X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנה החולפת נצפו בוויקיפדיה למעלה מ-231 מיליארד דפים ובוצעו למעלה מ-110 מיליון עריכות ב-33.8 מיליון הערכים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בפעם הראשונה מאז החלה ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית לפעול ב-2001, מפרסמת תנועת ויקימדיה סקירת וידאו המתעדת את האירועים המרכזיים ב-2014 כפי שתועדו בוויקיפדיה. בשנה החולפת נצפו בוויקיפדיה למעלה מ-231 מיליארד דפים ובוצעו למעלה מ-110 מיליון עריכות ב-33.8 מיליון הערכים.
סרטון הווידאו סוקר במהלך 3 דקות את הערכים הבולטים אליהם נכנסו מאות מיליוני המבקרים בוויקיפדיה שבאו ללמוד, להרחיב את הידע ולהתעדכן.
וידאו הסיכום לוקח את הצופה לערכי המונדיאל ב-280 שפות, דרך הבחירות הכלליות בהודו, מבצע צוק איתן, אתגר הדלי הקרח, ההתמודדות עם האבולה במערב אפריקה ונושאים אחרים.
כמו כל העשייה בוויקיפדיה, גם הפקת סרטון סיכום השנה התקיימה בתקציב מועט, תוך סיועם של עשרות מתנדבי ויקיפדיה ברחבי העולם, שליקטו, תירגמו, וביחד - ערכו את הסרט. "הפקנו את הסרט הזה עם כלים נורא בסיסיים - מחשב, חיבור לאינטרנט, אך בעיקר - המון חשיבה, מחקר מקדים ושיתוף פעולה של איסוף תוכן והפקה עם המתנדבים שלנו", מסביר ויקטור גרסיאס ממחלקת התיעוד של קרן ויקימדיה.
בווידאו נעשה שימוש אך ורק בתמונות וקטעי וידאו חופשיים שהועלו לוויקיפדיה ולוויקישיתוף - מאגר המדיה החופשי של התנועה, הכולל כיום מיליוני קבצים ברישיון cc-by.
אחת הדוגמאות המעניינות לתרומתה של ויקיפדיה בשנה החולפת היא תיעוד התפרצות מחלת האבולה. בידיעה שהמחלה מתפשטת ומסכנת את חייהם של אנשים במדינות רבות, ויקיפדים רבים (הכינוי לכותבים בוויקיפדיה) חיפשו איך הם יכולים לסייע בבלימת המגיפה. יחד עם "מתרגמים ללא גבולות" ואנשי המקצוע החברים ב-"WikiProject Med" (ארגון שמטרתו לשפר ולהרחיב את כמות הערכים בנושאי רפואה בוויקיפדיה) הם תרגמו בתוך זמן קצר את הערך על האבולה ליותר מחמישים שפות לרבות שפות אפריקניות מדוברות ודאגו באופן שוטף לשמור על עדכניות הערכים עם כל התחדשות במאבק. תודות לעבודתם המהירה, הניו-יורק טיימס דיווח בחודש אוקטובר כי ויקיפדיה הייתה אחד המקורות הזמינים והאמינים ברשת למידע על המגיפה.

תאריך:  21/12/2014   |   עודכן:  21/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המקטע שנפתח הוא מבאקה-ג'ת לעירון
עידן יוסף
דרום תל אביב - שטח הפקר או "הרפובליקה האפריקנית הראשונה בציון": מחקר חדש בדק את יחס התושבים לאפריקנים המתגוררים בשכונה והפחד מליפול קורבן
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה תביעות ב-100 מיליון שקל נגד אסם ויוניליוור, למרות שהפרו את התקן בנוגע לגודל האריזות, לאחר שקבע שלא הוכח שלצרכנים נגרם נזק של ממש כתוצאה מהפרת התקן
עידן יוסף
מתוכם, 5.8 מיליארד ש"ח לחיזוק מערכת הבריאות, קרוב למיליארד ש"ח לביטחון למימון הוצאות צוק איתן ולהוצאות אזרחיות נוספות ו-12.8 מיליון ש"ח לבניית מרכז מבקרים בסמוך לאזור התעשיה ברקן
איתמר לוין
יבואן הרכב מכחיש את דבריו של אולמרט, שאמר לזקן שאונגר יעניק לה 10,000 שקל לחודש לכל תקופת מאסרה    אולמרט טען בחקירתו שאונגר כן הבטיח לסייע, כפי שאמר לזקן בשיחה שהקליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il