X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדינה: מנהלי חברה לאיבזור רכב לבעלי מוגבלויות הוציאו במרמה 5.6 מיליון שקל באמצעות מצגים שקריים על מצבם של המוגבלים, ושיחדו יועץ בוועדה שאישרה את האבזור
▪  ▪  ▪
הביטוח הלאומי מממן [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

בעליה ומנהליה של חברת אצ"מ לאיבזור מכוניות מואשמים במרמה בהיקף של 5.6 מיליון שקל כלפי המוסד לביטוח לאומי ובתשלום שוחד ליועץ של הביטוח הלאומי, שגם נגדו הוגש כתב אישום. כתב האישום הוגש (יום ד', 31.12.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
אצ"מ מאבזרת כלי רכב למוגבלים ומספקת שירותים שונים למוגבלים מול הביטוח הלאומי וועדות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צפריר סטמפל, משה סידס ואבי גלילי הם מייסדי החברה וסידס, וגלילי הם המנכ"לים שלה. ברוך אונר הוא מנכ"ל אצ"מ מזרח ומשמש כסוכן של החברה. יום-טוב כהן ואנדריי לוסקין הם סוכנים של החברה. שלמה ציוני הוא עובד ציבור שמשמש כיועץ טכני בוועדה.
על-פי כתב האישום, המדינה והביטוח לאומי משתתפים במימון רכישת כלי רכב ואבזורם עבור בעלי מוגבלויות. בעלי המוגבלויות רשאים לבחור באיזו חברה פרטית יתבצע אבזור הרכב, הממומן ב-95% על-ידי הביטוח הלאומי, ובאופן טבעי קיימת תחרות בין חברות אלו.
הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות חתמו על הסכם ניידות, לפיו הביטוח הלאומי ישלם קיצבה למוגבלים ויסייע במימון הרכב המתאים לאדם שהוגדר כמוגבל בניידות, ובכלל זה מימון האביזרים הדרושים לו על-פי צרכיו הרפואיים והבטיחותיים.
על-פי הסכם הניידות, הוקמה "ועדת גודל רכב" המורכבת מרופאים ומומחה טכני, הממליצה - על-פי קריטריונים רפואיים ובטיחותיים - על סוג הרכב המתאים לבעל המוגבלות והאבזור הנדרש לצרכיו. הוועדה שייכת למכון הרפואי לבטיחות בדרכים הפועל במסגרת משרד הבריאות, המלצותיה מחייבות את הביטוח הלאומי והוא כמעט שאינו מתערב בהן.
אנשי אצ"מ מואשמים, כי הדריכו את לקוחותיהם בעלי המוגבלויות להציג בפני הוועדה מצב רפואי חמור יותר ממצבם האמיתי, והדריכו אותם לקבל מסמכים רפואיים כדי לעמוד בקריטריונים אותפ מפעילה הוועדה, וזאת כדי שהוועדה תאשר אבזור נרחב יותר - אותו ירכשו מחברת אצ"מ, כאמור במימונו של הביטוח הלאומי. כדי לשכנע את הלקוחות לבחור באצ"מ, נטען עוד, התנו אנשי החברה מתן הטבות לבעלי המוגבלויות, בעלות האבזור הכוללת שיקבל המוגבל. כתב האישום מפרט 18 מקרים בהם פעלו אנשי אצ"מ בצורה זו.
ציוני מואשם, כי קיבל שוחד והצעות לשוחד (ריבוי עבירות) מהחברה ומסטמפל, ובתמורה לשוחד קידם את ענייניהם של אצ"מ ומנהליה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. ציוני אף מואשם במרמה והפרת אמונים (ריבוי עבירות), כיוון שדן עם סטמפל בענייניהם של בעלי מוגבלויות, באפשרויות העומדות בפניהם ואף סיכם עימו את תוצאות הוועדה בנוגע לבעלי מוגבלויות מסוימים. כתב האישום הוגש בידי עוה"ד לילך שלום וארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).
באי-כוחה של אצ"מ, עוה"ד נתי שמחוני אסף קליין, אמרו בתגובה, כי העבירות שיוחסו לה צומצמו בעקבות השימוע, אם כי לדעת החברה היה מקום לסגור את התיק. "אנו סמוכים ובטוחים שהדברים יתבררו בהליך המשפטי ובסופו של יום יימצא כי החברה - כמו גם בעליה ועובדיה - לא עברה כל עבירה ופעלה כדין", הוסיפו.
באי-כוחו של לוסקין, עוה"ד אייל בסרגליק ומעיין שרית חיימוביץ, מסר בתגובה: "לאחר בחינת חומר החקירה לשימוע, לא היה ספק בעינינו כי לא היה מקום כלל להגיש כתב אישום כנגד מרשנו. הדברים יתבהרו במהלך המשפט".

תאריך:  31/12/2014   |   עודכן:  31/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אישום: מירמה ושוחד במיליונים בביטוח הלאומי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לבער הרע מקרביך !=============
יוד יוד  |  31/12/14 13:11
2
עוד זה מדבר וזה בא
י.ב.  |  31/12/14 14:05
3
פרופסור מור יוסף מנכל . ביטוח
ישע  |  31/12/14 16:57
4
ואני מייחל כבר ביאוש ליום
צורי  |  31/12/14 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
סקר של איגוד החברות הציבוריות בקרב בכירי החברות: 52% מאמינים שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה    מנכ"ל האיגוד אילן פלטו: "הרגולטורים הוציאו 'המלצת מכירה' לבורסה הישראלית, לא נראה שהמצב ישתפר ב-2015"
עופר וולפסון
3.5% עליה ביצוא הסחורות ב-2014    עיקר העלייה - כתוצאה מגידול של כ-6% ביצוא לארה"ב    גידול חד ביצוא שרותי המחשוב והתוכנה (15%) והמו"פ (22%)    התחזית: עלייה של כ-4.5% ביצוא בשנת 2015
איתמר לוין
פוגלמן: היטל ההשבחה נגזר משווי הקרקע לאחר אישור התוכנית המשביחה; שווי זה אינו משתנה אם הבעלים התחייבו לשפות את הרשות המקומית על תביעות שיוגשו נגדה בעקבות אישור התוכנית
איתמר לוין
אישה תפצה את בעלה לשעבר לאחר שמנעה ממנו לצאת לפגישה חשובה בניו-יורק, בטענות שווא על אי-תשלום מזונות    ביהמ"ש דחה את תביעת הגבר לפיצוי נוסף של 600,000 שקל
יצחק דנון
אברהם רנסנברג ודניאל סקלוסוב טוענים שחברת מ.א.ע.מ הפסיקה להעביר את התשלומים העיתיים ותובעים ממנה 2.5 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il