X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שניים מבני הערובה בבית הקפה [צילום: AP]
הרשויות באוסטרליה מעריכות: זה החמוש [צילום: AP]
חמישה בני ערובה נמלטו [צילום: AP]
ראש ממשלת אוסטרליה: מוכנים לפעול [צילום: AP]
מאן הארון מוניס, פליט מאירן, השתלט על בית קפה במרכז סידני, אוסטרליה, והחזיק במקום בכ-30 בני ערובה במשך 16 שעות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בסידני שבאוסטרליה הסתיים המצור על בית הקפה "לינדט", שם התבצר כ-16 שעות מחבל ממוצא אירני עם בני ערובה. המחבל ושני בני ערובה נהרגו ושלושה נפצעו קשה באירוע. כוחות הביטחון הסתערו על המתחם, ובמבנה הופעל רובוט לנטרול פצצות. במקום נשמעו קולות פיצוץ וחילופי אש. לפני ההסתערות הצליחו עוד חמישה מהשבויים להימלט.
חמוש איסלאמיסטי השתלט על בית הקפה שבכיכר מרטין. הוא לקח כ-30 בני אדם ששהו בבית הקפה כבני ערובה. מסרטוני הווידאו שצולמו במקום וששודרו ברשתות הטלוויזיה המקומית ניתן לראות כי החמוש אילץ חלק מבני הערובה להיצמד אל חלון הראווה של בית הקפה כשהם מרימים את ידיהם למעלה. במקום הונף דגל איסלאמיסטי דומה מאוד לדגל ארגון המדינה האיסלאמית. שלושה מבני הערובה - עובד בבית הקפה ושני לקוחות - הצליחו להימלט דרך דלת צדדית. לאחר זמן מה הצליחו שתי נשים ואדם נוסף להימלט מן המקום.
בטרם השתלט החמוש על בית הקפה דיווחה אישה מן האזור על אדם חשוד הנושא תיק גדול. אך עוד בטרם הספיקו כוחות משטרה להגיע אל המקום השתלט האיש על בית הקפה.
כלי תקשורת מקומיים כי זהותו של החמוש ידועה לרשויות וכי הוא מחזיק ברשותו בארבע פצצות. במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה האוסטרלית לפני הפריצה נאמר כי על-פי ההערכה, יש בין 15 ל-40 בני ערובה ואין בהם ילדים. "לא נוכל לתת מידע על החשוד או האם הוא לבד. הרקע לא ברור בוודאות אלא יש הערכה. החקירה נמשכת", לשון הודעת המשטרה.
דווח כי החוטף הוא מאן הארוֹן מוֹניס, פליט אירני שהואשם בתקיפה מינית ושלח מכתבי שנאה למשפחות של חיילים אוסטרלים שנהרגו בקרבות מעבר לים. לאחר שאמצעי תקשורת שונים דחו את בקשתו לפרסם את דרישותיו, העלה מוניס סרטונים לרשתות החברתיות, ובהם נראים בני ערובה מתחננים על חייהם ומציגים את תביעותיו - דגל של ארגון "המדינה האיסלאמית" ושיחה עם ראש הממשלה אבוט.
המופתי של אוסטרליה, איברהים אבו-מוחמד, גינה את החטיפה בבית הקפה ואמר כי מדובר במעשה לא מוסרי, שתכליתו לפגוע בבני אדם חפים מפשע. בשיחה עם רשת אל-ערבייה אמר המופתי האוסטרלי כי לחטיפה אין שום קשר לאיסלאם.
שדר בתחנת רדיו מקומית בסידני סיפר כי קיבל שיחות טלפון מכמה מבני הערובה בבית הקפה "לינדט". לדבריו, המחבל ניסה להעלות את בני הערובה לשידור אך הוא סירב כדי שלא לשמש כלי בידיו. השדר ציין כי עוד תחנות רדיו קיבלו פניות דומות וגם הן סירבו לבקשה.
המוסדות היהודיים בסידני נסגרו, ובוטלו האירועים לקראת חנוכה.

