X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
3.5% עליה ביצוא הסחורות ב-2014 עיקר העלייה - כתוצאה מגידול של כ-6% ביצוא לארה"ב גידול חד ביצוא שרותי המחשוב והתוכנה (15%) והמו"פ (22%) התחזית: עלייה של כ-4.5% ביצוא בשנת 2015
▪  ▪  ▪
עליה מתונה ביצוא הסחורות ב-2014 [צילום: AP]

היקף יצוא הסחורות והשירותים מישראל בנטרול מכירת חברות הזנק הסתכם בשנת 2014 בכ-97 מיליארד דולר, עליה דולרית של כ-3.5% לעומת שנת 2013. כך עולה (יום ד', 31.12.14) מסיכום ראשוני של נתוני היצוא לשנת 2014 שנערך על-ידי אגף כלכלה במכון היצוא.
יצוין כי היקף היצוא הנובע ממכירות חברות הזנק ירד השנה באופן חד מכ-2.4 מיליארד דולר בשנת 2013 לכ-340 מיליון דולר בשנת 2014. סך יצוא הסחורות והשירותים כולל מכירת חברות הזנק עלה בכ-1.5% בלבד לעומת שנת 2013.
יצוא הסחורות ללא יהלומים הסתכם בכ-50 מיליארד דולר ללא שינוי לעומת השנה שעברה. יצוא היהלומים בשנת 2014 הסתכם בכ-9.7 מיליארד דולר, עלייה של כ-5% לעומת 2013.
יצוא השירותים ללא מכירת חברות הזנק עלה השנה בשיעור דולרי של כ-8% לסך של כ-34 מיליארד דולר. עיקר העלייה כתוצאה מגידול חד ביצוא שרותי מחשוב ותוכנה שהסתכם בכ-10 מיליארד דולר, עלייה של 15% לעומת שנת 2013, וכן מגידול משמעותי ביצוא שרותי מחקר ופיתוח בשיעור של כ-22% לסך של 4.2 מיליארד דולר. יצוין כי יצוא שירותי התיירות הסתכם בכ-5.6 מיליארד דולר ללא שינוי לעומת שנת 2013, זאת בהמשך לגידול של כ-17% שנרשם במחצית הראשונה של השנה וירידה בשיעור חד של כ-15% ברבעון השלישי לעומת תקופה מקבילה אשתקד, עקב השלכות מבצע צוק איתן.
לדברי רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא: "נתוני היצוא של שנת 2014 מצביעים על קצב גידול נמוך מהממוצע הרב שנתי ומשקפים את ההאטה שנרשמה בסחר העולמי בשנתיים האחרונות ואת ההשפעה המצטברת של תיסוף שער החליפין. עם זאת, פיחות השקל במחצית השנייה של השנה כמו גם את מגמת ההתאוששות בסחר העולמי, מהווים בסיס לאופטימיות לגבי גידול בקצב היצוא בשנים הבאות. על-פי הערכות היחידה הכלכלית במכון היצוא בשנת 2015 צפוי סך יצוא הסחורות והשירותים (ללא הזנק) לגדול בשיעור של כ-4.5%, ובשנת 2016 צפויה התאוששות נוספת של הייצוא הישראלי, שעל-פי הערכה ראשונית צפוי לצמוח בשיעור של כ-6%".
עוד ציין גבאי כי מכון היצוא יתמקד בשנת 2015 בהמשך המאמץ לסייע לחברות לפעול בשווקים המסורתיים ולהעמיק את החדירה לשווקים צומחים באסיה ובמדינות אפריקה.
מניתוח נתוני יצוא הסחורות (ללא יהלומים) על-פי גושי סחר עיקריים עולים הנתונים הבאים:
  • היצוא לארה"ב הסתכם בשנת 2014 בכ-10.7 מיליארד דולר, עלייה של כ-6% בהשוואה ל-2013 בעיקר בעקבות הגידול ביצוא הכימיקלים, המינרלים והרכיבים האלקטרונים. היצוא לארה"ב הווה בשנת 2014 כ-22% מסך יצוא הסחורות ללא יהלומים, ללא שינוי לעומת השנה הקודמת.
