X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עורך הדין יצחק כהן מראשון לציון נהג לגלגל כספי נאמנות שהופקדו אצלו ולהשתמש בהם לצרכיו הפרטיים כשהגיע מועד התשלום ללקוח שאת כספו לקח - החזיר לו מכספים שהפקיד לקוח אחר כהן הודה במיוחס לו ותלה זאת במצבו הכלכלי הקשה מתוך 15 מיליון שקלים החזיר רק 6 מיליון נאשם גם בהעלמת הכנסה של 9 מיליון השקלים הנותרים שטרם הוחזרו ללקוחות
▪  ▪  ▪
הונאת פונזי קלאסית [צילום: פלאש 90]

כתב אישום חמור הוגש נגד עו"ד יצחק כהן מראשון לציון בגין גניבת 15 מיליון שקלים מלקוחותיו, שהפקידו בידיו כספים על-מנת שיחזיק בהם בנאמנות לטובתם.
כתב האישום כולל 27 אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וגניבה בידי מורשה ו- 11 אישומים של הוצאת שיק ללא כיסוי. בנוסף, מואשם כהן גם בשימוש במרמה, עורמה ותחבולה (ריבוי עבירות)- עבירה לפי סעיף 220(5) לפקודת מס הכנסה.
על-פי כתב האישום, ייצג עו"ד כהן, הפועל במקצוע מאז שנת 1998, לקוחות בעיקר בענייני מקרקעין, דיני משפחה וכינוס נכסים. במסגרת זו, קיבל לידיו סכומי כסף גבוהים, של כעשרות עד מאות אלפי שקלים בכל עסקה, מידי לקוחותיו או בעבורם, על-מנת שיחזיק בהם בנאמנות לטובתם, בהתאם לתנאי העסקות וההסכמים שערכו.
כהן הציג בפני לקוחותיו מצג כוזב לפיו הוא מפקיד ומנהל את כספי הנאמנות שלהם בהתאם לחוק ולכללי לשכת עורכי הדין החלים על כספי נאמנות. עם זאת, במהלך תקופה של כ-15 שנים, משנת 1999 ועד למעצרו ב-4.11.14, נהג לגנוב מלקוחותיו את כספי הנאמנות שהפקידו בידיו, ולהשתמש בהם לכיסוי הוצאות וחובות משרדו, לכיסוי חובות לבנקים ולמלווים חוץ בנקאיים מהם לווה, לתשלום עודף ללקוחותיו בגין עיכוב בהעברת כספי הנאמנות ואי עמידה בהתחייבויותיו, ולכיסוי צרכיו האישיים.
במספר מקרים, הציג בפני לקוחותיו מצג כוזב לפיו כספי הנאמנות מוחזקים בפיקדון נושא ריבית גבוהה, וזאת על-מנת לשכנעם להסכים להותיר את כספי הנאמנות בידיו מעבר לזמן הנדרש על-פי העסקה שערכו, ועל-מנת להסתיר מהם שלמעשה כספי הנאמנות כבר אינם בידיו. מעת לעת נהג הנאשם לדווח ללקוחות אלה דיווחים כוזבים בדבר הקרן והפירות המופקדים לכאורה בחשבון הנאמנות, ואף נהג להעביר לידיהם תשלומים שונים אותם הציג בכזב כפירות הקרן, בעוד שלמעשה הכסף כלל לא היה בחשבון. בחלק מן המקרים מסר הנאשם ללקוחותיו שיקים, למרות שידע שהשיקים לא יכובדו על-ידי הבנק.
כאשר הגיע המועד בו היה על כהן להשיב ללקוח מסוים את כספו, גנב הנאשם כספי נאמנות של לקוח אחר והעבירם ללקוח הראשון. באמצעות התנהלות זו עלה בידיו להמשיך ולעסוק כעורך דין לאורך התקופה.
