X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המענק, שקיבלה החברה מהמדע"ר זו השנה השמינית הרציפות, מיועד לתמוך במחקר הקליני של בריינסטורם במהלך 2015 עתידה לפרסם בקרוב תוצאות סופיות בטיפול ב-ALS
▪  ▪  ▪
טוני פיורינו, מנכ"ל בריינסטורם [צילום: יח"צ]

חברת תאי הגזע הישראלית-אמריקנית בריינסטורם, הנסחרת בנאסד"ק, קיבלה זו השנה השמינית ברציפות מענק מהמדען הראשי במשרד הכלכלה בגובה 1.1 מיליון דולר. כך הודיעה (יום ב', 15.12.14) החברה. המענק, שאינו מדלל משקיעים, מיועד לתמוך במחקר הקליני של בריינסטורם במהלך 2015.
החברה מפתחת, בין היתר, טיפול חדשני בתאי גזע לחולי ניוון שרירים מסוג ALS, ומצויה כיום בעיצומו של ניסוי שלב 2 בשלושה מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב. החברה נתמכת בידי המדען הראשי מאז שנת 2007 וקיבלה ממנו עד כה למעלה מ-4 מיליון דולר במצטבר. כמקובל, כאשר המוצר של בריינסטורם יעבור לייצור מסחרי, תשלם החברה למדען הראשי תמלוגים שגובהם לא יעלה על גובה המענק שהיא מקבלת.
"אנחנו מודים מאוד למדען הראשי על תמיכתו הרצופה בפעילות שלנו", אומר מנכ"ל בריינסטורם, ד"ר טוני פיורינו, "המענק החדש מהווה המשך ישיר למענק הקודם שקיבלנו, ב-2014, בסך 1.2 מיליון דולר ומצביע על הבעת אמון מתמשכת מצד המדען הראשי בחברה שלנו, ובעיקר בתוכניות הקליניות שלה".
בריינסטורם מפתחת טיפולים אוטולוגיים (עצמיים) בתאי גזע בוגרים למחלות ניוון במערכת העצבים המרכזית. זאת בתהליך שבמסגרתו מבודדים תאי גזע ממח העצם של החולים עצמם. לאחר חלוקתם של תאים אלו במעבדה, ובקרוב בביוריאקטור מיוחד שפיתחה החברה, מושתלים התאים בחזרה בגוף החולה - ישירות לשרירים ולנוזל חוט השדרה - כאשר הם מכילים אלמנטים ההופכים אותם לתאי תמיכה לתאי עצב. הטכנולוגיה של בריינסטורם מבוססת על מחקרם של פרופ’ אלדד מלמד ופרופ’ דני אופן מאוניברסיטת תל אביב.
כאמור, החברה מצויה בעיצומו של של ניסוי שלב 2 רחב היקף בארצות הברית, כולל קבוצת ביקורת, במסגרתו מטופלים 48 חולי ניוון שרירים בשלושה מרכזים קליניים מהמובילים בצפון אמריקה - מאס ג’נראל ויו-מאס במסצ’וסטס ומאיו קליניק שבמינסוטה. לפני חודשיים אף אישר ה-FDA לבריינסטורם "מסלול מהיר" (Fast Track) למוצר העיקרי של החברה, NurOwn - טיפול תאי גזע בחולי ALS.
בריינסטורם עתידה בקרוב לפרסם תוצאות סופיות של ניסוי שלב 2a בבית החולים הדסה עין כרם, בהובלתו של פרופסור דימיטריוס קרוסיס מהמחלקה הנוירולוגית. תוצאות הביניים שהוצגו בחודש יוני האחרון בכנס האקדמיה האירופית לנוירולוגיה באיסטנבול היו טובות במיוחד. מעבר לבטיחות הופגנה גם ראשיתה של יעילות קלינית - רוב המטופלים בתאי הגזע הגיבו בחיוב, כלומר הידרדרות ניוון השרירים שלהם נעצרה והמצב של חלקם אף שופר בזכות הטיפול. מדובר בתוצאות חסרות תקדים בתולדות חקר מחלת ה-ALS בעולם.

תאריך:  15/12/2014   |   עודכן:  15/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריינסטורם קיבלה 1.1 מיליון ד' מהמדען הראשי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההסכם, לאספקת טכנולוגיות ושירותים, הוא חלק מפתרון אבטחה כולל לנמל Tarragona בספרד
שירות גלובס
מודי'ס: "הטלטלה הפוליטית בישראל היא גורם שלילי בקביעת דירוג האשראי כי היא תערער את האמון הכלכלי, תדחה את יישומן של רפורמות כלכליות שנועדו להאיץ את הצמיחה ותקשה על תכנון פיסקאלי לשנתיים הבאות"
שירי חביב ולדהורן
בהנחה ששיעור המפוטרים בישראל יהיה גם הוא 14%, מדובר על כ-46 איש
אלעזר לוין
זהו שלב שני הפרוייט מגורים של אלעד בדרום תל אביב    בשלב א' נמכרו 135 מתוך 170 דירות    המחירים זולים יחסית לצפון תל אביב    עד 2.07 מיליון שקל לדירת 5 חדרים
אלעזר לוין
מגדל במקום השני, כלל אחרונה    ילין-לפידות מובילה בתחום בתי ההשקעות    40% מהסוכנים: חברות ביטוח המוכרות תוכניות באופן ישיר מזיקות לעסקינו - בעיקר הראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il