X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קובע: מועד משלוח החלטת פקיד השומה לנישום, הוא הקובע האם השגתו של הנישום נדחתה בזמן הקבוע בחוק - ולא המועד בו קיבל הנישום את ההחלטה
▪  ▪  ▪
מהו יום ההמצאה לנישום [צילום: ישראל מלובני]

מועד משלוח החלטת פקיד השומה לנישום, הוא הקובע האם השגתו של הנישום נדחתה בזמן הקבוע בחוק - ולא המועד בו קיבל הנישום את ההחלטה. כך קובע (יום ד', 10.12.14) בית המשפט העליון.
פקודת מס הכנסה קובעת, כי אם פקיד השומה לא דחה דוח שנתי בתוך שלוש שנים מתום שנת המס בה הוגש, או שלא דחה השגה על שומה שהוציא בתוך שנה מיום הגשתה - הרי שהדוח ייראה כמאושר וההשגה תיראה כאילו התקבלה. בית המשפט העליון קבע בזמנו, כי המועד הוא זה שבו הומצאה ההחלטה לנישום, ולא זה שבו קיבל אותה פקיד השומה.
השופטת דפנה ברק-ארז נדרשה לשאלת פרשנותה של אותה פסיקה: האם הכוונה למועד המשלוח לנישום או למועד בו הגיעה ההחלטה לידיו. כאמור, מסקנתה היא שהאפשרות הראשונה היא הנכונה, וזאת לאור הפרשנות התכליתית של דיני המס והפן המעשי שלהם. ברק-ארז מנמקת:
"כלל שיקבע כי המועד שבו התקבל הצו אצל הנישום הוא המועד הקובע, עלול לפתוח פתח גדול לאי-ודאות, לריבוי של התדיינויות עובדתיות וכן ליצור תמריצים לא נכונים בכל הנוגע לקבלת הודעות מפקיד השומה. לעומת זאת, כלל המבכר את המועד שבו נשלחה ההחלטה, הוא ברור ופשוט להפעלה ולהוכחה.
"בשים לב לפער הזמנים הקטן בין מועד המשלוח למועד הקבלה, שלעיתים אף ניתן לאיון (למשל במקרה של משלוח פקס) התמקדות במועד משלוח ההחלטה אף אינה כרוכה בחוסר צדק ואין בה כדי לפגוע באינטרסים של הנישום. בעיקרו של דבר, האינטרס של הנישום הוא שההחלטה תומצא לידיו בסמוך לאחר קבלתה על-ידי פקיד השומה, ואין בפער של מספר ימים לכאן או לכאן כדי לפגוע באינטרס זה".
ברק-ארז קיבלה את ערעורו של פקיד שומה ת"א 3 מול יוסי נאמן, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי יש לקבל את השגותיו של נאמן על השומות שהוצאו לו לשנים 2001-2000 משום שפקיד השומה לא השיב עליהן במועד. היא קבעה, כי על בית המשפט לדון בהשגות לגופן וכי נאמן ישלם הוצאות בסך 30,000 שקל. השופטים יורם דנציגר ואורי שהם הסכימו עם ברק-ארז. את פקיד השומה ייצג עו"ד יאיר זילברברג, ואת נאמן - עוה"ד מיכה צמיר ואורן צורן.

תאריך:  11/12/2014   |   עודכן:  11/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום המשלוח לנישום קובע את גורל ההחלטה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הוועדה לתיאום וביצוע בארגון העובדים אישרה שורה של סכסוכי עבודה במשק    עוד שבועיים יוכלו עובדים רכבת ישראל, נמל חיפה, בית חולים פוריה, אוניברסיטת בר-אילן וחברת תעש לפתוח בצעדים ארגוניים
עופר וולפסון
כך אמר ח"כ מיקי רוזנטל, יו"ר השדולה למאבק בשחיתות במנהל הציבורי, בכנס במרכז הבינתחומי הרצליה    על יו"ר מפלגתו: "הנסיבות אפשרו לו לשמור על זכות השתיקה. אם אני מאושר מזה? לא"
אלעזר לוין
הייתה אמורה לרכוש את תיקי הביטוח הכללי של החברה, שהפסיקה לפעול בתחום זה לאחר שרכשה את השליטה במגדל    שווי התיק - 823 מיליון שקל
איתמר לוין
רמ"י טוענת שמאז שנות ה-90 פועלת החברה בשדה התעופה ללא הסכם, וכי בשנים האחרונות היא שילמה רק באופן חלקי לרשות שדות התעופה תמורת השימוש בו
עופר וולפסון
התייחס להקדמת הפריימריז במפלגה והודיע כי "בנסיבות שנוצרו ולאחר ששקלתי היטב, החלטתי שלא להתמודד על ראשות הליכוד בעת הזאת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il