מנהל אגף רכבות בכיר, משה אמסלם, החל בבדיקת פרטי אירוע שכמעט הסתיים באסון המוני ולא דווח ל
משרד התחבורה בידי
רכבת ישראל כמתחייב מהנוהלים.
טעות של בקר תנועה הסיטה רכבת נוסעים לעבר מסילה שפורקה, ורק ערנות של בקרים אחרים מנעה אסון.
רכבת נוסעים לילית לכיוון נמל התעופה בן-גוריון הוסטה (3.12.14) בידי בקר תנועה של הרכבת לעבר מסילה שפורקה לצורך עבודות תחזוקה שנסיעה עליה העמידה בסכנת חיים הן את הנוסעים והן את עובדי התחזוקה שעבדו על המסילה, כפי הנראה במרחק 250 מטרים ממקום העצירה.
תושייתם של בקרי תנועה אחרים שהתערבו מיד הצילה את הנוסעים משימוט הקרונות ומהתהפכותם. נהג הקטר הונחה לבצע עצירת חרום.
הכמעט תאונה גרמה לנוסעים איחור של 28 דקות. רכבת ישראל לא מצאה כאמור מקום לדווח על העניין לא למשרד התחבורה ולא לציבור.
דובר רכבת ישראל, ישראל טל סרנגה מסר בתגובה: "האירוע מוכר ברכבת ישראל ונמצא תחת ועדת בדיקה. לכשתסיים את עבודתה יילמדו המסקנות ויופקו הלקחים.
יצוין כי מדובר בוועדת בדיקה פנימית בה רכבת ישראל בודקת את עצמה. עד היום, 19 ימים מאז התקרית, עדיין לא הגיעה הוועדה למסקנות.