X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: יש להותיר לממשלה הבאה את בחירת מחליפיהם של דנינו ופרנקו - המסיימים את כהונותיהם חודש וחצי לאחר הבחירות המשמעות: תקופה ארוכה של התמודדות וחוסר בהירות בצמרת המשטרה והשב"ס
▪  ▪  ▪
וינשטיין ודנינו. לא עכשיו [צילום: יח"צ]

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אוסר (יום א', 21.12.14) על השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', למנות את המפכ"ל ונציב שב"ס הבאים לפני הבחירות. משמעות ההוראה: מחליפיהם של יוחנן דנינו ואהרון פרנקו ימונו זמן קצר בלבד לפני תום כהונותיהם ב-1.5.15, וייתכן שאף לא תהיה ברירה אלא להאריך כהונות אלו, דבר שיכניס את צמרת המשטרה והשב"ס לחודשים ארוכים של טלטלה, התמודדות וחוסר בהירות.
לדעת וינשטיין, "הצורך בביצוע מינויים של קבע לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר בעת הזו אינו גובר במשקלו על דרישת האיפוק שעל הממשלה לגזור על עצמה, המתחייבת מהיותה בגדר שלטון-מעבר. ראוי להותיר את ההכרעה בעניינים חשובים אלו לממשלה הבאה שתיכון לאחר הבחירות".
לדברי וינשטיין, למרות שהממשלה נהנית מכל הסמכויות לפני הבחירות, נקבע בפסיקה שעליה לפעול באיזון עדין בין החובה לפעול מקום שיש צורך חיוני בכך, לבין חובת השמירה על איפוק וריסון בהפעלת סמכויות שלטונית, בהינתן תשתית הממשל המיוחדת המאפיינת ממשלה בתקופת מעבר. "עקרון האיזון הנדרש בין איפוק לעשייה בתקופת בחירות מוצא את ביטויו, בין היתר, בתחום המינויים לתפקידים ציבוריים שבהם מעורבים גורמים פוליטיים", הוא אומר.
בעבר כבר נקבע בהנחיות היועץ המשפטי, כי ככלל יש להימנע ממינויים של קבע למשרות בכירות בתקופת בחירות, וכי רק במקרים חריגים, בהם קיימת חיוניות באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר, תיבחן האפשרות לאפשר את איוש המשרה על יסוד בדיקה פרטנית של הנסיבות. מאחר שדנינו ופרנקו יסיימו את תפקידיהם במועד בו ייתכן שכבר תהיה ממשלה חדשה (חודש וחצי לאחר הבחירות), ומאחר שאהרונוביץ טרם בחר את מחליפיהם, קובע וינשטיין שהוא לא יוכל לעשות זאת לפני הבחירות.
וינשטיין מוסיף: "מדובר בתפקידים המשמעותיים ביותר הנמצאים באחריותו המקצועית של השר לביטחון הפנים ואשר זהות הממלאים אותם הינה בעלת משמעות רבה אף עבור הממשלה כולה. ככאלה, הצורך להימנע, ככל הניתן, מהצבת עובדות מוגמרות לגביהם בפני הממשלה והשר לביטחון הפנים הבאים ומכבילת שיקול-דעתם של אלו בעניינם הינו כבד משקל".
לדברי וינשטיין, על-אף שאין ספק שההליך שבוצע עד כה ורצונו של אהרונוביץ' להשלים את המינוי מבוססים על שיקולים מקצועיים, ואף שהמועמדים שהעביר לבדיקה משפטית נמנים על הדרג המקצועי הבכיר, "הרי שעדיין קיים חשש, כי ביצוע המינויים בתקופה זו ייתפס מבחינה ציבורית כניסיון להכריע ערב הבחירות בסוגיה שראוי להותיר לידי הממשלה הבאה, דבר העלול להעלות חשד לפגם בהליכי המינוי גם אם, לגופם, לא דבק בהם כל פגם".