על-פי כתב האישום קיבל כהן במרמה וגנב מלקוחותיו כספי פיקדונות שהופקדו בידיו בנאמנות בסך של כ-15 מיליון שקלים, מתוכם החזיר ללקוחות כ-6 מיליון שקלים. משמעות הדבר היא כי עד להגשת כתב האישום לא השיב סכום עצום של 9 מיליון שקלים שגנב. על סכום זה גם לא שילם מס הכנסה.
מן הבקשה שהגישה המשטרה לבית המשפט להאריך את מעצרו של כהן עולה כי הוא הודה בעבירות המיוחסות לו. "המשיב מודה שקיבל את כספי הנאמנות והשתמש בהם לצרכיו כמפורט לעיל, ומודה שלא העביר ללקוחות את סכומי הכסף כמפורט בכתב האישום. המשיב הסביר את התנהלותו זו במצב הכלכלי הקשה והגירעון המתמיד בו היה נתון משרדו למן היווסדו, אך עם זאת טוען שהתכוון להחזיר לכל הלקוחות את כספם", לשון ההודעה.
לטענת המשטרה, מסוכנותו של כהן לציבור, המחייבת את המשך מעצרו, נובעת לא רק מחומרת העבירות המיוחסות לו, אלא גם מנסיבות ביצוען - מניצול מעמדו המיוחד כלפי לקוחותיו, היקף המרמה, ריבוי המקרים, התחכום והשיטתיות שבה פעל, ומן העובדה שהתמיד בביצוע העבירות במשך תקופה ארוכה.
"חובותיו הכבדים של המשיב מקימים יסוד סביר לחשש ששחרורו יביא להתחמקות מהליכי שפיטה. העובדה שהמשיב ביקש מחלק מהמתלוננים לא להגיש תלונה במשטרה באומרו שבמידה ויעשו כן לא יוכל להמשיך לעבוד ועל כן לא יוכל להשיב להם את כספם, מקימה חשש לשיבוש הליכי משפט והשפעה על עדים. לאור זאת, קמה עילת מעצר גם מכוח סעיף 21(א)(1)(א) לחוק המעצרים".

תאריך:  25/12/2014   |   עודכן:  25/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד גנב 15 מיליון שקל מכספי נאמנות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האם נזכה לראות את עורך הדין
צורי  |  25/12/14 15:08
2
אז
שמ  |  25/12/14 22:29
3
חובה 20 שנה בכלא הרחקה לצמיתות ל"ת
לישכה רדומה מדאיג  |  26/12/14 06:35
4
להראות את תמונת הגנב לקהל
אריק בר  |  28/12/14 07:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מג"ד צבר, סא"ל לירן חג'בי, חשוד בביצוע מעשה מגונה בחיילות ששירתו תחת פיקודו    דובר צה"ל: ההחלטה התקבלה לאור כשלים שהתגלו שאינם עומדים בקנה אחד עם הנורמות ועם הערכים המקובלים בצה"ל
יצחק דנון
בעל מניות מן הציבור בחברת הנדל"ן טוען שהצעתה של חברת וינשטוק החזקות הייתה נמוכה ב-17% מן השווי הכלכלי האמיתי של החברה
יצחק דנון
התביעה הוגשה נגד יזמיות הפרויקט ועיריית תל אביב, בטענה שלא קיבל את הפיצוי המגיע לו תמורת פינוי הקרקע בה התגורר 60 שנה
יצחק דנון
מתמודדת במכרז לאספקת אביזרי חשמל בהיקף של 60 מיליון שקל טוענת שארבע הזוכות הגישו הצעות תכסיסניות ובהן הנחות בלתי אפשריות
איתמר לוין
עו"ד יצחק שטרן השיג במרמה רישום הערת אזהרה לטובת חברה שייצג, לאחר שלא עלה יפה המו"מ לרכישת הקרקע    נענש משמעתית לאחר שנדון לחמישה חודשי עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il