X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דירה ממוצעת בת 69 מ"ר בברלין מושכרת בכ-1,700 שקל בלבד לחודש השכירות - ללא הגבלת זמן שיכון ובינוי, יחד עם הראל, הפניקס וקרן נדל"ן גרמנית, ישלמו 1.95 מיליארד שקל, שהם 340 אלף שקל בלבד לדירה בממוצע
▪  ▪  ▪
ברלין. בירת נדל"ן [צילום: פלאש 90]

היכן ניתן לשכור דירות בזול? בברלין. קבוצת חברות, בראשות שיכון ובינוי ושתי חברות ביטוח ישראליות, יחד עם קרן נדל"ן למגורים גרמנית, עומדות לרכוש 5,800 דירות בברלין. שטח כל דירה 69 מ"ר בממוצע. 96% ההדירות מושכרות, בדמי שכירות של כ-1,700 שקל בלבד לחודש - שליש או רבע מדמי שכירות של דירה דומה בתל אביב!
יתרון נוסף לשוכרים בברלין הוא, שחוזי השכירות הם ללא הגבלת זמן. בישראל, כידוע, רוב החוזים הם לשנה. אפילו הצעת החוק בעניין זה, שהדיון עליה נקטע בשל פיזור הכנסת, מדבר על חוזי שכירות ל-5-3 שנים.
התשואה ליזמים - 6%
הדירות בברלין זולות, והקבוצה הרוכשת תשלם בממוצע כ-340 אלף לדירה. המחירים הנמוכים מאפשרים למשקיעים להסתפק בדמי שכירות נמוכים יחסית. הם ייהנו מתשואה של כ-6% לשנה - כפול מהתשואה המקובלת בישראל!
יתרון נוסף לשוכרים הוא, שדמי השכירות קבועים, ורק צמודים למדד יוקר המחיה של גרמניה. בעלי הדירות אינם יכולים להעלאת כרצונם את דמי השכירות מדי שנה. אם להניח שמשכורות העובדים בגרמניה עולות יחד עם המדד, הרי שמדובר, לפחות בחלק מהדירות, בדמי שכירות קבועים ויציבים לאורך זמן.
נתונים אלו מדגימים שוב, שהדירות בישראל יקרות מאוד בהשוואה לדירות במדינות אחרות, במקרה זה ברלין, בירת גרמניה. מצד שני יש לזכור, שרוב הדירות בישראל יקרות יחסית, בשל החובה לבנות ממ"ד, ובשל דרישת השוכרים או הקונים לגימור ברמה גבוהה. אין מידע על רמת הדירות והגימור של הדירות בעסקה האמורה.
17.5% מהקבוצה הרוכשת - קרן נדל"ן גרמנית
החברה שתקנה את הדירות היא איי.די.או. גרופ. בעלי המניות העיקריים שלה: שיכון ובינוי כ-37א%, קרן סטנהאם הגרמנית, המתרכזת השקעות בדירות בברלין, כ-17.5%, חברת הביטוח הראל 13% וחברת הביטוח הפניקס 7%.
איי.די.או. גילתה כבר בעבר את התשואה הגבוהה מרכישת דירות בברלין. כיום בבעלותה 7,300 דירות, והיא עומדת לסכם עסקה לרכישת 900 דירות נוספות. יחד עם העסקה החדשה, יהיו בבעלותה 14,000 דירות, והיא תהיה אחד המשקיעים הזרים הגדולים בנדל"ן בגרמניה.
איי.די. או. תגייס 400 מיליון אירו (=1.95 מיליארד שקל) לרכישת הדירות. היא מנהלת מו"מ עם שתי קבוצות של בנקים גרמנים, לקבלת הלוואה בת 275 מיליון אירו, ל-7 שנים, בריבית של 2% לכל היותר. הפער בין התשואה לבין הריבית מבטיח את רווחיות העסקה.
כדי לגייס את יתרת הכסף, 150 מיליון אירו, מתכננת איי.די.או. להנפיק זכויות לבעלי המניות, ובצידן הנפקה חדשה של אג"ח לציבור בארץ. ההכנסה הכוללת תיתן בדיוק את הסכם הדרוש - 750 מיליון שקל, שהם כ-150 מיליון אירו.
שיכון ובינוי נתנה לאיי.די.או. ערבות בסך 150 מיליון אירו, שתועבר כערבות למוכרים, כדי להבטיח את העסקה. מעריכים, שהחוזה ייחתם עד 31 במרס.
איי.די.או. האריכה בשלוש שנים נוספות (עם אופציה לעוד שלוש) את החוזה,שבו היא שוכרת משיכון ובינוי, בשכירות משנה, 180 מ"ר באיירפורט סיטי. איי.די.או, יושבת במקום מאוגוסט 2011.

תאריך:  22/12/2014   |   עודכן:  22/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיכון ובינוי ושותפיה רוכשות 5,800 דירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מבטל את כל הביטוחים בהראל
urixo  |  22/12/14 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דירקטוריון הקרן הפך את החלטת ועדת הפרס וקבע כי לאור לא יקבל אותו, על-רקע החשדות כי הטריד מינית בעברו    בישיבה הבאה יוחלט האם יוענק הפרס השנה לאדם אחר    הפרסים בשאר התחומים יוענקו כמתוכנן ב-25.12
שירות גלובס
אתר nrg מדווח מדברים שנשא שר הפנים גלעד ארדן בביקור בגוש עציון: "אנחנו לא חיים בעולם דימיוני שבו הכסף גדל על העצים, ושאנחנו יכולים לחלק אותו לפי המדיניות של מפא"י ומפלגת העבודה"
אריאל שפירא
סטארט אפ חדש - "אנג'י" - המספק לנהג פתרון מלא וחינמי לטיפול ברכב באמצעות הסמארטפון, ונועד לספק לו ידע והבנה של המתרחש ברכב לקראת ביקורו במוסך    היה מנוע?!
אלעזר לוין
יו"ר הכנסת הורה לוועדת הכספים לא לטפל בהקצאת כספים להפעלת החברה    הסיבה הפורמלית: אין הסכמה של האופוזיציה לדון בהקצאה    הסיבה האמיתית: נתניהו מקפיא עוד יזמה של שר האוצר לשעבר
יצחק דנון
מתמודדת במכרז שפרסמה העירייה לניקוי העיר טוענת, כי אחת הדרישות היא להצמיד אזיק אלקטרוני לרגלי העובדים או לכלי העבודה שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il