X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפלגה הקומוניסטית הסינית הודיעה בסוף שנת 2013 כי בכוונתה להקל על מדיניות הילודה הנהוגה במדינה, ולהתיר לזוגות להביא לעולם שני ילדים - זאת בתנאי שאחד ההורים הוא בן יחיד
▪  ▪  ▪
תנאים לשני ילדים [צילום: AP]

מומחים קוראים לממשלת סין להתיר לכל הזוגות במדינה להביא לעולם שני ילדים, זאת בשל שיעור הילודה הנמוך.
דוח חדש של האקדמיה הסינית למדעי החברה מזהיר, כי שיעור הילודה במדינה (1.4 ילדים לאישה) קרוב מאוד לנתון 1.3, המזוהה עולמית כ"מלכודת הילודה הנמוכה".
מדיניות הילד האחד מיושמת ברחבי סין החל מסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת. ההשלכות החברתיות, הכלכליות והתרבותיות של מדיניות זאת רבות מספור, ולצד דברי הלל נלהבים היא זכתה גם לקיתונות של ביקורת. במקביל, הודות למדיניות זאת צנח שיעור הילודה הסיני מ-4.77 לידות לאישה ב-1970 ל-1.64 בשנת 2011, כך על-פי נתונים סטטיסטיים רשמיים.
עם זאת, ההשפעות החיוביות של ההאטה בגידול האוכלוסייה החלו להיעלם בהדרגתיות מאז שנת 2010. על-פי הערכות, עד לשנת 2040 שיעורם של בני ה-60 ומעלה יטפס לכדי 28% מכלל האוכלוסייה ועד לשנת 2050 יהיה חלקם של בני ה-60+ מעל לשליש מכלל האוכלוסייה.
מגמת ההחרפה בתהליך הזדקנות האוכלוסייה מעידה על כך שסין איבדה את הדיבידנד הדמוגרפי בו החזיקה. כוח זה הוא שהפך אותה לשוק עבודה זול יחסית, ותרם רבות לעוצמה הכלכלית אותה צברה. עם פחות צעירים הנמצאים במעגל היצרני של החברה ולחצים גוברים של תמיכה פיננסית באוכלוסיית הקשישים, עלולה המערכת הכלכלית הסינית לספוג מכה קשה.
גורמים אלו הביאו את המפלגה הקומוניסטית הסינית להודיע בסוף שנת 2013 כי בכוונתה להקל על מדיניות הילודה הנהוגה במדינה, ולהתיר לזוגות להביא לעולם שני ילדים - זאת בתנאי שאחד ההורים הוא בן יחיד. עם זאת, לא הוצב לוח זמנים, ויישומה של המדיניות נמצא באחריותו של כל מחוז ומחוז בהתאם למצב בשטח. יש לציין, כי קודם לכן אישרו מחוזות המדינה לזוג הורים אשר שניהם ילדים יחידים להביא לעולם שני ילדים.
להערכת הוועדה הלאומית לבריאות ולתכנון משפחה, מדיניות זאת תוסיף 2 מיליון לידות מדי שנה ל-15 מיליון הלידות הנרשמות מזה שנה בשנה. עם זאת, עד לחודש נובמבר השנה פנו רק 700 אלף זוגות בבקשה להביא לעולם ילד שני.
על אף הצעדים שננקטו על-ידי קובעי המדיניות, טוענים החוקרים כי הם אינם מספיקים כדי לשנות מן השורש את המגמה. לדבריהם, יש להתיר לכל הזוגות, ללא יוצא מן הכלל, להביא לאוויר העולם שני צאצאים.
לוּ יאנג, חוקרת נלווית במכון לאוכלוסייה וכלכלת עבודה באקדמיה הסינית למדעי החברה, אומרת כי ליישום מדיניות הילד השני הנזכרת לא תהיה השפעה מידית על האוכלוסייה והכלכלה, אך היא תתרום לעלייה בכוח העבודה וליציבות הכלכלית בעתיד.
"העלייה החדה בשיעור הילודה לא התרחשה, והרצון בילדים רק ילך ויפחת עם ההתפתחות הכלכלית. ככל שנקדים את מדיניות הילד השני, שתאפשר לכל זוג להביא לעולם שני צאצאים, כך גם נקדים ליהנות מהשפעותיה החיוביות", טוען צאי פאנג, סגן מנהל האקדמיה הסינית למדעי החברה. לדבריו, ההשפעות החיוביות של עלייה בשיעור הילודה יתנו את אותותיהן לאחר שנת 2030. "כמובן שתוצאות שליליות תופענה גם הן במקביל למדיניות אוכלוסין זאת, אך הן משניות לרווחים שיצמחו ממנה".

תאריך:  16/12/2014   |   עודכן:  16/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אנשים ומחשבים
בהנהלת ווטסאפ סירבו לאשר את הידיעה, אך עורכי בלוגים שחקרו את הנושא גילו בקוד של אחד העידכונים האחרונים אזכור לפעילות באינטרנט
יפעת
אפליקציית לאנדרואיד תאפשר לשמוע הודעות SMS/ WhatsApp בזמן נהיגה ולהגיב אליהן רק באמצעות פקודות קוליות    זמינה להורדה בחינם
איציק וולף
שר החוץ הצהיר כי ישראל לא תקבל תכתיבים מן הפלשתינים המתכוונים להעלות מחר במועצת הביטחון הצעת החלטה להכרה במדינה פלשתינית    האשים את מדינות אירופה המכירות במדינה פלשתינית כי הן 'מקרבות גפרור לחבית חומר נפץ' ומאיימות על יציבות האזור
איציק וולף
ח"כ נחמן שי פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה לראש הממשלה להימנע מכל החלטה הנוגעת לערוץ 2, לערוץ 10 ולרשות השידור עד לאחר הבחירות לכנסת ה-20
יצחק דנון
הטענה: הרשת גובה בצורה שיטתית מלקוחות המבצעים רכישות באתר שלה מחירים גבוהים מאלו המוצגים באתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il