X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תצוגת האופנה החושפנית בבית הכנסת בתל אביב ממשיכה לחולל סערה סגן השר בן-דהן הודיע שיתקין תקנון והנחה לבחון צעדים משפטיים נגד האחראים רב בית הכנסת: ההיתר לקיום תצוגת אופנה צנועה - כדי לקדם צניעות
▪  ▪  ▪
דוגמנית בלבוש חושפני בבית הכנסת [צילום: יוטיוב]
שפל מוסרי
התלמוד בבואו להסביר את הסיבות למיתה, מונה את קריאתם של אנשים לבית הכנסת בית העם ולארון הקודש ארון (סתם). ההתייחסות לדברים שבקדושה בצורה מבזה הרואה בהם חפץ לכל דבר היא קלקול. ריחוק מתורה ומצוות בהחלט ייתכן, גם חוסר חיבה ליהדות עדיין בגדר דבר שמתקבל, אבל זלזול במה שקדוש לאחר בשם צווים מתחלפים של אופנות, אמנויות, בידור וכדומה מעידים על כך שנשמט הבסיס המוסרי, והנפש נשחתה כל כך עד שאפילו טיפת כבוד לא נשארה בה.
זה מתבטא בתוכניות בידור כמו ארץ נהדרת שמצולמות בבתי כנסת תוך ביזוי המקום, או עבודה ערבית שבה מעלים את השחקן הערבי לקרוא בספר תורה תוך פגיעה בוטה בנורמות הבסיס של הדת.
לא רוגז יש כאן, אלא כאב. כאב על השפל אליו הגענו. סביר להניח שעיון מדוקדק יגלה שהמעשים האלו כלפי קדשי ישראל אסורים על-פי חוק או על-פי כללי אתיקה כאלה ואחרים של הגופים המשדרים במדינת ישראל. אבל בטרם נידרש לחוקים, הבה נשאל את עצמנו כיצד זה הגענו לתחתית החבית.

סגן השר לשירותי דת, אלי בן-דהן, הנחה את היועץ המשפטי של המשרד, עו"ד ישראל פת, לבדוק באלו צעדים משפטיים ניתן לנקוט כנגד האחראים לתצוגת האופנה החושפנית בבית כנסת בתל אביב, ובמקביל יוציא משרדו פנייה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין - כך נודע ל-News1.
בן-דהן אמר כי "מעשה זה מהווה קהות חושים יהודית ואובדן של כבוד למסורת היהודית. מדינה שמאפשרת לבזות את בתי הכנסת שלה ואת המקומות המקודשים סופה שלא תישאר יהודית". בן-דהן הודיע כי יתקין תקנות חדשות שיאסרו על שימוש בבתי כנסת לצרכים שאינם הולמים את קדושת המקום, אולם ספק אם יוכל לקדם זאת לנוכח תקופת הבחירות הגורמת לשיתוק עבודת הכנסת.
רב "בית הכנסת הבינלאומית של תל אביב 'בית אל'", אריאל קונסטנטין, השייך לארגון רבני צוהר, אומר כי ההיתר ההלכתי שנתן לקיים תצוגת האופנה בבית כנסת נועד כדי לעודד נשים לשמור על צניעות בבגדים אופנתיים.
מארגני תצוגת האופנה, חברת 'אבוט המאירי תקשורת', שמפיקה עבור ערוץ הוט בידור ישראלי, חרגו מן ההסכם ובמקום לקיים תצוגת אופנה צנועה, קיימו אותה עם דוגמניות בלבוש חושפני שאינו הולם בית כנסת, לקולות מקהלת אקפלה ששרה "שלום עליכם". האירוע נחשף באתר חרדים10.
עו"ד דורון שמואלי, המייצג את הרב קונסטנטין, אמר כי "הדבר התבצע על-ידי ובאחריותו המלאה של חזן בית הכנסת שלאחר המקרה פוטר מיידית על-ידי כב' הרב קונסטנטין מתפקידו. כמו-כן מיידית נשכרו שירותיהם של עורכי דין לעצור את הפצת החומרים ולטפל בעניין הנדון וכעת כל הנושא נמצא בהליכים משפטיים כנגד מבצעי העוולה. כל טענה אחרת כלפי כב' הרב ובית הכנסת הינה בחזקת לשון הרע המוציאה דיבתו רעה ברבים המהווה חילול שם שמיים".
לשאלת News1, מדוע לא הגיב הרב מיד, השיב: "הרב, כשראה את האירוע החריג, היה בהלם לזמן מה ולאחר מכן מיד עצר את המשך האירוע. הרב מלכתחילה לא ידע ולא נאמר לו כי בכוונת המפיקים לבצע אירוע מסוג זה עם תכנים כפי שנצפו".
השר לשירותי דת, נפתלי בנט, גינה את המעשה וכינה אותו אירוע הרומס את קודשי ישראל בשביל גימיק תקשורתי. "אומנות אינה רמיסת רגשות האחר בשביל למכור שמלה. ביזוי בתי כנסת על-ידי יהודים הוא חציית קו אדום, ומי שעושה זאת מוטב שיחליף מקצוע. בושה". הוא נמנע מלפרסם את הגינוי בעמוד הפייסבוק שלו כפי שהוא נוהג בדרך כלל.

תאריך:  17/12/2014   |   עודכן:  18/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אופנה בהיכל: מש' הדתות בוחן צעדים משפטיים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אין ביקום שום "מקום קדוש"
עידןסובול   |  18/12/14 05:54
2
"כדי לקדם צניעות"
ייחודי  |  18/12/14 06:44
3
לא מתפלאת על קונסטנטין
שיר  |  18/12/14 08:00
4
סחר בנשים לקידום מכירות...
זאב 1234  |  18/12/14 08:34
5
התייוונות במלוא כיעורה ! ל"ת
אבי כהן  |  18/12/14 09:42
6
הצלמת תקבל מליונים והמעצבת גם
אלישי  |  18/12/14 12:03
7
תמשיכו ככה לג'נן את אלוהים
בבית שלו  |  18/12/14 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
האחים רייט ביצעו טיסה בכלי טיס שהיה כבד מהאוויר
עידן יוסף
איחוד בין מפלגות המרכז יהפוך אותן לסיעה הגדולה ביותר - יכפיל את כוחה של כולנו וישלש את זה של יש עתיד
איציק וולף
בית הדין של הליכוד, בהרכב מורחב, הפך החלטה של הרכב מצומצם יותר שלו וקבע כי הפריימריז לראשות הליכוד יתקיימו באותו יום שבו יבחרו חברי המפלגה את הרשימה לכנסת
עופר וולפסון
מעדכנת כלפי מטה את התחזית לגבי מחירי הנפט והגז לשנים 2015 ו-2016 ומותירה ללא שינוי את התחזית לשנת 2017    "הרמה תישאר נמוכה מ-75 דולר לחבית"
איציק וולף
הנשיא האמריקני הכריז על נירמול היחסים הדיפלומטיים והכלכליים עם קובה    "השינוי המשמעותי ביותר במדיניות האמריקנית ביחס לקובה ב-50 השנים האחרונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il