X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה עולה כי הדחקה של רגשות חיוביים בין-אישיים, יוצרת תחושת חוסר נוחות וחוסר אותנטיות בקרב העובדים, יותר מאשר הדחקת רגשות שליליים
▪  ▪  ▪
תנו ביטוי לרגשות חיוביים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

אם אתם עובדים בשירות לקוחות, מוטב שתביעו רגשות בטבעיות, מאחר שהדחקה של רגשות בין-אישיים חיוביים של עובדים כלפי הלקוחות, פוגמת בשביעות הרצון של הלקוחות. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה. המחקר נערך על-ידי פרופ' דנה יגיל מהחוג לשירותי אנוש והוא פורסם בכתב העת Motivation and Emotion.
לדברי יגיל, "הדחקה של רגשות בין-אישיים חיוביים, מנוגדת להתנהגות טבעית ביחסים חברתיים". מתן ביטוי לרגשות בין-אישיים חיוביים והדחקת רגשות שליליים, הם בגדר התנהגות נורמטיבית במפגשים חברתיים. אולם, לדבריה של ד"ר יגיל, בקרב ספקי שירותים, כדוגמת מוקדי שירות לקוחות, אנשי שיווק ומכירות ועוד, התמונה הפוכה: הציפייה היא להדחיק את הרגשות החיוביים הטבעיים, מכיוון שאלו גוזלים זמן עבודה יקר ומפחיתים את האחידות בשירות. מעבר לכך, בתהליך ההכשרה של העובדים, הם לומדים כיצד להביע רגשות חיוביים מלאכותיים ואחידים כגון חיוך מזויף או הנהון לשם הסכמה.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של כ-246 נשאלים בגילים שונים, אשר עובדים בתפקידי שירות לקוחות. המחקר חולק לשתי בדיקות. בבדיקה הראשונה, שלוש קבוצות של משתתפים קיבלו כמה תרחישים שמפתחים רגשות שונים: חיובי, שלילי ונטרלי, כלפי הלקוח. לאחר-מכן התבקשו לכתוב מה היו אומרים ללקוח, כאשר הם מתבקשים לא לבטא את הרגשות שהתעוררו בהם, אלא לתת תשובה עניינית ונטרלית ככל האפשר. הבדיקה השנייה כללה זוגות, נותן שירות ולקוח ובחנה את הקשרים בין הדחקת רגשות חיוביים ושליליים מצד נותני השירות ושביעות הרצון של הלקוחות.
מנתוני המחקר עולה, כי הדחקה של רגשות חיוביים בין-אישיים, יוצרת תחושת חוסר נוחות וחוסר אותנטיות בקרב העובדים, יותר מאשר הדחקת רגשות שליליים. יתר על כן, התברר כי ההדחקה של רגשות חיוביים הייתה קשורה לשביעות רצון שלילי של לקוחות, בתיווך תחושת חוסר האותנטיות של העובדים. כלומר, הדחקת הרגשות החיוביים העלתה את תחושת חוסר האותנטיות של העובדים והיא, בתורה העלתה את חוסר שביעות הרצון של הלקוחות. לעומת זאת, הדחקה של רגשות שליליים הייתה קשורה דווקא לשביעות רצון חיובית של הלקוח.
בעקבות ממצאי המחקר ממליצה יגיל לארגוני השירות, למצוא דרכים שיאפשרו לעובדיהם ש"בחזית" להביע רגשות בין-אישיים חיוביים בטבעיות, בהתאם לנורמות חברתיות של הבעת רגשות. לדבריה, "מהלך כזה יתרום ללקוח, לעובד ולחברה בה הוא עובד. אנשים שמתוקף תפקידם ועבודתם מספקים שירותים ובאים באינטראקציה יום-יומית עם לקוחות, מפתחים כלפיהם לעיתים רגשות. הציפייה מאותם עובדים להדחיק רגשות טבעיים, שליליים וחיוביים כאחד, שגויה. הבעת רגשות חיוביים טבעיים נקלטת היטב בצד השני ועשויה לתרום לשביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות".

תאריך:  13/01/2015   |   עודכן:  13/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדים בשירות לקוחות? אל תדחיקו רגשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
48 אלף מתפקדים בעלי זכות הצבעה    הרצוג: "אין רשימות חיסול"    התוצאות - מחר לפני הצהריים
יפעת גדות
למרות השיח בנושא, במדינות רבות המציאת עדיין רחוקה מהכוונות ומספר הנשים בדירקטוריונים של החברות הגדולות מועט ביותר
אלעזר לוין
שילמה 22 מיליון שקל בעד המגרש    רק 142 דירות יבנו להשכרה, ולא 186 כפי שמסרה החברה    גם מספר הדירות למכירה קטן יותר    החוזים הם ל-10 שנים, ולא ל-20 שנה
איתמר לוין
רובינשטיין דחה ערעור של עובדת לשעבר בשגרירות בפרו על פיטוריה, לאחר שהורשעה בדין משמעתי בדיווחים כוזבים על שעות העבודה של בעלה ועל נסיעות בתפקיד
יפעת גדות
התערוכה שהיא פרי מחקר ואוצרות של הסטודנטים במחלקה לצילום בבצלאל, מנסה לבחון את התבניות שדרכן אנו רוכשים ידע חזותי ומגבשים את תפישת המציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il