X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות החלטה גורפת של תשעה חברי המועצה המקומית תל מונד להקפיא מכרז להתקנת מצלמות אבטחה אל מול נמנעת אחת ממשיך ראש המועצה לקדם את המכרז בגיבוי היועצת המשפטית המצויה לכאורה בניגוד עניינים אמש נכשל ניסיון להביא להדחתו לאחר שלמבקשי ההדחה היה חסר קול אחד בלבד
▪  ▪  ▪
גולן ובן אריה. "חוות דעתי היא הקובעת" [צילום: איציק וולף]
קוג'מן. תומך בהשארת גולן בתפקידו [צילום: איציק וולף]

יועמ"ש המועצה - לוביסטית לשלטון המקומי
איציק וולף
עורכת הדין נועה בן-אריה מכהנת במקביל כיועצת משפטית של מרכז השלטון המקומי ושל המועצה המקומית תל מונד * היא אף בעלת אישור לוביסט קבוע בכנסת מטעם מרכז השלטון המקומי * לאחרונה פסלה הצעה לדיון ביחס לפרויקט בשווי עשרות מיליוני שקלים באופן שמטיב עם חברת-בת של מרכז השלטון המקומי ושמנוגד לכאורה לאינטרס של המועצה המקומית * פסילת ההצעה לא כללה כל גילוי נאות על אודות תפקידיה למען מרכז השלטון המקומי
לרשימה המלאה

איציק וולף
משרד הפנים בודק התנהלות רוני גולן

ביום שני שעבר הצביעה מליאת מועצת תל מונד על הקפאת מכרז לרכישת מצלמות אבטחה שביקש ראש המועצה, רוני גולן, לקדם. בעד הקפאת המכרז הצביעו תשעה חברים במועצה אל מול חברת המועצה אופירה ידגר שנמנעה בהצבעה. מדובר במכרז להתקנת עשרות מצלמות אבטחה ברחבי תל מונד בעלות מצטברת של כשלושה מיליון שקלים כאשר העלות הראשונית, על חשבון תקציב 2014 היא של 400,000 שקלים.
למרות החלטה זו, מתקיים היום הליך פתיחת המעטפות של המכרז. זאת, על-פי חוות דעת שנתנה היועצת המשפטית של תל מונד, עו"ד נועה בן אריה.
"החוק איננו מקנה למליאת המועצה סמכות להחליט על הקפאת המכרז עליו החליט ראש המועצה מתוקף סמכותו האמורה. מאליו ברור, אפוא, כי לא ניתנה הנחייה מטעמנו להימנע מפתיחת תיבת המכרזים ומבדיקת ההצעות שהוגשו במכרז. משכך, דעתנו היא, כי ועדת המכרזים, וכפועל יוצא כל אחד מחבריה, מחויבים על-פי דין לקיים את הליך המכרז שעליו הורה ראש המועצה מתוקף סמכותו, ואין נתונה לוועדת המכרזים או למי מבין חבריה הסמכות שלא לבצע את הקבוע בדין לשם-כך. זוהי חוות-דעתנו המשפטית", ציינה.
אולם חוות דעת זו ניתנה למרות שעו"ד בן אריה נגועה, לכאורה, בניגוד עניינים. זאת, משום שמכרז המצלמות כולל סעיף המעניק לחברה למשק ולכלכלה שבשליטת מרכז השלטון המקומי דמי ניהול בסך 9% מעלות המכרז ומשום שעו"ד בן אריה מועסקת על-ידי מרכז השלטון המקומי מזה 15 שנים ומשמשת כיועצת המשפטית של גוף זה וכלוביסטית רשומה מטעמו בכנסת.
בתשובה להשגות חברי מועצה אודות האישור שנתנה למכרז כתבה עו"ד בן אריה כי עד אשר לא תתקבל חוות דעת הגורסת אחרת, חוות דעתה היא המחייבת את חברי המועצה ואת עובדיה.
בתגובה שהעבירה בן אריה לפרסום הראשון ב-News1 אודות ניגוד העניינים שבו היא לכאורה מצויה היא ציינה כי חוות דעתה היא עניין מקצועי גרידא אשר ימשיך להידון רק במועצה ולא בעיתונים כאלה ואחרים. "איני רואה בשום צורה ואופן את עבודתי כמייצגת את מרכז השלטון כמצויה בניגוד עניינים לעבודתי עם המועצה. ככל שגורם כלשהו סבור אחרת, הוא מוזמן לברר זאת אל מול משרד הפנים ואל מול ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין", ציינה. עוד הוסיפה כי הניסיון לייצר קשר בין העובדה שהיא מייצגת את מרכז השלטון המקומי לבין חוות הדעת שהיא נותנת באשר לסמכויות המועצה הוא מגוחך ולא מקצועי.

