X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר רשות ני"ע: "שינוי מבני הוא הכרחי" על הממונה על ההגבלים העסקיים אמר: "אופן תקיפת הרגולטור שפועל להגנת אינטרס הציבור מעורר סימני שאלה" "הבורסה רחוקה מלמצות את הפוטנציאל בתרומה לחברות, למשקיעים ולמשק"
▪  ▪  ▪
האוזר. לא לנוח על זרי הדפנה [צילום: פלאש 90]

"אני מאמין גדול ברגולציה חזקה וחכמה, לא רק משום שהיא תורמת לאמון הציבור וליציבות בשווקים הפיננסים - אלא גם משום שהיא יכולה לתרום לאמון החברות בשוק ההון המקומי", כך אמר (יום ב', 29.12.14) יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ’ שמואל האוזר, בכנס התאגידים השנתי.
לדברי האוזר, "אמון הציבור מחייב וודאות רגולטורית וטיפול בלתי מתפשר באכיפת החוקים שאנחנו מופקדים עליהם. עם זאת, אחרי גל רגולציה כבד של כל הרגולטורים מאז 2008, הגיע העת לשים את הדגש על הזרמת חמצן לעסקים. במציאות של מדיניות פיסקלית מוגבלת בפתרונות ומדיניות מוניטרית שמיצתה במידה רבה את נשק הריבית, שוק ההון יכול וצריך להיות אוהל החמצן של הכלכלה הישראלית שתומך בתעסוקה ובצמיחה. אם ננוח על זרי דפנה נמצא עצמנו מהר מאוד מתחת לזרי הדפנה".
כמו-כן, התייחס האוזר לביקורות על הממונה על ההגבלים העסקיים, דויד גילה, ואמר: "בימים האחרונים מותקף ידידי הממונה על הגבלים עסקיים בקשר להחלטתו בעניין פירוק מונופול הגז. אינני מופקד על מונופול הגז ואני לא רוצה לחוות דעתי ביחס להחלטתו. עם זאת, אופן תקיפת הרגולטור שפועל להגנת אינטרס הציבור מעורר סימני שאלה. אפשר להתווכח או לטעון כנגד הפרוצדורה, אבל מה שהכי חשוב הוא הדיון היותר רציני - הדאגה לאינטרס הציבור ומה שחשוב למדינת ישראל בהווה ובעתיד", הוסיף יו"ר רשות ני"ע.
האוזר המשיך ואמר כי בשעה זו, כ-30% מהחברות שוקלות להימחק מן הבורסה בת"א. "אנחנו גם עדים לתופעה של חברות טכנולוגיה חדשות שמעבירות פעילותן מישראל לחו"ל. על כל דולר אקזיט, מדינת ישראל מפסידה 3 דולר. זה אובדן דרך של מדינת ישראל, של כולנו, משום שחברות שמעתיקות פעילותן העסקית לחו"ל, גורעות מקומות עבודה, מפחיתות את תקבולי המיסים ואינן תורמות לצמיחה.
"הפתרונות חייבים לקחת בחשבון שאנחנו חיים במציאות של מדיניות פיסקלית ומדיניות מוניטרית מוגבלות בפתרונות על-רקע הגרעון בתקציב, שיעור המס הגבוה ממילא, הוצאות ביטחון גדולות, והעובדה שבמידה רבה נשק הריבית והרחבות המוניטריות מוצו. אחד הפתרונות החשובים הוא שוק ההון והבורסה. אחרי תיקון 16, 17, 20, חוק ריכוזיות ובדרך הסדרה של תופעת הסדרי חוב, הגיע הזמן לעודד עסקים באמצעות שוק ההון והבורסה.
"אני סבור שבמבט אל העתיד אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית. אם לא נעשה משהו, הבורסה לא תהיה רלוונטית. הבורסה חייבת להיות רלוונטית", ציין יו"ר הרשות, ובהמשך אמר כי "הבורסה היום רחוקה מלמצות את הפוטנציאל שלה בתרומה לחברות, למשקיעים ולמשק הכלכלי - וחייבים לשנות זאת". על-רקע זה, הדגיש האוזר כי שינוי מבני בבורסה הוא תנאי הכרחי.

תאריך:  29/12/2014   |   עודכן:  29/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוזר: 30% מהחברות שוקלות להימחק מן הבורסה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבורסה נפטרה מזמן
רונן ד.  |  29/12/14 15:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד פרץ
השירות זמין מהיום    ארדן: "כמי שהתנסה בשירות שלה, מדובר בבשורה צרכנית של ממש. המחירים יירדו עד 30%"
איציק וולף
שני חברי הכנסת הישנים-חדשים השתחלו אל הכנסת לתקופה של כשלושה חודשים, עד לבחירות, לאחר התפטרות בנימין בן-אליעזר מהעבודה וישראל חסון מקדימה
יפעת גדות
המתקן שימש כפי הנראה לייצור ובדיקה של נשק להשמדה המונית    הוסתר בצורה כה יעילה עד כי נדרשו דחפורים כדי לפלס את הדרך דרך משטחי גרניט מסיביים
יניב הלפרין
כנס שנערך באחרונה בעיר טירה עסק בהשתלבות של ערבים בהייטק הישראלי ודן באחד הנושאים החמים ביותר בתעשיה: האינטרנט של הדברים
אלעזר לוין
לא היה פשוט להושיב את ארבעת ראשי הבנקים שהיו במרכז פרשת ויסות המניות, שנחשבו עד אז לשליטי הכלכלה הישראלית, על ספסל הנאשמים    שלושה מהם מתו זמן קצר לאחר תום ההליכים    רק גליה מאור עברה את הפרשה ללא פגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il