמת הבחירות  /  איתמר לוין
נבחרים ונחים?!  /  ד"ר אסנת עקירב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il