תאריך:  21/12/2014   |   עודכן:  21/12/2014
+איחוד שבונה ופילוג שהורס
08:54 22/12/14  |  ראובן לייב   |   לרשימה המלאה

אם כדי לשרוד, ואם כדי סתם להתחזק - נוטות המפלגות להצטרף לגושים מלוכדים. לעומתן מאיים הכיליון על אלה שהתפלגו ושנותרו חלשות מכדי לשרוד

ציפי לבני, יצחק הרצוג. האיחוד יציל מכיליון? [צילום: פלאש 90]
+הפערים בחברה: על נתונים ותועמלנים
07:48 22/12/14  |  אהוד פרלסמן   |   לרשימה המלאה

בעוד שנתוני דוח העוני מוכיחים כי מצטמצם הפער בין העניים לעשירים, וישראל הופכת לחברה שוויונית יותר, ממשיכים תועמלני השמאל לספר לנו שהעושר נשאר כולו אצל העשירים, ושאנחנו עם עבדים מזה רעב

עוני. המצב לא השתפר [צילום: פלאש 90]
+אורי בנק ירוץ ברשימת הבית היהודי
00:29 22/12/14  |  עידן יוסף

אורי בנק הודיע כי יתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת. בנק היה מנהל סיעת “האיחוד הלאומי” בכנסת ומספר 5 ברשימה לכנסת ה-18. בשלוש מערכות בחירות שימש יו”ר הנהלת מפלגת “מולדת”. מוקדם יותר הודיע חוקר הציונות הדתית פרופ' אשר כהן על התמודדותו במרוץ.

+לפיד: איפה הכסף? אצל חברי מרכז הליכוד
22:57 21/12/14  |  עידן יוסף

יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, אומר כי התשובה לשאלה איפה הכסף היא אצל חברי מרכז ליכוד ואינטרסנטים. במענה לשאלת גולש בשיחוח בפייסבוק, אמר לפיד כי נסיונו להעביר כסף מהחברות הממשלתיות ומקק"ל הוא שגרם להפלת הממשלה, וכי הזהירו אותו שכך יקרה. "אמרו לי: נגעת בציפור הנפש של ממשלת ישראל - חברי מרכז, מקושרים ומקורבים. שם הכסף ועם אומץ אפשר להעביר אותו לאזרחי ישראל", דבריו.

+בנט מתכחש לסיכומים בנושאי דת ומדינה
21:09 21/12/14  |  

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתכחש לסיכומים בעל-פה מול מפלגת תקומה בנושאי דת ומדינה, הקובעים חיזוק הזהות היהודית שלה. הדבר מעכב לפי שעה ריצה משותפת של שתי המפלגות.

+רגב: לפיד מבסס את הקמפיין על הטחת האשמות באחרים
21:06 21/12/14  |  

חברת הכנסת מירי רגב אמרה כי יאיר לפיד פיזר הרבה ססמאות, אך לא עשה דבר וחצי דבר, ועכשיו אין לו קבלות להציג לציבור וחבל. "ברור מאוד שלפיד בונה את קמפיין הבחירות שלו על הטחת אשמה באחרים. מוטב לו קודם להסתכל במראה ולעשות חשבון נפש", אמרה. חברתה למפלגה ציפי חוטובלי אמרה כי מי שהיה אמון על תיק האוצר בשנתיים האחרונות ראוי שיאשים אך ורק את עצמו ביוקר המחיה. הדברים נאמרו בתגובה להאשמות שהטיחה יש עתיד בראש הממשלה בנימין נתניהו בהן הואשם בגרימת בעיות כלכליות.

+מסמך פנימי בש"ס: "הפשוטים והעממיים - לאלי ישי"
20:39 21/12/14  |  

ניתוח שנכתב בש"ס, שנחשף בחדשות2, מראה עד כמה גדול החשש במפלגה מאלי ישי וממפלגתו החדשה "העם איתנו". במסמך הפנימי נכתבו השמצות כלפי המצביעים שיערקו למפלגת "העם איתנו" של ישי, שכונו "פשוטים ועממיים". בש"ס מכחישים שהכינו את המסמך.