אבוט: הכוחות מוכנים לפעול

אבוט עצמו כינס מסיבת עיתונאים בקנברה. "אנחנו עוד לא יודעים מה המניע של מי שביצע זאת, ואנחנו לא יודעים אם המניע הוא פוליטי", אמר. לדבריו, גם בחברה האוסטרלית יש אנשים שרוצים לפגוע באוסטרליה. "לכן יש לנו כוחות ביטחון ברמת מקצועיות גבוהה ביותר שמוכנים לפעול", הוסיף. עוד קרא לאזרחי המדינה להמשיך בחייהם ולשמור על ערנות. כדוגמה לכך ציין כי דוח התקציב שתוכנן להתפרסם היום - אכן יתפרסם.
"מטרתה של פעילות ממניע פוליטי היא להפחיד אנשים מלהיות מי שהם. אוסטרליה היא חברה פתוחה, כנה ורודפת שלום", אמר.
אבוט ערך גם ישיבת חרום של הקבינט האוסטרלי ובסיומה הצהיר כי יעניק למשטרת ניו סאות' וויילס את כל הנדרש לה להתמודדות עם משבר בני הערובה. "כוחות הביטחון וסוכנויות המודיעין שלנו מוכשרים ומצוידים היטב, ומגיבים באופן מקצועי", ציין.

נתניהו: הטרור שולח זרועות לכל העולם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הטרור האיסלאמי שולח זרועות לכל העולם. "במציאות שבה הטרור האיסלאמי שולח את הזרועות שלו לכל פינה בגלובוס, אנחנו נהדוף כל ניסיון שיביא את הטרור הזה לתוך הבית שלנו", הצהיר עם יציאתו לביקור רשמי ברומא.
שר הביטחון, משה יעלון, אמר הבוקר כי מדינת ישראל מוכנה לסייע לאוסטרליה בכל אמצעי בניסיון לסיים את משבר בני הערובה. "החטיפה היא כנראה פיגוע של ארגון טרור איסלאמיסטי. התופעה מתפשטת לכל העולם והגיעה גם לאוסטרליה", אמר בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, "יש דברים שאפשר לעשות גם מרחוק" וישראל תסייע לאוסטרליה, שעמה יש לה יחסים מצוינים, בכל אמצעי שיתבקש.

תאריך:  15/12/2014   |   עודכן:  15/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני הרוגים בפריצה לבית הקפה בסידני
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תנו להם רובים, מדינות,שליטה... ל"ת
וינטר הניה  |  15/12/14 09:09
2
עוד מעט יתחילו להוריד ראשים
אהרון שחר  |  15/12/14 09:30
3
חבל שזה לא קורה עכשיו באירופה
סלית  |  15/12/14 10:22
4
למערב אין חסינות בפני טרור מוס
@ בנצי - א @  |  15/12/14 13:31
5
זהבה גלאון מאשימה את ביבי ל"ת
אאא  |  15/12/14 16:13
6
המופתי של אוסטרליה מסר ... ל"ת
זה הכל  |  15/12/14 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
מקורות כורדיים: מושל מחוז מוסול מטעם דאעש הוצא להורג באשמת ריגול; בחודשים האחרונים הרג הארגון 211 מלוחמיו, בעיקר באשמת בריחת משדה הקרב וריגול
יפעת גדות
האם גופתו של העיתונאי ג'יימס פולי מוצעת למכירה?    המתווכים טוענים כי יעביר אותה דרך הגבול הטורקי
אופיר וינטר
'המדינה האיסלאמית' הפנימה, כי על מפעלה המדיני-מהפכני, שהחל במסגדים ונמשך בשדה הקרב, להתמקד גם בגיוס נאמנותם של תושבי האזורים שנכבשו - בין היתר דרך ארנקיהם. גם על הגורמים הנאבקים נגד חתירתה של 'המדינה האיסלאמית' להגשמת החזון שהיא מייצגת להפנים זאת
אריאל י. לוין
לראשונה: הוכחה מצולמת לגיוסם של ילדים בידי דאעש. הארגון מעביר לימודי דת לילדים עד גיל 15, ומגיל זה ומעלה הם עוברים אימונים צבאיים בדרך להפוך ללוחמי ג'יהאד
אריאל י. לוין
הפיגועים הנוכחיים שונים מאלו שאיתם התמודדה ישראל באינתיפאדות ומצריכים חשיבה מחוץ לקופסה    גם דאעש ממשיך להציב איומים חדשים, והפעם - על-פי הדיווחים - הוא הצליח לחטוף לזמן קצר ספינת טילים מצרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il