X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מציע להדק את הפיקוח על המזון ולהחמיר את הענישה שתוטל על מי שיפר את הוראות הפיקוח, במסגרת חוק מקיף שיחליף את פקודת בריאות הציבור
▪  ▪  ▪
אחריות כל שרשרת האספקה [צילום: פלאש 90]

משרד הבריאות מציע להדק את הפיקוח על המזון ולהחמיר את הענישה שתוטל על מי שיפר את הוראות הפיקוח. המשרד הפיץ (יום ב', 8.12.14) לקבלת תגובות תזכיר לחוק שיחליף את פקודת בריאות הציבור, המבוססת על תקנות לשעת חרום.
בין היתר, מוצע להסדיר את הפיקוח על ייבוא מזון ולקבוע את אחריותו של היבואן, בין היתר במטרה לממש את החלטות הממשלה להגדיל את ייבוא המזון לצורך הורדת מחיריו. עוד מוצע שהמשרד יוכל להתלות לזמן קצוב או לבטל לחלוטין את רשיונו של יצרן מזון ישראלי, אם הרישיון ניתן על-בסיס מידע כוזב או אם מנהל ביצרן יבצע עבירה חמורה בתחום פעילותו. הסמכה דומה מוצעת לגבי יבואני מזון. החוק החדש גם יסדיר את אחריותם וחובותיהם של משווקי מזון.
הצעה נוספת עוסקת בהגברת הפיקוח הווטרינרי בתחום המזון, כאשר בתוך ארבע שנים (או שש) יחויבו היצרנים בסטנדרט פיקוח וטרינרי אחיד המותאם לסטנדרטים במדינות המפותחות, הכולל שני מרכיבים: פיקוח וטרינרי בתוך המפעל בידי וטרינרים שיהיו עובדי הרשות המקומית וחובת יישום מערכת אבטחת בטיחות.
התזכיר ממשיך ומציע לקבוע, כי ההסדרים החלים בישראל יחולו גם על מזון שיוכנס משטחי הרשות הפלשתינית. הצעה נוספת היא לקבוע את החובות החלות על יצרן, יבואן או משווק בשורה של עניינים, ובהם: הכיתוב על גבי אריזת מזון, איסור לשנות את הכיתוב ואיסור לייחס סגולת ריפוי למצרך מזון. בתחום הענישה מוצע לקבוע עונש מאסר מירבי של חצי שנה על שורה של עבירות, ולאפשר למשרד הבריאות להטיל קנסות מינהליים בשיעור של עד 200,000 שקל בגין עבירות אחרות.
יישום החוק מותנה בכך שמשרדי האוצר והבריאות יגיעו לסיכום על מימון התקנים הנוספים שיידרשו למשרד הבריאות, ואותם הוא מבקש להוסיף לו בשנים 2015 ו-2016.

תאריך:  08/12/2014   |   עודכן:  08/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות: רפורמה בפיקוח על המזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רגב: "מה שהיה טוב לרבין בעניין חוק הבשר הכשר, בוודאי טוב לממשלה שלנו כדי לשמור על מדינה הזו כמדינת הלאום של העם היהודי"    זנדברג: "תרשו לי לנבא שגם הפעם החוק ייפסל"
עידן יוסף
מאז יום שישי בבוקר מנסים גורמי הביטחון בישראל וברשות הפלשתינית להתחקות אחר עקבותיהם של שני תושבי חברון, אחד מהם בן-דודו של רוצח הנערים, שהודיעו על כוונתם לבצע פיגוע
עידן יוסף
בדיקת המשטרה העלתה כי הקלטות שאותרו בלשכת שר הביטחון אהוד ברק הן מהשנים 2006, 2011, 2012 ו-2013 ואינן קשורות לפרשת הרפז-אשכנזי
עופר וולפסון
מייסד רוביקון אמיר ברמלי תקף את מדיניות ההשקעות של הגופים המוסדיים הגדולים ואת הפיקוח עליהן: "עבור הגופים המוסדיים קל יותר להשקיע בחברה אחת או שתיים, במקום להיכנס לתהליך מורכב של איתור מאה חברות ואף יותר"
אלעזר לוין
שר הבינוי אורי אריאל מספר איך דחה שר האוצר לשעבר את בקשתו (של אריאל) לאפשר לו לשווק את מחיר מטרה לאחר שחוק מע"מ 0% נתקע בכנסת    "זו הייתה טעות - יכול להיות שהיו לו גם שיקולים לא ענייניים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il