X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החקלאות הגיש בקשה לצו מניעה להפסקת הפעילות בדיר חזירים בגליל המערבי בשל עבירות על חוק צער בעלי חיים
▪  ▪  ▪
אכזריות [צילום: משרד החקלאות]
[צילום: משרד החקלאות]

משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגיש בקשה לבית משפט השלום בחיפה להוציא צו מניעה נגד בעלים של דיר לגידול חזירים הממוקם בגליל המערבי, ולהורות למגדלים להפסיק את ההתעללות בבעלי החיים המוחזקים על ידם.
מדובר בתיק חמור מאוד, הכולל סדרת עבירות על חוק צער בעלי חיים, שבוצעו על-ידי הבעלים בחזירים המוחזקים אצלם בדיר. הסיפור החל בביקורת שגרתית הנעשית על-ידי צוותי משרד החקלאות ופיתוח כפר בדירים לגידול חזירים, במסגרת הביקורת הראשונה התגלו לצוות ליקויים וחריגות הניתנים לתיקון. צוות המשרד הנחה את הבעלים על דרכי שיקום וטיפול על-מנת לסייע להם לטפל בחזירים בצורה נכונה וחוקית. הבעלים הביעו נכונות לתקן את הטעון תיקון, והמשרד המשיך לעקוב אחר הדיר בשבע עיניים.
במהלך החודשים האחרונים בוצעו בדיר מספר רב של ביקורות על-ידי צוותי המשרד. בביקורות נמצאו ליקויים רבים, ועל אף פניות חוזרות ונשנות של המשרד למגדלים לתקנם, ועל אף חקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק צער בעלי חיים, בחרו המגדלים להתעלם מההנחיות, תוך גרימת סבל רב ומיותר לבעלי החיים שבחזקתם.
חולים וגוססים
במהלך כל הביקורות ניתן היה לראות שמבנה הדיר מיושן - הקירות, הגדרות והברזלים ישנים, ומלאים בבליטות וחריצים, ברזלים חלודים ומתפוררים, שמסכנים את שלום החזירים, שלא לתכלית ראויה. בנוסף, במהלך כל הביקורות נצפו חזירים משותקים, רזים באופן קיצוני, חולים ואף גוססים ולא יכלו לזוז בכוחות עצמם. חזירים אלה לא טופלו על-ידי המגדלים ולא הומתו בהמתת חסד מיידית באופן שהגדיל את סבלם ביחס לחזירים האחרים בדיר, שאף הם סבלו. בנוסף נצפה מחסור חמור בנקודות מים. צפיפות היתר בדיר ושאריות צואה ושתן שלא נוקו, לא אפשרו לחזירים רביצה.
המגדלים נדרשו והתחייבו בפני המשרד לתקן את הליקויים הבאים: הקטנת מספר החזירים בדיר, וכפועל יוצא גם הקטנת הצפיפות; החזקה נאותה של המקום - ניקוי תקופתי של השטח; תיקון הגגות שקרסו והתאמתם; התאמה כללית של הדיר להחזקת חזירים בהתאם להנחיות.
בביקורת האחרונה בדיר המדובר, נמצא כי אלפי בעלי חיים מוחזקים בתנאים העולים לכדי התעללות חמורה ואשר מסכנים באופן ממשי את חייהם. למעשה, מספר רב של בעלי חיים חווים סבל רב, ללא הצדקה וללא תכלית ראויה, ועל אף התחייבויותיהם המפורשות והחד-משמעיות לעשות כן. לכן פנה המשרד לבית המשפט על-מנת לעצור את ההתעללות בדיר, ולהכריח את הבעלים לקיים את הוראות ההנחיות להחזקת חזירים על-פי חוק צער בעלי חיים.
סבל רב
עו"ד ג'ריס גנטוס, ממונה תביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "כפי שעולה מהבקשה שלנו לבית המשפט, אלפי בעלי חיים מוחזקים בתנאים העולים לכדי התעללות חמורה ואשר מסכנים באופן ממשי את חייהם. למעשה, מספר רב של בעלי חיים חווים סבל רב, ללא הצדקה, ללא תכלית ראויה (למעט, ככל הנראה, חיסכון כספי של המשיבים) ובמידה העולה על הנדרש. העובדה שמדובר בבעלי חיים שמיועדים לשחיטה בשלב כלשהו מחייהם אינה גורעת מחובת המגדלים לדאוג לרווחתם ולספק להם תנאי מחיה סבירים שימנעו מהם סבל".
בסוף שנת 2012 פרסם משרד החקלאות ופיתוח הכפר הנחיות להחזקת חזירים, שמטרתן קביעת סטנדרט מינימלי להחזקת החזירים שיבטיח סטנדרט מחיה מינימלי לחזירים שמוחזקים ומגודלים למטרת שחיטה, ושלא תיפגע רווחתם. ההנחיות פורסמו בין כלל המגדלים. החזקת החזירים בניגוד להנחיות עשויה לגרום סבל מיותר ומעבר לנדרש. לאחרונה אישרה ועדת החינוך של הכנסת תקנות להסדרת גידול חזירים ורווחתם מכוח חוק צער בעלי חיים, שמטרתן לקבוע תנאים בסיסיים להחזקת חזירים ולשיפור את רווחתם, תוך התחשבות בצורכי החקלאות ומניעת הפצת מחלות בעלי חיים.
משרד החקלאות ופיתוח הכפר במסגרת הפיקוח על קיום הוראות החוק וההנחיות, מבצע ביקורות שגרתיות בדירים לגידול חזירים. במסגרת הביקורות, במידה שמתגלות חריגות, משאיר מפקח המשרד משוב עם כל הליקויים ודרישה לתיקונם. בהמשך לכך, מבצעים גורמי האכיפה ביקורת חוזרת על-מנת לעמוד מקרוב על התקדמות תיקון הליקויים.

תאריך:  09/12/2014   |   עודכן:  09/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעללות קשה בחזירים בדיר בגליל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איפה חנין זובי שתדאג לחזירים ל"ת
פנימר  |  9/12/14 16:24
2
כל המחלות יעברו לאוכלי החזירים ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  9/12/14 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הדוח החדש של הארגון קובע: התקיפות האוויריות שביצעה ישראל על מבנים מרכזיים בשלהי מבצע צוק איתן, כוונו באופן ישיר אל עבר מבנים אזרחיים ומהוות פשעי מלחמה
עופר וולפסון
מנכ"ל המשרד: "הליקויים תוקנו. מעכשיו כל רגולציה תהיה נסמכת על המקובל במדינות ה-OECD. יבוא גבינה צהובה יוריד מחירה בעשרות אחוזים תוך חודשים"    סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר: "למגזר התעשיה בישראל יש ייצוג עודף, ויש ממשלה קטנה שיושבת במכון התקנים"
אילנית חיות
משיקה תחתיו חיתולים, נקניקים במשקל, תה, מים בטעמים, פיצות קפואות ומוצרים נוספים    מוצרים לדוגמה: חיתולים ב-31.90 שקל, נקניקים בכ-6.9 שקלים ל-100 גרם, חומוס ב-9.90 שקלים
יפעת גדות
ראש עיריית פריס שואפת גבוה - מקווה עד 2020 להפוך את העיר לעיר של אופניים ותחברה ציבורית ולהחזיר את השיטוט ברחובות שאנז אליסה לנקי מעשן
איתמר לוין
גבר טען ששילם 57,000 שקל לחברת החשמל במקום אשתו - אך התברר שמדובר בשקר    מאחר שהאיש יוצג בידי הסיוע המשפטי, חייב אותו בית המשפט לשלם לא רק לנתבעת אלא גם למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il