X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אין להעלות על הדעת שיפגעו במחיר-מטרה ובהסכמי-הגג, שיש לגביהם הסכמה כללית" "מע"מ 0% - מת" "מחירי הדירות המשיכו לעלות - בגלל לפיד" מפתיע: "כל המגרשים שמחירם יותר מ-60,000 שקל לדירה - ימכרו במחיר מטרה"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"כל ממשלה שתקום לאחר הבחירות תמשיך לקדם את תוכניות מחיר-מטרה והסכמי-גג, שיש לגביהם הסכמה כללית". כך העריך (יום א,4.1.15) שר הבינוי אורי אריאל, בפגישה בתל אביב עם כתבי הנדל"ן. לדבריו, המערכת האנושית שנבנתה במשרד השיכון, שעבדה בשנתיים האחרונות ימים ולילות כדי לקדם את הבנייה, תמשיך לפעול בכל מקרה. על מע"מ 0% אמר: "התוכנית מתה".
בהקשר זה אמר אריאל, בתשואה לשאלה: "נכון, מחירי הדירות לא נעצרו בשנת 2014, בניגוד למה שהבטחתי. הסיבה היא ששוק הדירות נעצר, משום שרבים חיכו למימוש היזמה להפעלת תוכנית מע"מ 0%". הוא לא נקב בשם, אך היה ברור שהוא מתכוון לח"כ יאיר לפיד, לשעבר שר האוצר. הצפיה לביטול מע"מ הביאה לירידה בביקוש לדירות, ולכן היה מקום לצפות להוזלת הדירות, ולא להתייקרותן.
לדברי אריאל, בשנה הקרובה תמכור המדינה מגרשים ל-18,000 דירות בשיטת מחיר מטרה. הכוונה היא לשווק בשנים הקרובות מגרשים לבניית 66,000 דירות כאלו, ויתכן שהיקף התוכנית יגדל. שר הבינוי הפתיע באמרו: "כל מגרש שמחירו 60 אלף שקל ויותר לדירה - ימכר בשיטת מחיר מטרה" . ככל הידוע, אין החלטה של הממשלה או של מועצת מקרקעי ישראל בעניין זה.
"הקפאה שלא הייתה תלויה בנו"
עוד אמר אריאל כי "מסיבות שאינן תלויות בנו" לא יכלה רשות מקרקעי ישראל - שאריאל הוא היו"ר שלה - לשווק מגרשים לבניית 5000 דירות ביהודה ושומרון ובירושלים. הוא לא פירט, אך ידוע שהראש הממשלה הורה בשנה האחרונה להקפיא מכרזים רבים באזורים אלו, כדי שלא להחריף את היחסים עם ארה"ב.
בהמשך להוצאת מכרזים למכירת מגרשים ל-50,500 דירות ב-2014 הבטיח אריאל, כי ב-2015 יוצאו מכרזים למכירת מגרשים למכירת 60,000 דירות. "קראו את שפתי" - אמר באנלית.
בדברו על מכרזי רשות המקרקעין בשנה האחרונה אמר אריאל כי 67% מהדירות שיבנו על המגרשים שהוצאו למכירה הם במרכז הארץ, ורק 33% בפריפריה.
השר אריאל הודיע עוד, כי משרדי האוצר והבינוי החליטו להקצות מיליארד שקל כדי להרחיב את כביש 38, מבית שמש לשער הגיא. הדבר יאפשר, לדעתו, למכור בשנה הקרובה מגרשים לעוד 4,000 דירות בבית שמש. לדבריו, הוא מבקש לקדם תוכנית שאושרה באחרונה, שלפיה יקצה האוצר 250 מיליון שקל, כדי לרכוש 200 דירות קיימות בבנין מסוים, להרוס את הבניין ולבנות במקומו מספר דירות משולש. שיטה זו קרויה בינוי-פינוי. תוכנית זו מתקדמת לפי שעה באטיות, אך בירושלים כבר נכנסו לפרויקטים ראשונים בשיטה זו, כפי שפורסם ב-News1.

תאריך:  04/01/2015   |   עודכן:  04/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריאל: כל ממשלה תמשיך בתוכניות הדיור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אשתקד נמכרו בפועל מגרשים לבניית 28,000 דירות בלבד    בדיקת News1: המכירה בפועל מפגרת תמיד אחרי המכרזים - ב-2013 יצאו מכרזים ל-38,000 דירות, אך נמכרו ל-25,000 דירות בלבד    השיא הושג תודות למאמץ בדצמבר
אלעזר לוין
השר אריאל: אולי אפילו ל-170,000    הפרויקט יופעל גם בהרצליה ובאשקלון, ויוגדל היקפו בערים אחרות    ביבנה יש בעיות
איתמר לוין
בית הדין הארצי לעבודה קבע שעל הביטוח הלאומי לשלם קיצבת תלויים לילדיו של נכה, למרות שהוא עצמו לא היה זכאי לקיצבת הנכות בעד שריצה עונש מאסר
אלעזר לוין
"ראש הממשלה הנחה את משרדי הממשלה לנסות ולהקדים את פינוי שדה דב"    סתירות בנתונים: יבנו 56 או 60 אלף דירות בשטח מחנות צה"ל?    ייבנו 12,800 או 15,800 דירות בשטח מחנה צריפין?
איתמר לוין
יונפקו כרטיסי חיוב מיידי שיהוו תחליף למזומן    קנסות של עד 4.5 מיליון שקל לעוסקים וללקוחות שיפרו את החוק    שלוש שנות מאסר למי שינקוט בדרכי מרמה כדי לעקוף את ההוראות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il