X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת שפע ימים איתרה בשלב ב' של תוכנית קידוחי הסקר כ-168.51 קראט של ממצאים מסוג קורונדום, ספיר, רובי ומויאסנייט נדיר
▪  ▪  ▪
97 קידוחי סקר [צילום: גיל גוטמן]

חברת 'שפע ימים' פרסמה את ממצאי שלב ב' של תוכנית הקידוחים שביצעה בתא שטח שטרם נבדק עד כה, בגודל 90 דונם באפיק נחל הקישון. על-פי דוחות החברה, במסגרת שלב ב' של תוכנית הקידוחים אותרו כ-168.51 קראט של ממצאים מסוג קורונדום, ספיר, רובי ומויאסנייט נדיר.
במסגרת תוכנית הקידוחים ביצעה חברת 'שפע ימים' 97 "קידוחי סקר" בהם אותרה כמות משמעותית של שכבת המטרה (GRAVEL) בהן אפשר ומצויות "מלכודות" המהוות פוטנציאל להימצאות מרבצי אבנים יקרות ונאספו כ-340 טון קרקע משכבות המטרה.
בהודעה ששיגרה הבוקר החברה לבורסה ולרשות ניירות ערך היא קובעת כי הקידוחים שביצעה במסגרת שלב ב' של תוכנית הקידוחים, השיגו את מטרתן העיקרית והיא איתור שכבות הקרקע הרלוונטיות וכי בבדיקת החומר שנאסף מהקידוחים אותרו סה"כ כ-168.51 קראט של ממצאים מסוג קורנדום, ספיר, רובי ומויאסנייט.
החברה מציינת כי בשני מוקדים ספציפיים שבאזור, נמצאו שיעורי ריכוזיות גבוהים של ממצאים שנעו בין 1.09 ועד-4.16 קראט לטון בקידוחים ספציפיים. בחלק אחר מהקידוחים שיעורי הריכוזיות של הממצאים נעו בין 0.15 ל-1.00 קראט לטון. החברה מדגישה כי בכל אחד מ-97 הקידוחים אותרו ממצאים.
לאור הממצאים המשמעותיים, נערכת החברה במסגרת תוכנית העבודה המתוכננת לפתוח מספר תעלות (והוצאת מאות טונות של חומר מכל תעלה בשונה מטונות בודדות מקידוח) במקומות שבהם כבר בוצעו קידוחי סקר ונמצאה ריכוזיות גבוהה של ממצאים, במטרה לאתר כמויות משמעותיות של אבני חן שיצביעו על התכנות לקיומם של מרבצים. בנוסף לכך, מתכננת החברה לבצע קידוחי סקר נוספים בתא השטח הנמצא בין שטחי שלב א' ושלב ב' של תוכנית הקידוחים. הקידוחים ימוקמו לפי סמיכותם ל"מלכודות" ולפי קירבתם למקומות שבהם אותרה ריכוזיות גבוהה של ממצאים.
מטרת קידוחי הסקר הינה איתור שכבות מטרה בתת הקרקע, בהן אפשר ומצויות "מלכודות" המהוות פוטנציאל להימצאות מרבצי אבנים יקרות. שני הפרמטרים העיקריים הנבחנים באמצעות קידוחי הסקר הינם עובי שכבות המטרה והעומק בו נמצאות שכבות המטרה מתחת לפני השטח. ככל שהשכבה עבה יותר ההסתברות למציאת ממצאים היא גבוהה יותר - אך אינה וודאית. ככל שהשכבה גבוהה יותר, כך יקל להגיע אליה.
החברה מדגישה בהודעתה, כי רק הוצאת כמויות משמעותיות יותר של חומר באמצעות פתיחת תעלות תאפשר לחברה לבחון האם ישנן כמויות של אבנים יקרות שיכולות להצביע על קיומו של מרבץ ואם לאו.

תאריך:  14/12/2014   |   עודכן:  14/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סימני אבנים טובות בקידוחים בקישון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכוונה של הרבי מחב"ד
שלמה770  |  14/12/14 12:14
2
הכוונה להרוס שם את כל הסביבה? ל"ת
לא הבנתי  |  14/12/14 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
מבוסס על לייזר של מצב מוצק בהספק של 30 קילו-ואט    מוצב על הספינה פּוֹנס, הנמצאת במפרץ הפרסי    עלות הירי בתותח הלייזר היא 59 סנט - מחיר מגוחך לעומת כל מערכת-נשק אחרת    חיל הים האמריקני מפתח כעת נשק לייזר בהספק גדול יותר (150-100 ק"ו), ופיתוחו יושלם תוך שנתיים-שלוש, והוא יוצב על כל כלי-השיט הקרביים של חיל הים
אביתר בן-צדף
הרימון בקוטר 40 מ"מ תואם לרימונים בקוטר הזה, המשמשים מטולי-רימונים ומקל"רים    יש בו חיישן, המפוצץ את הרימון מעבר למחסה, כדי לפגוע במי שמתחבא
אביתר בן-צדף
נמו השקט - רובוט תת-מימי לא-מאויש - מחקה תנועה של דג, שמאפשרת לו תנועה שקטה, שתהיה נסתרת וקשה לגילוי    נועד לסרוק נמלים מפני מיקוש ולבדוק תקינות ספינות מתחת למים
אביתר בן-צדף
הפיקוד אמור להיות מבצעי בשנת 2016, ועוסק כעת בהתארגנות ובתגובות לאיומים    כעת משרתים בו כמחצית מששת אלפים האנשים, שאמורים לאייש את המטה ואת הצוותים    מטרת הפיקוד להקדים את יוצרי האיומים, וזה אתגר רציני כאשר מקצצים בתקציב ההגנה האמריקני
יצחק דנון
הטענה: החברה המפעילה את מנהרות הכרמל גובה תשלום כפול מנוסעים מזדמנים היוצאים בטעות דרך המסלולים המיועדים למנויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il