X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדווחת על "3,900 דירות ששווקו בקריית גת" האמת: נמכרו מגרשים ל-2,300 דירות, ויצאו מכרזים למגרשים לעוד 1,620, שימכרו - אולי - באפריל לשכת השמאים: "דרשנו להפריד בין שיווקים למכירות"
▪  ▪  ▪
ליברמן. שיווק או מכרז?

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מערבבת בין מגרשים שנמכרו לבין מגרשים שלא נמכרו עד היום, והם ימכרו, אם בכלל, באפריל 2015 לכל המוקדם. הדברים כלולים בהודעה רשמית שפירסמה רמ"י (יום ב', 22.12.14).
בכותרת גדולה מודיעה רמ"י, כי "שווקה 3,900 דירות בשכונת כרמי גת, קריית גת". לדבריה, מדובר בכמחצית ממספר הדירות הכולל שייבנו במסגרת הסכם הגג שנחתם במקום. מדובר כמובן במכירת מגרשים ולא במכירת דירות, אך זוהי הטעות הקטנה.
הטעות הגדולה היא העירבוב שיוצרת הנהלת רמ"י בין מגרשים שנמכרו לבין מגרשים שלא נמכרו. בפועל, מכרה רמ"י עד היום מגרשים לכ-2,300 דירות וקוטג'ים בלבד בשכונת כרמי גת.
הרשות הוציאה השבוע מכרזים למכירת מגרשים נוספים, לבניית 1,620 דירות. יש להגיש את ההצעות עד 30 במרס, וועדת המכרזים תדון בהם באפריל 2015, לפני פסח או אחריו. אין לדעת כיום, כמובן, האם וכמה הצעות יוגשו לרכישת המגרשים, כמה מהן תמצאנה כשרות וראויות, ומה תחליט ועדת המכרזים. ניסיון העבר מלמד, כי לעתים קרובות מוכרת רמ"י רק חלק מהמגרשים שהיא מוציאה למכרז.
"סלט ירקות"
כל זה לא הפריע לראשי רמ"י לעשות מה ששמאי מקרקעין בכיר (השם שמור במערכת) מגדיר "סלט ירקות" - לערבב מגרשים שנמכרו עם מגרשים שלא נמכרו, ולהודיע על "מכירת 3,900 דירות" (כאמור, מגרשים ולא דירות) שהם, לטענת יו"ר הרשות אורי אריאל, יותר ממחצית מ-7,500 הדירות המתוכננות בשכונה החדשה.
מלשכת שמאי מקרקעין נמסר בתגובה: "זה שנים שהלשכה דורשת מרשות מקרקעי ישראל להפריד בדיווחיה בין מכירת מגרשים לבין הוצאת מכרזים למכירת מגרשים - וללא הועיל".
שמאי המקרקעין ארז כהן, שערך שומות בקריית גת, אמר בתגובה: "הדיווח של הרשות איננו רציני, לא מערבבים מגרשים שנמכרו עם מגרשים שעדיין לא נמכרו. מי יודע מה יהיה מצב השוק ומכירות המגרשים בעוד כמה חודשים".
תגובת רמ"י לא הגיעה עד מסירת הידיעה.

תאריך:  23/12/2014   |   עודכן:  23/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמ"י מערבבת בין דיווחי המגרשים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברמ"י-יש רקבון ונמק גדל והולך! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  23/12/14 22:20
2
אסון ל"ת
אורי...........  |  24/12/14 03:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הליכוד ויש עתיד מסירים כפפות בקמפיין הבחירות    הליכוד: לפיד, שר האוצר הכושל בתולדות המדינה, לא יכהן בממשלה עתידית    יש עתיד: לפיד מנע העלאת מיסים לאחר 'צוק איתן' למרות דרישת נתניהו
איציק וולף
חבר הקונגרס האמריקני שהואשם ב-20 סעיפי הונאת מס וששמו נקשר בפרשת הרב יאשיהו פינטו ייאלץ להתפטר מן הקונגרס לאחר שנבחר מחדש רק בחודש שעבר
עידן יוסף, יצחק דנון
כך מאשימה הנהלת רכבת ישראל    טוענת כי הועד הורה לעובדים לחבל במנועי הקרונועים שאמורים היו לאפשר חידוש הנסיעות לירושלים    תפנה למשטרה ופתחה בשימוע ל-12 מהם
חן מענית
כך עולה מקובץ החלטות ועדות הכופר למחצית הראשונה של 2013 שפירסמה היום רשות המיסים    עוד ברשימה: הזמר ישי לוי, הסופרת סביון ליברכט, בעלי מכבי חיפה בכדורסל, בכיר בחברת אשב"ל ויבואן מכוניות
איציק וולף
ראש המטה הכללי היוצא, רב אלוף בני גנץ, העיר בסרקזם על "הפורום האינטימי" של הישיבה    יו"ר הוועדה: תקציב הביטחון יהיה האתגר הראשון בפני הממשלה שתקום אחרי הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il