X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרקע להמשך ההתגוששות, בתקשורת ובמרחב הקיברנטי, הוא מתקפת הסייבר שחוו אולפני סוני, בעקבות הפקת הסרט The Interview
▪  ▪  ▪
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, וברק אובמה, נשיא ארצות הברית. בלב הסערה [צילום: AP]

קוריאה הצפונית השוותה את ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, לקוף. עם או בלי קשר להתבטאות הססגונית הזו, רשת האינטרנט במדינה שותקה בשלישית.
הרקע להמשך ההתגוששות, בתקשורת ובמרחב הקיברנטי, הוא מתקפת הסייבר שחוו אולפני סוני (Sony Pictures), בעקבות הפקת הסרט, ראיון סוף (The Interview), הלועג לשליט המדינה, קים ג'ונג און. קוריאה הצפונית הכחישה את מעורבותה במתקפת הסייבר ששיתקה את מערכות המחשוב של אולפני סוני, אבל הביעה זעם על הקומדיה, המתארת את ההתנקשות בחייו של מנהיגה.
סוני ביטלה, בעבר, את הקרנת הסרט, בשל איומים לביצוע פיגועי טרור נגד בתי קולנוע בארצות הברית שיקרינו אותו. אובמה מתח ביקורת על ההחלטה של סוני, ולבסוף הוא שוחרר להקרנה בכמות מוגבלת של בתי קולנוע וכן לצפייה בתשלום ברשת. הסרט צבר מאות אלפי הורדות, והניב מיליון דולר בחג המולד, בעת שהוקרן ביותר מ-300 בתי קולנוע.
אתמול (שבת, 27.12.14), הוועדה הביטחונית הלאומית של קוריאה הצפונית, שהיא גוף שלטוני רב-עוצמה בדיקטטורה, הודיעה כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הוא העומד מאחורי יחסי הציבור לסרט והוא פועל להקרנתו של הסרט, שהוא "בלתי חוקי, לא הוגן וריאקציוני". על-פי גורם בלתי מזוהה מהוועדה, שדבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, "אובמה תמיד נוהג בצורה פזיזה - במילותיו ובמעשיו - כמו קוף ביער טרופי".
אין זו הפעם הראשונה שקוריאה הצפונית עולבת באובמה ובפקידי ממשל אמריקנים ודרום קוריאנים בכירים. מוקדם יותר השנה, כונה מזכיר המדינה בארצות הברית, ג'ון קרי, על-ידי קוריאה הצפונית "זאב עם לסת מחרידה". נשיא קוריאה הדרומית, פארק גוון-היי כונה "זונה". בחודש מאי השנה, סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית פרסמה הודעה לפיה לאובמה יש "צורה של קוף".
ניתוק שלישי של הרשת
הוועדה הביטחונית הלאומית אף האשימה השבוע את וושינגטון בתקלות בתעבורת האינטרנט בקוריאה הצפונית. ממשלת ארצות הברית סירבה לומר אם היא העומדת מאחורי הפעולה.
רשת האינטרנט, כמו גם רשתות הסלולר בקוריאה הצפונית שוב נותקו אתמול, לאחר שאתרי האינטרנט המרכזיים במדינה חוו שיבושים בתחילת השבוע. בהודעה נוספת, שפורסמה אתמול על-ידי הוועדה, נמסר כי "אם ארצות הברית תמשיך בצעדיה היהירים והמתנשאים, בסגנון הדומה לפעולות של פושעים - למרות שקוריאה הצפונית התריעה והזהירה שוב ושוב - על ארצות הברית לזכור שהעניינים הפוליטיים הכושלים שלה יביאו למכות קטלניות שאין לברוח מהן". עוד נמסר כי "ארצות הברית, עם גודלה הפיסי הרב, פועלת בלא בושה, ומשחקת מחבואים כמו ילד עם אף מנוזל. היא האחראית להשבתת התשתיות ברפובליקה שלנו".
לדברי דאג מאדורי, אנליסט לתחום האינטרנט ב-Dyn Research, המנטרת חברות טלקום, "אם ההשבתה ברשת נעשתה, שוב, על-ידי כוח חיצוני, ולא בשל תקלה - הרי זה נעשה באופן יעיל יותר מהפעמים הקודמות".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (28.12.14)
תאריך:  28/12/2014   |   עודכן:  28/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוריאה הצפונית: הרשת במדינה נותקה שוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב הלפרין
רק שליש ממשתמשי הרשתות החברתיות בארץ עוקבים אחרי הנבחרים - כך עולה מסקר של ד"ר מינה צמח שבוצע עבור בזק    רובם אף מודים שלא הרשת היא שקובעת את דעתם על הפוליטיקאים
יואב יצחק
המשטרה חקרה את רו"ח משה ליאון בפרשת ישראל ביתנו בגין עבירה של תיווך לשוחד    נשלח למעצר בית    על-פי החשד, ליאון נטל חלק פעיל בהסדרת טובות הנאה למקורבים על-חשבון הקופה הציבורית
אביתר בן-צדף
ראשי נאט"ו מכחישים כל רצון לאיים צבאית על רוסיה    הדוקטרינה הרוסית מגדירה צורך לשמור על האינטרסים הרוסיים באזור הארקטי, העשיר במשאבי טבע, שנחשפים עם התחממות הקטבים    רוסיה מוטרדת מתוכנית אסטרטגית אמריקנית לפתח מערכת לתגובה מהירה עולמית, שתאפשר לפגוע מיד במטרות בכל העולם בדיוק מרבי
איתמר לוין
הנשיאה בדימוס של המחוזי בחיפה: הטובים צריכים להיות מתוגמלים על העבודה שהם עושים    בכיר בכנ"ר: אין ויכוח שצריך לשלם בהתאם; המחלוקת היא על מנגנון התימרוץ
איתמר לוין
מדגיש את מגמת ההחמרה בהטלת אחריות אישית על בעלי תפקיד בפירוק וכינוס    שלמה נס: אנחנו מצפים לגיבוי מבית המשפט    דנציגר מתנגד להעברת מימוש נכס לידי בעל תפקיד אוביקטיבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il