X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לתיאום וביצוע בארגון העובדים אישרה שורה של סכסוכי עבודה במשק עוד שבועיים יוכלו עובדים רכבת ישראל, נמל חיפה, בית חולים פוריה, אוניברסיטת בר-אילן וחברת תעש לפתוח בצעדים ארגוניים
▪  ▪  ▪
נמל חיפה. סכסוך עבודה

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה (יום ה', 11.12.14)) מספר סכסוכי עבודה.
הסכסוך הראשון שאישרה היום ההסתדרות קשור לעובדי התעשיה הצבאית לישראל, אשר טוענים כי בכוונת החברה להקים מנגנון תפעול מרכזי עבור המפעלים, שאינו חלק מהשינוי הארגוני עליו הוסכם במסגרת ההסכם הקיבוצי. בנוסף, מוחים העובדים על החלטת המעסיק להוציא למיקור חוץ עבודות המבוצעות כיום על-ידי עובדי תעש, וכן על ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת, באמצעות העסקת עובדים בשיטות העסקה שונות, פגיעה בוועד העובדים ואי מתן תשלום לארגון העובדים.
סכסוך עבודה נוסף שאושר נוגע ל-130 עובדי מרכז הבינוי במשטרת ישראל. בין העילות להכרזת סכסוך זה, דרישת העובדים לחתימה על הסכם שכר חדש, לאחר שתוקף ההסכם הקיבוצי הקודם הסתיים. כמו-כן, נטען כי ההנהלה נוקטת צעדים ארגוניים חד-צדדיים אשר צפויים לפגוע בעובדים, בזכויותיהם ובשכרם. בין השאר פועלת ההנהלה להעברת עבודה המבוצעת כיום על-ידי עובדי מחלקת הבינוי לחברות חיצוניות, מניידת עובדים, מפחיתה בשכרם ומתעלמת מנציגות העובדים ומעמדה.
סכסוך העבודה השלישי שאושר נוגע ל-1,100 עובדי אוניברסיטת בר-אילן. העובדים מלינים על דרישת הממונה על השכר במשרד האוצר להפחית מתנאי העסקתם ומבקשים לחתום על הסכם קיבוצי חדש, שיעגן את זכויותיהם. כמו-כן, חוששים העובדים מצעדים חד-צדדים המתוכננים על-ידי הנהלת המוסד ומקיצוץ דרסטי בתקנים מנהליים, שעשוי להביא לשחיקה ועומס עבודה.
כמו-כן, אושר סכסוך עבודה הנוגע לכ-300 אחים ואחיות במרכז הרפואי פוריה. נציגות העובדים דורשת מהנהלת בית החולים להסדיר את נושא הכוננויות במרכז הרפואי. כמו גם, להקצות אחות אחראית וכן אחראית משמרת נוספות למחלקות היונקים והפגייה. כתוצאה מהתקן הנהוג כיום, לפיו בכל משמרת פועלת אחות אחראית ואחראית משמרת אחת בלבד בשתי המחלקות יחד, נוצר מצב שהאחיות נשחקות, חשופות לסיכונים מקצועיים ומשפטיים ואינן זוכות לסביבת עבודה ראויה ובטוחה.
עוד אושרו היום סכסוכי עבודה, הקשורים להתנהלות המעסיק בחוסר תום לב כלפי העובדים בעיריית טייבה, ובקרב עובדי המוסד לביטוח לאומי בבאר-שבע. עובדי העירייה טוענים כי יחסי העבודה התדרדרו והמעסיק מתעלם מוועד העובדים, מסרב לדון בעידכון הדרגות של העובדים ומעביר עבודות שבוצעו על-ידי עובדי העירייה לקבלני חוץ. עובדי המוסד לביטוח לאומי מלינים על התעלמות ההנהלה מדרישותיהם לתקן מפגעי בטיחות וליקויים הקיימים במשרדים שנים רבות.
סכסוך נוסף שאושר הוא סכסוך עבודה בנמל חיפה, הנוגע לכ-1,100 עובדים. העילה לסכסוך עבודה זה קשורה בכוונת הנהלת הנמל לבצע מיקור חוץ של עבודה תפעולית שמתבצעת כיום בשטח שהוגדר כשטח עבודה של עובדי הנמל. מדובר בשטח שתוחם והוגדר בהסכם קיבוצי קודם. כתוצאה מביצוע עבודות בשטח זה על-ידי עובדים מבחוץ, עשוי להצטמצם היקף משרתם של עובדי הנמל והם עלולים למצוא עצמם ללא עבודה. מדובר בהתנהלות חד-צדדית ובחוסר תום לב, שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים.
בנוסף אושר גם סכסוך בחברת רכבת ישראל. כ-2,600 עובדי הרכבת מוחים על החלטת ההנהלה להכניס לקופות הרכבת עובדי קבלן שתפקידם למכור כרטיסי "רב קו".
סכסוכי עבודה נוספים שאושרו היום נוגעים בעניינם של עובדי המרכז הקהילתי לבריאות הנפש ביפו ועובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בנצרת. העילות בסכסוכים אלו קשורות לשינויים מבניים שיוזם המעסיק ללא שיתוף או הסכמה עם חברי הוועד ושיש בהם פגיעה בעובדים, בזכויותיהם ובביטחונם התעסוקתי.

תאריך:  11/12/2014   |   עודכן:  11/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוכי עבודה בתעש, נמל חיפה ואונ' בר-אילן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההסתדרות הכללית בזיונית
יואל84  |  14/12/14 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך אמר ח"כ מיקי רוזנטל, יו"ר השדולה למאבק בשחיתות במנהל הציבורי, בכנס במרכז הבינתחומי הרצליה    על יו"ר מפלגתו: "הנסיבות אפשרו לו לשמור על זכות השתיקה. אם אני מאושר מזה? לא"
אלעזר לוין
הייתה אמורה לרכוש את תיקי הביטוח הכללי של החברה, שהפסיקה לפעול בתחום זה לאחר שרכשה את השליטה במגדל    שווי התיק - 823 מיליון שקל
איתמר לוין
רמ"י טוענת שמאז שנות ה-90 פועלת החברה בשדה התעופה ללא הסכם, וכי בשנים האחרונות היא שילמה רק באופן חלקי לרשות שדות התעופה תמורת השימוש בו
עופר וולפסון
התייחס להקדמת הפריימריז במפלגה והודיע כי "בנסיבות שנוצרו ולאחר ששקלתי היטב, החלטתי שלא להתמודד על ראשות הליכוד בעת הזאת"
עופר וולפסון
ישראל ביתנו וכולנו של כחלון מכחישות כי קיימת אפשרות לשיתוף פעולה עתידי עם סיעתו של לפיד    השר לשעבר יצחק כהן מיש עתיד: "נפגשתי כבר עם אנשי כחלון, אך עוד לא התקבלה החלטה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il