+העתירה לגבי הליכוד תידון ביום ד'
20:34 21/12/14  |  

חברי חוג "דרכך-דרכנו" עתרו לביהמ"ש המחוזי בת"א
בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון ביום רביעי בעתירה המבקשת להפריד את ההתמודדות להנהגת הליכוד מן ההתמודדות על מקום ברשימה לכנסת. את העתירה הגישו חברי חוג "דרכך-דרכנו" בראשות אלי קורנפלד.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינשטיין מונע מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
מי שואל אותך ?
רחובות   |  21/12/14 20:35
2
לרועץ המשפטי שמזמן היה אמור
צורי  |  21/12/14 20:35
3
החשוב יותר - להחליף את וינשטין
יהודי מפוכח  |  21/12/14 20:44
 
- אתה צודק..
מ.   |  22/12/14 01:30
4
מתי כבר מחליפים את היועץ ?
ישמעאל   |  21/12/14 22:13
5
ויינשטין-אבן נגף בפני היהודים! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  21/12/14 22:15
6
חוצפה של יועץ
ישראל בר-ניר  |  22/12/14 00:19
7
האפשרות היחידה והחוקית
המצב החוקי  |  22/12/14 04:17
8
אולי טוב העיכוב הזה
טוב להמתין  |  22/12/14 04:52
9
היועץ בהנחיית בית המשפטי הרודן
רפרף  |  22/12/14 08:29
10
הגדרת תפקידו של היועץ המשפטי1
רפרף  |  22/12/14 09:07
11
הגדרת תפקידו של היועץ המשפטי2
רפרף  |  22/12/14 09:27
12
הגדרת תפקידו של היועץ המשפטי3
רפרף  |  22/12/14 10:06
 
- סליחה זה חלק 3
רפרף  |  22/12/14 12:27
13
הגדרת תפקידו של היועץ המשפטי4
רפרף  |  22/12/14 11:16
 
- סליחה זה חלק 4
רפרף  |  22/12/14 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יורם דורי
בתקופת בחירות כדאי לקורא המתעניין להוגיע עוד במעט את מוחו ולחשוב מי מרוויח ומי מפסיד מידיעה מסוימת בתקשורת. למשל בידיעות על סיכוי איחוד כחלון-לפיד. מי נמצא בירידה ורוצה להתאחד ומי חושב שהוא בעליה ואינו מתלהב
איציק וולף
שר הביטחון מגנה את שרת המשפטים לשעבר על שעירבה את הממשל האמריקני בעניינים הפוליטיים הפנימיים בישראל    "ברור לכולנו כי אם ציפי לבני ובוז'י הרצוג היו בשלטון, כבר מזמן הייתה חמסטאן בגדה"
איציק וולף
ועדת הכספים של הכנסת אישרה את תקציבה של ועדת הבחירות המרכזית    התקציב נמוך ב-5 מיליון שקלים מתקציבה של הוועדה בבחירות לכנסת ה-19    יו"ר הוועדה: לקדם את הדיגיטציה של הבחירות
מערכת אנשים ומחשבים
סטטוס שהופץ מטעמו בפייסבוק של השר הטלוויזיוני מכחיש "הסכם איחוד" בינו לבין ח"כ מירי רגב - וגרר תגובה מהשרה לעתיד (?) עצמה
עו"ד דוד סנדובסקי
האם תושפענה תוצאות הבחירות ב-17.3.2015 מהשינויים שהתרחשו בתקשורת הישראלית, שעברה באופן תהליכי-אבולוציוני מעיתונות כתובה ומשידורי רדיו וטלוויזיה - למולטימדיה רשתית דיגיטלית, בסייבר-ספייס הקיברנטי?
רשימות נוספות
נתניהו: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל  /  איציק וולף
מסתמן: הרשימות הערביות יתאחדו  /  איציק וולף
הליכוד יפצה צלם על אי-אזכור שמו  /  איתמר לוין
על מה ניאבק בבחירות 2015?  /  רפי לאופרט
תשדיר שלישי  /  אהרון שחר
נא להתאפק עד הבחירות...  /  ישראל רוזנבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il