עיריית קריית גת והמועצה המקומית גבעת זאב נשאו בהוצאות על פרסומים בעלי אופי תעמולתי לטובת ראשי הרשויות המקומיות (
אבירם דהרי ויוסי אברהמי, בהתאמה) שהתמודדו בבחירות באוקטובר 2013. זאת שלא לפי הוראות החוק, ובאופן שמקנה לראש הרשות יתרון על פני מתחריו באמצעות מימון ציבורי נוסף מקופת הרשות המקומית. כך קובע (יום ב', 29.12.14)
מבקר המדינה,
יוסף שפירא.
עוד נקבע, כי הפרסומים במקומונים שפרסמה ומימנה עיריית בית שאן, המציגים את הישגי העירייה, ופרסומים בצירוף שמו ותמונותיו של ראש העירייה דאז, ז'קי לוי, עשויים להיחשב שימוש אסור במשאבי הרשות המקומית במסגרת תעמולת בחירות. מדובר בפרסומים שעלו לעירייה 25,000 שקל.
עירית קריית גת ביצעה חלק מהפרסומים למרות שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית דאז, השופט
סלים ג'ובראן, קבע בזמן אמת שהם אסורים. חלק מהפרסומים שניסחה דוברת עיריית קריית גת ושלחה לעיתונים המקומיים כללו מידע בעל אופי תעמולתי בעד דהרי. הדבר מהווה הפרה של חוק דרכי תעמולה, האוסר להשתמש במשאבים של רשות מקומית במסגרת תעמולת בחירות.
שפירא קובע, כי על עירית קריית גת ומועצת גבעת זאב לפעול להשבת הכספים שהוציאו למימון פרסומים או תשורות שהייתה בהם תעמולה בעד ראשיהן. על משרד הפנים לפעול במקרים המתאימים כדי לאכוף על הרשויות המקומיות למלא את חובתן להשיב כספים שהוציאו מהקופה הציבורית למימון מערכת הבחירות.
לא חצי שנה לפני הבחירות שפירא מסכם: "על הרשויות המקומית להימנע מהוצאת פרסומים שהם בבחינת תעמולת בחירות. אין כמובן פסול בכך שרשות מקומית תפרסם מידע שיש לציבור עניין אמתי בהפצתו והוא ערוך באופן אוביקטיבי ומוצג באופן מאוזן. אולם אם הרשות המקומית מפרסמת בחצי השנה שלפני הבחירות מידע בדבר פועלו של ראש הרשות המקומית, הדבר הוא בבחינת תעמולת בחירות אסורה.
"ראש הרשות או רשימתו המשתתפים במערכת הבחירות לרשויות המקומיות זכאים לפרסם מידע על פעולותיהם בעבר שנראה בעיניהם חשוב וראוי לפרסום, אך עליהם לעשות זאת רק מתקציב רשימתם ולא מתקציב הציבור. אין הם רשאים לפרסם פעולות הסברה בעלות אופי תעמולתי מובהק על חשבון הרשות המקומית.
"על משרד הפנים לבחון את האפשרות להנחות את הרשויות המקומיות לפעול דרך קבע לכך שכל פרסום מידע וכל שי שיוענק כדין מטעם הרשות ישאו את שמה של הרשות המקומית בלבד, ולא יכללו את שמו, חתימתו או תמונתו של ראש הרשות. זאת יש לעשות בכל עת וללא קשר למועד הבחירות, על-מנת למנוע הקניית יתרון תעמולתי פסול לראש הרשות על פני שאר המתמודדים לתפקיד; וכן, על-מנת להבטיח שגם בתקופה שאינה תקופת בחירות יהיה ברור כי מדובר בפעולות ובמתנות של הרשות המקומית, הממומנות מהקופה הציבורית, ולא של ראש הרשות עצמו, ואינן ממומנות מכספו הפרטי".