X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה מגלגל את האשמה לפתחם של מפעילי התחבורה הציבורית וטוען כי פעלו עצמאית מבלי לקבל אישור מבוכה בחברות: ההוראה הגיעה ישירות מהרשות לתחבורה ציבורית ועוד: ועדת הכלכלה צפויה להתרות בבכיר במשרד התחבורה
▪  ▪  ▪
השר כ"ץ. מנסים לרכוב עליו? [צילום: אורי מרשנסקי]

משרד התחבורה מאשים (יום ה', 30.12.14) את חברות התחבורה הציבורית כאילו ביטלו קווים בניגוד להנחיה שניתנה להם. לדברי המשרד, המידע על ביטול קווים שפורסם באתרי האינטרנט של חלק ממפעילי התחבורה הציבורית, אינו תואם את לוחות הזמנים שאושרו על-ידי משרד התחבורה, והמפעילים הונחו לתקן מידית את המידע השגוי.
הודעות על ביטול נסיעות פורסמו באתרים של חברות קווים וסופרבוס, שבינתיים הספיקו להסיר את ההודעות מאתרי האינטרנט שלהן. קואופרטיב אגד הסתפק בהודעה כללית בלבד ויתר המפעילים לא טרחו לעדכן את נוסעיהם על השינוי.
הודעת המשרד מוזרה, שכן הוא זה שהורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לבטל את הנסיעות ש"גולשות" לשבת, בעקבות החשיפה בעניין ב-News1 באוקטובר 2014. המידע שמסרו החברות לנוסעיהן הוא אפוא נכון. גורמים בחברות התחבורה הציבורית אומרים כי האשמות הרשות לתחבורה ציבורית כלפיהם והבקשות להסיר את המידע לציבור נועדו כדי לשכך את הסערה הפוליטית-תקשורתית בעניין. לדבריהם, אם אכן כדברי הרשות - מדוע אישרה את ביטול הנסיעות האמורות ואף פרסמה את השינוי ב"כל-קו", האתר הרשמי של משרד התחבורה.
בתוך כך, ל-News1 נודע כי מנהלת ועדת הכלכלה של הכנסת, לאה ורון, צפויה לשלוח מחר (ד') מכתב לדרור גנון, מנהל אגף בכיר רישוי תכנון ותפעול תח"צ ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, על כך שלא עמד בהתחייבותו מיום 2 בדצמבר למסור לוועדה את רשימת הקווים המורשים לנוע בשבת לפי תקנה 386א לתקנות התעבורה.
דובר משרד התחבורה פרסם הודעה בעקבות הפרסומים בקבוצת ידיעות אחרונות (ynet) על מה שכינה "ביטול לכאורה של נסיעות אוטובוסים בימי שישי". בהודעת הדובר נאמר כי "משרד התחבורה מבקש להבהיר כי מדובר בטענות שקריות שכן לא בוטל שום קו אוטובוס של התחבורה הציבורית, בימי שישי בצהריים ואין שום שינוי בסטטוס-קוו או במדיניות משרד התחבורה בנושא".
עוד הוסיף הדובר כי "הפרסום על פגיעה כביכול בחיילים המבקשים לצאת לחופשה הוא מקומם ושקרי מאחר שאין כל שינוי בזמני היציאה של האוטובוסים, מעבר להתאמה השגרתית שנועדה להתאים את שעות התחבורה הציבורית לשעת כניסת השבת, בהתאם לתקנות. עם המעבר לשעון חורף, מדי שנה, מתבצעת התאמה של לוחות הזמנים של פעילות כלל הקווים בתחבורה הציבורית, בהתאם לזמני כניסת השבת, באופן שקווים שאינם אמורים לפעול בשבת יסיימו את השירות לפני כניסת השבת".
הדובר ציין כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פנתה לפני כחודש למפעילי התחבורה הציבורית וביקשה מהם, עם המעבר לשעון חורף להקפיד על עידכון זמני הנסיעה ולבצע עידכון במספר קווים עירוניים בלבד, בהתאם לתקנות (386א'). לדבריו, העידכון המדובר מבוצע במספר מצומצם של קווים עירוניים, מספר פעמים בשנה, בהתאם לחילופי השעון ולזמני כניסת השבת וצאתה ועל-פי התקנות הקיימות מזה שנים רבות וכולל גם הוספת נסיעות ככל שצאת השבת מוקדמת יותר.
שר התחבורה ישראל כ"ץ הגיב למתקפות בענייו מצד יש עתיד, ופרסם תמונה של יו"ר המפלגה נואם כשהוא עומד על דרגש, ולצידה כתב: "יאיר לפיד, כמה נמוך אפשר לרדת? חפש לך סוס אחר לרכוב עליו!".

תאריך:  30/12/2014   |   עודכן:  31/12/2014
+הממשלה: אגרות ופיקוח על ענף המוניות
02:34 31/12/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צו הפיקוח מתוקף חוקי חרום יבוטל, ויוטלו חובות על הענף  ▪  תוארך בשנה תקופת הרשיונות לקווי שירות ולנסיעות שירות

[צילום: פלאש 90]
+קו רציף: הוגבר הקשר לתחנות רכבת נידחות
00:08 31/12/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתחילת 2015 יוגבר החיבור בין תחנות רכבת בפאתי ערים לנקודות ישוב שונות  ▪  במחוברות: אשדוד, זכרון יעקב, הוד השרון, פתח תקוה ונס ציונה

תחנת הרכבת בהוד השרון [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חברות ביטלו נסיעות בשבת על-דעתן"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אי עמידה בחוזה
עצמאי  |  30/12/14 19:29
2
כל הכבוד לחילונים שמתעוררים
חילוני עני  |  31/12/14 00:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה עתירה בה נטען שההצעה הזוכה היא הפסדית    קובע: העתירה הוגשה בחוסר תום לב בידי חברה שהתמודדה בעצמה במכרז באותם תנאים; עמדת הרכבת זוכה לגיבוי של המדינה
איתמר לוין
המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים התעלמו במשך שנים מהזיהום החריג, פעלו באיטיות ובצורה חלקית, ועד היום - 13 שנים לאחר פתיחת התחנה - לא פתרו את הבעיה
עידן יוסף
קטסטרופה תחבורתית נרשמה בתחבורה הציבורית בעיר אלעד    עומס כבד בקווי אפיקים מירושלים לבני ברק עקב פקק בכביש 1
עידן יוסף
משרד התחבורה הורה לחברת סופרבוס לבטל כמה נסיעות באזור יקנעם וקרית טבעון, אך ממשיך לאשר אלפי נסיעות בשבת - בניגוד לחוק    לנסיעות שבוטלו לא ניתנה חלופה במוצ"ש כמתחייב
עידן יוסף
קווי שירות חדשים, הוספת נסיעות, הגדלת התדירות ושיפור מסלולים בקווי חברת אפיקים מבני ברק ומרמת גן לירושלים ובחזרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il