X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: בירור תלונתה של עובדת נעשה כלאחר יד ולצאת ידי חובה, באופן רשלני, פוגעני ולא ראוי הוט חויבה בתשלום פיצוי של 35,000 שקל שמה של החברה פורסם בהוראת ביה"ד הארצי
▪  ▪  ▪
הממונה לא עשתה דבר

חברת הוט כשלה בטיפול בתלונת עובדת על הטרדה מינית, ולמעשה טיפלה בה רק כדי לצאת ידי חובה. שמה של הוט פורסם לאחר שבית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעורה של העובדת על החלטת בית הדין האיזורי בירושלים שלא לחשוף את השם.
העובדת, שעסקה בעבודות ניקיון, טענה שהוטרדה מינית בידי הממונה עליה. בית הדין חייב (8.9.13) את הממונה בתשלום של 7,000 שקל בלבד, בעוד הוט חויבה בפיצוי של 35,000 שקל בשל הליקויים הקשים בבירור התלונה. השופטת שרה שדיאור סקרה בהרחבה את הטיפול בידי הממונה על הנושא בחברת הוט וסיכמה:
"אופן תפקודה של הממונה בירושלים כבעלת תפקיד בנתבעת ואופן עדותה בפנינו, התהליך שנסקר, והמסמכים שהוצגו מצביעים, כי הממונה בירושלים לא עשתה דבר מעבר לשמיעת גרסאות הצדדים. ההתנהלות שנסקרה לעיל מלמדת על כך כי בירור תלונתה של התובעת, בפרט לאחר שהממונה בירושלים שוחחה עם הנתבע, נעשו כלאחר יד ולצאת ידי חובה, באופן רשלני, פוגעני ולא ראוי. גם כדי להגיע למסקנה כי לא הייתה הטרדה, יש לערוך את הבירור באופן המתאים. על כן גם לו היינו מגיעים למסקנה כי התובעת לא הוטרדה, לא היה בכך כדי לרפא את הפגמים היורדים לשורשו של בירור התלונה בנתבעת. בירור תלונה אינו רק פרוצדורה טכנית. המהות היא העיקר.
"הנתבעת הוכיחה כי נתנה מענה ראוי על-פי החוק למניעת הטרדה מינית והתקנות, בכל הנוגע לדרך פרסום התקנון, למינוי הממונה, להדרכות ולמודעות לנושא. עניינים אלה הוכחו כראוי. אולם הוכח חד-משמעית, כי הנתבעת לא פעלה כנדרש בכל הנוגע לדרך טיפולה של הממונה, מתחילה ועד הסוף, החל בכך ששמעה מידע לפני ששמעה את המתלוננת, מידע שהיטה את דעתה, ודרך קיום הפגישה תחילה עם הממונה על הנילון ורק אח"כ לבד, וכלה בדרך ניהול הפרוטוקול והעדר רישום ותיחקורים של עובדים אחרים. זאת בנוסף לדרך ומועד הגעת החלטת הממונה לנילון ולמתלוננת. בגין פגמים אלה שלטעמו של בית הדין יש לראותם בחומרה, יש לפסוק לתובעת פיצוי ללא הוכחת נזק".
בשולי הדברים מציינת שדיאור: "במכתב התשובה אל התובעת צוין כי תלונתה של התובעת נגד 'ש"ל' נבדקה. מיותר לציין, כי התובעת אמרה לנתבעת מפורשות כי תלונתה הינה נגד הנתבע. גם אם בטעות סופר עסקינן, מצופה מממונה להגיה את המכתב פעם פעמיים ושלוש, בטרם נשלח. ולא קשה לשער את הרגשתה של התובעת בקוראה זאת".
נציגי הציבור דוד סנדובסקי ופנחס הומינר הסכימו עם שדיאור. את התובעת ייצגה עו"ד לאה דקל-גרינבלט, ואת הוט והעובד - עו"ד יניר פלג.

תאריך:  14/12/2014   |   עודכן:  14/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שרה שדיאור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: הוט כשלה בטיפול בתלונה על הטרדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הציעה לרכוש את מגרש "בית סוקולוב" בתל אביב ב-190 מיליון שקל    הבעיות: המגרש בבעלות רמ"י, וגם הממשלה דורשת חלק בבעלות   "בעיות התנהלות באגודה"   גינדי: "פערים משמעותיים במו"מ"
מיטשל א' לוין
מתה בצרפת אלמנתו של אלפרד דרייפוס שפעלה לניקוי שם בעלה
איציק וולף
ההצבעה על מינוי איזנקוט לרמטכ"ל הבא של צה"ל נעשתה לאחר שקיבל את אישור ועדת טירקל    נתניהו: איזנקוט הוא האיש המתאים בזמן הנכון ובמקום הנכון
איציק וולף
כתב אישום בעל 12 סעיפי אישום הוגש נגד הרב אברהם ישראל פרויליך, ראש כולל בשכונת גאולה בירושלים, החשוד כי במשך שנים רבות ניהל עסק למכירת עתיקות ויודאיקה והעלים הכנסות של עשרות מיליוני שקלים מרשויות המס
אלעזר לוין
תומך בהצעת יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, לתת "קול כפול" לחסרי דיור בהגרלה    בניגוד להודעת האוצר, משרד הבינוי לא הסכים לתת להם 70%    נתניהו עדיין לא חתם - ואי-אפשר להפעיל את התוכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il