עו"ד ד"ר אבי וינרוט ורעייתו שושנה מבקשים (16.12.14) לאשר תביעה ייצוגית בסך 55.5 מיליון שקל נגד חברת התעופה סא"ס, בטענה שאינה מיידעת את לקוחותיה שייתכן שתמכור לאחרים את המקומות שרכשו והם לא יוכלו לטוס בטיסה שבחרו. הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לדברי התובעים, הם רכשו מהנתבעת כרטיסי טיסה מנתב"ג לקופנהגן, אך בדלפק הבידוק בנתב"ג נמסר להם, כי בשל רישום יתר (overbooking) לא יוכלו לעלות על המטוס. וינרוט טענו, כי
שילמו מחיר מלא, לא היו ברשימת המתנה וקיבלו כרטיס אלקטרוני עם ציון המושבים הספציפיים. אולם לדבריהם, נציגי סא"ס סירבו להתייחס לטענותיהם והבהירו שבפניהם עומדת רק האפשרות לקבל פיצוי של 800 אירו ולטוס לקופנהגן דרך ורשה - מה שנאלצו לעשות בלית ברירה.
לטענתם, המשמעות מבחינתם הייתה קשה והתבטאה בכך שהפסידו את המפגש עם הקבוצה המאורגנת לטיול אליו היו אמורים להצטרף, המזוודות שלהם לא הועלו על טיסת ההמשך וכך מצאו עצמם ללא בגדי שבת ונאלצו לבלות את שארית היום ברכישת בגדים ומוצרים חיוניים אחרים לפני כניסת השבת.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אמיר לוקשינסקי-גל וארז אברמוביץ, נאמר כי לתובעים לא נמסר מבעוד מועד שהטיסה ברישום יתר, וכי סא"ס יצרה מצג חד-משמעי לפיו מקומם בטיסה מובטח. לטענתם, הם לא העלו על דעתם, כי קיימת אפשרות שלמרות שרכשו כרטיס בטיסה סדירה ואף קיבלו מושבים ספציפיים, הכרטיסים הללו יימכרו בשנית ללקוחות אחרים. לדבריהם, המונח "רישום יתר" אינו אלא "כיבוס מילים" לתופעה שמשמעה הפשוט הוא למכור לאחר את מה שכבר נמכר קודם לכן - דהיינו: גניבה. טרם הוגש כתב הגנה.