X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שהמאחז כולו בנוי שלא כחוק על אדמה פרטית, ולכן המדינה חייבת להרוס אותו; העובדה שחלקים מן הקרקע נמכרו אינה משנה את העובדה שהבנייה היא בלתי חוקית
▪  ▪  ▪
עמונה. לאכוף את הדין [צילום: פלאש 90]
גרוניס. אין בקושי כדי להכשיר בנייה לא חוקית [צילום: איציק וולף]

המאחז עמונה יפונה וייהרס בתוך שנתיים - כך הורה (יום ה', 25.12.14) נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שש שנים לאחר שבעלי קרקעות עתרו לבג"ץ.
גרוניס אומר כי אין ספק שהמאחז הוקם בצורה בלתי חוקית על קרקע פרטית של פלשתינים, ולכן גם אם חלקים מהקרקע נרכשו מאוחר יותר בידי גורמים אחרים - אין בכך כדי לרפא את הבנייה הבלתי חוקית, גם משום שמדובר ברכישה של חלקים קטנים ובלתי מסוימים. עוד הוא קובע, כי אין להבחין בין קרקעות השייכות למי שעתרו לבג"ץ לבין אלו הגובלות בהן ושבעליהן לא עתרו, שכן בכל מקרה מדובר בבנייה בלתי חוקית.
הוא מזכיר, כי בית המשפט נותן משקל רב לסדרי העדיפויות של רשויות האכיפה בטיפולן בבנייה בלתי חוקית, וכי המדינה הצהירה שכאשר מדובר בבנייה שכזו על אדמה פרטית - הטיפול בה נמצא בעדיפות גבוהה. לאור זאת, אין ספק שיש להורות למדינה להרוס את כל המאחז, משום שכאמור כולו הוקם שלא כדין על אדמה פרטית.
גרוניס מוסיף: "לא בנקל מורים אנו על ביצוע של צווים שמתוקפם יפונו מבני היישוב, המשמשים למגורים של תושביהם במשך שנים לא מעטות. אין ספק כי השלכות ביצועם של צווי ההריסה קשות וכואבות הן עבור התושבים ובני משפחותיהם, אשר השתקעו ביישוב והקימו בו קהילה משותפת. עם זאת, אין בקושי זה כדי לאפשר הכשרה של בנייה בלתי חוקית על קרקע פרטית, ואין בו כדי להצדיק אי-אכיפה של הדין מצד המשיבים 4-1 [המדינה].
"אי-פינויים של המבנים מהווה הפרה של התחייבויותיהם החוזרות של המשיבים 4-1 בפני בית המשפט לביצועם של צווי ההריסה, תוך פגיעה חריפה בזכויותיהם של התושבים המוגנים באזור ומניעת גישתם לקניינם הפרטי. פגיעה זו בשלטון החוק ובזכויות התושבים המוגנים היא המחייבת, על-אף הפגיעה בתושבי היישוב, את פינויים של המבנים בשטחו".
לבסוף מדגיש גרוניס, כי בג"ץ אינו מביע את דעתו לגבי ההליכים השונים המתקיימים סביב הקרקע בבתי משפט השלום והמחוזי. השופטים אסתר חיות וחנן מלצר הסכימו עם גרוניס. המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את בעלי הקרקע ייצגו עוה"ד מיכאל ספרד, שלומי זכריה ודעואל לוסקי; את המדינה ייצגה עו"ד חני אופק; את מועצת מטה בנימין - עו"ד ירון קוסטליץ; ואת תושבי המאחז - עוה"ד יהודה רסלר, מרדכי בייץ, בועז פייל, יהושע ליברמן ומרדכי וייס.

תאריך:  25/12/2014   |   עודכן:  25/12/2014
+בוארון: ממשלת השמאל בבג"ץ מנהלת את המדינה
22:09 25/12/14  |  עידן יוסף

יושב-ראש מטה עמונה, עו"ד אביחי בוארון, מסר בתגובה לפסיקת בג"ץ: "הגיע הזמן שממשלת נתניהו תפסיק בטרף ההתיישבות ביהודה ושומרון. אם ביבי נתניהו רוצה להמשיך את ההינתקות מגוש-קטיף ולהחריב את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, אם ממשלת הליכוד רוצה להתחיל את ההרס בישוב עמונה שנמצא 20 שנים על הקרקע אנחנו נשבעים היום להילחם בזה בכל הכוח העומד לרשותנו. זו העת שממשלת ישראל תיקח אחריות על חיי מאות אלפי אזרחים ומתיישבים יהודים ולא תאפשר לממשלת השמאל בבג"ץ לנהל את המדינה, הגיע הזמן לומר די להפקרות שמאפשרת את המשך שלטון השמאל בישראל דרך מערכת המשפט".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: להרוס בתוך שנתיים את עמונה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בשימת לב לכותרת בלבד,יש לשאול
טומי טייטלבאום  |  25/12/14 22:20
2
בג"ץ-גוף מושחת המקדם אג'נדה  ל"ת
פוליטית מובהקת  |  25/12/14 22:30
3
בג"ץ אוטו-אנטישמים ל"ת
אנונימית  |  25/12/14 23:42
4
בג"צ עוכר ישראל ?
מסעודה משדרות  |  26/12/14 04:46
5
עם ישראל:להרוס את בג"ץ בתו שבו
קורןנאוה טבריה  |  26/12/14 08:02
6
בית המשפט העליון מאז האסון ברק
צורי  |  26/12/14 09:25
7
מתנחלים פועלים כגנבי קרקע
עובדות ברורות  |  26/12/14 10:13
8
בגץ צודקים. תבואו בטענות לביבי
לא לגרוניס  |  26/12/14 10:41
9
אונברס.ת"א -שיח מוניס תהרס?  ל"ת
דניאל סבלדי  |  27/12/14 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
נרי אבנרי
מנקודת המבט של בכירי העדר, גרירת מפונקי רוטשילד למעצר = "תמונות קשות". אלות בראש של נערי עמונה - מוצדקות. לעמנואל רוזן יש הסבר: אף אחד לא לימד את שוטרי עמונה להיות פסיכולוגים. הלכתי לארכיון...
נרי אבנרי
שני עימותים. שניהם הוגדרו כאלימים. אלה הפגינו נגד כל מיני דברים, ואלה מחו נגד אירוע שולי: הריסת בתים. דפני ליף והחברים שלה נגררו למעצר, מה שהצדיק מבחינתה חבישת יד בריאה - ובעמונה ראינו עימות אכזרי. הלכתי לארכיון...
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון ביקשו מבית המשפט העליון ארכה של חצי שנה עד ל-1 ביולי 2012 בטרם ייאלצו להרוס את המאחזים גבעת אסף ועמונה    המאחזים רמת גלעד ומצפה יצהר ייהרסו כמתוכנן    "לשיקול המדיני נודעת השפעה גם על סדרי העדיפויות באכיפת הדין באזור"    מועצת יש"ע: איש לא נתן הסכמתו העקרונית לפינוי מרצון אלא רק להתחלת משא-ומתן בדרכי שלום
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של דוד אדרי על הרשעתו    השופט: אף אם אדרי נהג בהתאם לנהלים, הרי שאת הנהלים יש להפעיל לאחר שיקול דעת ובהתאם לנסיבות
אמוץ אייל
הוא, אחי יחיעם, היה אז בן 15 בלבד, כשהוכה ע"י יס"מניק    "פראייר", אמרו לו כשהתגייס לצבא הגנה לישראל    יחיעם, ציוני-אידיאולוג-מבית, מוכיח עם גיוסו כי הוא לא "פראייר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il