X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיעורי הפניות בקרב היהודיות והנוצריות במגמת ירידה, ואילו בקרב המוסלמיות שיעור הפניות במגמת עלייה הסיבה השכיחה - הריון מחוץ לנישואין
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בשנת 2012 נרשמו 18,822 פניות של נשים לוועדות להפסקת הריון. כמעט כל הפניות - 98.8% - אושרו ע"י הוועדות - כך עולה מנתונים שמפרסמת (יום ב', 22.12.14) הלשכה המרכזית לסטטיטיקה.
מהנתונים עולה כי בשנת 2012, 76.4% מהפונות היו יהודיות, 11.3% מוסלמיות, 3.0% - נוצריות, 1.1% - דרוזיות, ו-8.2% - ללא סיווג דת. מאז 2004 שיעורי הפניות בקרב היהודיות והנוצריות האחרות נמצאו במגמת ירידה, ואילו בקרב המוסלמיות שיעור הפניות במגמת עלייה. בקרב הנוצריות ערביות שיעורי הפניות די יציבים עם תנודתיות קלה.
51.5% מהפניות היו של נשים מתחת לגיל 30, ו-9.7% של נשים בגיל 40 ומעלה. 11.5% מהפניות (2,166) היו של נערות עד גיל 19. אחוז הפניות הגבוה ביותר נמצא בקרב נערות יהודיות, נוצריות אחרות ונערות ללא סיווג דת, ואילו בקרב המוסלמיות, הדרוזיות והנוצריות ערביות אחוז הפניות של נערות נמוך בהרבה.
הרוב המכריע של הפניות - בשליש הראשון של ההריון
בשנת 2012, רובן המכריע (87.7%) של הפניות להפסקות הריון נעשו בשליש הראשון של ההריון (עד שבוע 12), 11.0% בשליש השני (שבועות 23-13), ו-1.3% בשליש האחרון (משבוע 24 ואילך). בקרב נשים מוסלמיות אחוז הפניות בשליש השני והשלישי של ההריון גדול מזה שבקרב נשים יהודיות (15.6% לעומת 12.3%, בהתאמה).
בעשור האחרון אחוז הפניות של נשים יהודיות בשליש השני והשלישי של ההריון גדל מ-8.8% בשנת 2002, ל-12.3% בשנת 2012. אחוז הפניות של נשים מוסלמיות בשליש השני והשלישי ירד מ-20.0% בשנת 2002, ל-15.6 בשנת 2012, אך הוא עדיין גבוה מזה של היהודיות.
הסיבה השכיחה ביותר - הריון מחוץ לנישואין
סעיף החוק השכיח ביותר לאישור ביצוע הפסקת הריון הוא "הריון מחוץ למסגרת הנישואין". הסעיפים הבאים בשכיחותם הם "סיכון לבריאות האישה" ו"סיכון למום גופני או נפשי בעובר". שכיחות הסעיף "סיכון למום גופני או נפשי בעובר" נמצאת בעשור האחרון במגמת עלייה.
בקרב נשים מוסלמיות, סעיף החוק השכיח ביותר לאישור ביצוע הפסקת הריון הוא הסעיף "סיכון לבריאות האישה", שכיחות של פי 2.6 בהשוואה ליהודיות. גם בקרב הנוצריות ערביות ובקרב הדרוזיות אחוז זה הוא הגבוה ביותר. בקרב הנוצריות האחרות ונשים ללא סיווג דת שכיחות סעיף זה דומה לשכיחות שבקרב היהודיות.
הסעיף "הריון מחוץ לנישואין" שכיח פי 2.2 יותר בקרב היהודיות לעומת המוסלמיות. חלקם היחסי של אישורים להפסקות ההריון בגין הסעיף "סיכון למום גופני או נפשי בעובר" גדול יותר בקרב נשים מוסלמיות, מאשר בקרב יהודיות.
שיעור פניות נמוך בהשוואה לאנגליה וארה"ב
שיעור הפניות לוועדות להפסקות הריון בישראל (10.1 ל-1,000 נשים בגילים 49-15) נמצא ברמת ביניים בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. לדוגמה שיעורים גבוהים יותר קיימים באנגליה ווולס (17.5) ובארה"ב (19.6). לעומת זאת השיעורים בשווייץ (6.8), בגרמניה (7.2) ובפינלנד (9) נמוכים יותר.

תאריך:  22/12/2014   |   עודכן:  22/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסקת הריון ב-2012: כמעט כל הבקשות אושרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יחליף את יגאל רונאי, שביקש לאחרונה לסיים את תפקידו בבנק    בתפקידו האחרון כיהן כשותף בקרן ויולה קרדיט
עופר וולפסון
מהלמ"ס נמסר כי שיעור התעסוקה בקרב בני 15 ומעלה עמד בנובמבר על 60.8%, לעומת 60.4% באוקטובר    אחוז הבלתי מועסקים בקרב בני 64-25 עמד על 4.8%
עופר וולפסון
בשנה שעברה גבתה רשות המיסים 6 מיליארד שקל מעבר לאומדן המקורי    מבקר המדינה בכנס ירושלים לכלכלה וחברה: "להנהיג חובת דיווח כללית, על-מנת לצמצם את היקף ההון השחור"
מירב ארד
סטודנטים מהטכניון התגייסו לסייע בהתנדבות לשיקום שמורת עברונה בערבה    הרעיון הוא לשקם את הקרקע באמצעות חיידקים המסוגלים לעכל את הנפט ולצמצם את הנזק האקולוגי
יפעת גדות
אחרי 8 שנים של דחיית הבחירה בעונש מוות ירדן מוציאה להורג 11 גברים צעירים    ארגוני זכויות אדם זועמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il