  • היצוא לאיחוד האירופי הסתכם בכ-15 מיליארד דולר, ללא שינוי בהשוואה לשנה קודמת. במכון היצוא מציינים כי הייצוא לאיחוד האירופי מושפע מתנודות ושינויים ביצוא ענפי הכימיקלים והתרופות המהווים כמחצית מסך הייצוא של ישראל לאזור זה. השנה, ירד יצוא הכימיקלים ותזקיקי הנפט לאיחוד האירופי כאשר מנגד נרשמה עליה ביצוא התרופות ליעד זה. היצוא לאיחוד האירופי הווה בשנת 2014 כ 31% מסך יצוא הסחורות הישראלי (ללא יהלומים), ללא שינוי לעומת שנה קודמת.
  • היצוא לאסיה הסתכם השנה בכ-10 מיליארד דולר, ללא שינוי משמעותי לעומת שנה קודמת. היצוא לאסיה הושפע מירידות ביצוא ענף הרכיבים האלקטרונים, כריה וחציבה וכימיקלים. בנטרול השפעת ענפים אלה גדל היצוא לאסיה בכ-4%, עיקר הגידול מצמיחה מהירה בייצוא מכשור רפואי ומדעי ויצוא מכונות וציוד. היצוא לאסיה הווה השנה כ-21% מסך היצוא.
  • היצוא למדינות אמריקה הלטינית, הסתכם השנה בכ-2.6 מיליארד דולר, ירידה של כ-4% לעומת שנה קודמת. היצוא הושפע מהמשך ההתכווצות בהיקפי הייצוא לברזיל - הכלכלה החזקה ויעד הייצוא העיקרי של ישראל באזור, הצומח בשיעורים מתונים. היצוא לאמריקה הלטינית הווה כ-6% מסך היצוא.
היצוא למדינות אפריקה, הסתכם השנה בכ-1.3 מיליארד דולר, ירידה של כ-4% לעומת שנה קודמת. יצוין כי השנה חל גידול של למעלה מ-20% בהיקף היצוא למצרים, לאחר 3 שנים בהן נרשמו ירידות ביצוא ליעד זה.

תאריך:  31/12/2014   |   עודכן:  31/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלי אדמוני / Eli Admoni
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2014: קצב גידול היצוא ירד מהממוצע הרב שנתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פוגלמן: היטל ההשבחה נגזר משווי הקרקע לאחר אישור התוכנית המשביחה; שווי זה אינו משתנה אם הבעלים התחייבו לשפות את הרשות המקומית על תביעות שיוגשו נגדה בעקבות אישור התוכנית
איתמר לוין
אישה תפצה את בעלה לשעבר לאחר שמנעה ממנו לצאת לפגישה חשובה בניו-יורק, בטענות שווא על אי-תשלום מזונות    ביהמ"ש דחה את תביעת הגבר לפיצוי נוסף של 600,000 שקל
יצחק דנון
אברהם רנסנברג ודניאל סקלוסוב טוענים שחברת מ.א.ע.מ הפסיקה להעביר את התשלומים העיתיים ותובעים ממנה 2.5 מיליון שקל
יניב הלפרין
במפגש עיתונאים לסיכום השנה בבורסה סקר יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה, את הבעיות שמקשות על חברות הייטק וסטארט-אפים להישאר בישראל ואמר מה הבורסה מתכוונת לעשות כדי לסייע להן
צבי קצבורג
על-פי הדיווחים, החברה עובדת בימים אלה על דפדפן בשם ספארטן, שצפוי למשוך את אלה שנרתעים מהשם "אינטרנט אקספלורר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il