ההדחה נפלה על חודו של קול

אמש נכשל ניסיון של שבעה חברים במועצה המקומית תל מונד להביא להדחת ראש המועצה, רוני גולן, מתפקידו. אל שבעת מציעי ההחלטה הצטרפה חברת המועצה רונית נחום חג'ג' בתמיכה בהדחת גולן מתפקידו בשל התנהלות שאינה הולמת. התנגדו להצעה גולן עצמו, חבר המועצה איציק קוג'מן מסיעתה של נחום חג'ג' ואופירה ידגר מסיעתו של גולן.
למרות שתומכי ההדחה היו רוב, הם לא השיגו את הרוב הנדרש על-פי החוק - של שלושה רבעים מחברי המועצה. במועצה המקומית תל מונד, המונה 11 חברים, היו דרושים לתומכי ההדחה 8.25 תומכים.
בשיחה עם News1 הסבירה נחום חג'ג' כי היא סבורה שעיקר הכשל בהתנהלותו של גולן כראש מועצה נוגע לסירובו לשתף חברי מועצה ועובדי מועצה בתהליכים שונים. כשנשאלה מה עמדתה ביחס לפרסומים על-אודות מצג השווא שהציג גולן ביחס לתאריו האקדמיים וביחס לדיווח הכוזב שמסר למבקר המדינה על הוצאות הבחירות שלו טענה בתחילה כי היא אינה מוכנה להתייחס לספקולציות.
אולם לאחר מכן חזרה בה ביחס לדיווח של מבקר המדינה על אי-סדרים חמורים שהתגלו בדיווחי הוצאות הבחירות של גולן. לדבריה, יש לטפל בממצאי מבקר המדינה באפיקים המקובלים.
נחום חג'ג' סירבה להעריך מדוע חבר סיעתה, איציק קוג'מן, תמך בהשארת ראש המועצה גולן בתפקידו. לדבריה, עוד בטרם הגיעו השניים להצבעה נדברו ביניהם וסיכמו על חופש הצבעה. "אני לא הופתעתי מכך שקוג'מן הצביע נגד ההדחה וקוג'מן לא הופתע מהתמיכה שלי בהדחה", אמרה.
עוד הוסיפה כי הצביעה בהתאם לצו מצפונה וכי תצביע על-פי מצפונה גם אם תעלה שוב שאלת ההדחה. "אם זה יעלה שוב אצביע על-פי נתוני אותה נקודת זמן. אצביע על-פי צו מצפוני, על-פי הרגש ועל-פי השכל הישר", אמרה.

תאריך:  06/01/2015   |   עודכן:  06/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש המועצה מקדם מכרז שהוחלט להקפיאו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להצביע לפי הרגש . פחחחחחחחח ל"ת
נבחרת ציבור אעלק  |  6/01/15 22:57
2
נו ?
טולסטוי  |  7/01/15 09:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה החליט על העמדתה לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור    פרקליטה של זועבי: מעוניינים לקיים את השימוע בדחיפות, ח"כ זועבי מופלית לרעה
עידן יוסף
ראש הממשלה השתתף בישיבת היערכות לקראת הסופה שצפויה להכות החל מהלילה בישראל    "אני מבקש מאזרחי ישראל פשוט לפקוח עין על השכנים ולעזור. עם ישראל מצטיין בזה"    מד"א העלה את רמת הכוננות    היערכות גם בנמלי הים והאוויר
מירב ארד
טייסי החברה ממשיכים בשיבוש לוח הטיסות למרות החלטת בית הדין לעבודה    המנכ"ל מימון: הנהלת החברה הוכיחה כי לא תקל ראש מבשיבושים בלתי חוקיים
עופר וולפסון
השופט ג'ובראן קובע כי ההעברות התקציביות שאישרה ועדת הכספים הנוגעות לפרויקטים ביו"ש, עברו כולן דרך שולחנו של היועמ"ש כנדרש בחוק בתקופת בחירות
אלעזר לוין
הפרויקט העיקרי - 1,200 "יחידות איכסון" בקיסריה    בנוסף, מתוכננות דירות במספר לא ידוע בעתלית עצמה, וכן אוהלי איכסון בחוף הבונים ודירות ליד כפר ג'סר-א-זרקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il