X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת רמ"י, בראשותו, אישרה לקרדן לפצל הסכם פיתוח, ולהעביר את חלקו לחברת רוטשטיין, כדי לאפשר עסקה בכ-20 מיליון שקל ליברמן ולנגנטל: פעלנו על-פי החוק, ללא קשר לחברות אז מדוע ליברמן מתפטר? קרדן: הכל בסדר
▪  ▪  ▪
ליברמן. למה התפטר? [צילום: פלאש 90]

המנכ"ל המתפטר של רשות מקרקעי ישראל, עו"ד בן ציון ליברמן, נחשד על-ידי חוקרי המשטרה בכך שפעל לאישור פיצול הסכם הפיתוח של קרדן, על-פי חוזה שנחתם ב-2008. הפיצול איפשר לקרדן למכור לחברת רוטשטיין מגרש בלוד ברווח של כ-6 מיליוני שקלים.
עו"ד נחום לנגנטל, המוגדר כ"נושא משרה מהותי בחברת-בת של קרדן" חשוד בכך שסייע לקבלת האישור לפיצול, בין היתר על סמך חברותו האישית רבת השנים עם ליברמן.
ליברמן ולנגנטל טענו בחקירתם, שאישור העסקה נעשה כחוק, ללא חריגים, בלי שים לב לחברות האישית. קרדן נדל"ן הודיעה, שפעלה כשורה ועל-פי החוק.
אולם יש לזכור, שביום שבו החלה החקירה הגלוי נגד ליברמן, הוא הודיע במפתיע, על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל.
איך מפצלים חוזה בן כ-18 מיליון שקל?
ב-6 בינואר אשתקד מכרה קרדן נדל"ן לחברת רוטשטיין מגרש ל-91 דירות בפרויקט רמת אלישיב בלוד. זהו חלק ממגרש ל-352 דירות, שקרדן נדל"ן קנתה מרמ"י (אז: מינהל מקרקעי ישראל) ב-2008. קרדן הייתה אמורה לקבל מרוטשטיין 20.2 מיליון שקל, ולרשום רווח של כ-5.5 מיליון שקל. המגרש הוא בבעלות רמ"י, וקרדן היא החוכרת שלון לטווח ארוך. כדי למכרו, יש לקבל את אישור רמ"י.
זו בעיה קטנה, כי רמ"יע מאשרת מפעם לפעם העברת זכויות על מגרש. הבעיה העיקרית היא, שקרדן ביקשה לפצל גם את הסכם הפיתוח, שהיוה את עיקר העסקה: קרדן שילמה בעד המגרש עצמו כ-200 אלף שקל בלבד, אך בנוסף, שילמה לרשויות הוצאות פיתוח ופינוי דיירים ב-18.6 מיליון שקל.
קרדן ביקשה מרמ"י לאשר למפרע את פיצול הסכם הפיתוח מלפני שש שנים ויותר, ולהפוך אותו לשני הסמים, כך שרוטשטיין תשלם כ-25% מהוצאות פיתוח. הצדדים לעסקה קיוו לקבל את הסכמת רמ"י עד 31 במרס.
אולם רמ"י לא אישרה את בקשת הפיצול, או בשל הליכים איטיים, או משום שהתעוררו קשיים בפיצול החוזה מ-2008. הגיע 31 במרס - אין אישור. ואז אין הסכם, ואין 20 מיליון שקל בקופתה של קרדן נדל"ן. בלית ברירה, הסכימו הצדדים על דחייה, אבל היא לא הועילה הרבה, בשלב ראשון.
אז - חושדת המשטרה - הפעיל נחום לנגנטל את קשריו האישיים עם ליברמן, והביא לכך שהעסקה אומנם אושרה. זה לקח כשלושה חודשים, ובתחילת יולי אישרה רמ"י את הפיצול.
לנגנטל אינו עובד שכיר של קרדן, וגם לא דירקטור. אולם הוא יו"ר אל-הר, חברת-בת של קרדן, ואף נחשב כנושא משרה בקרדן, משום שהוא עומד בראש החברה-הבת, המרכזת חלק ניכר מפעילות הנדל"ן של קרדן.
לנגנטל פעל מאחורי גבה של קרדן?
חברת קרדן, כאמור, אומרת שלא עשתה שום דבר לא חוקי, והחשדות כפי שפורסמו אינם נוגעים לה. אם לקבל את הודעת קרדן כפשוטה, הרי ייתכן - אם חשדות המשטרה נכונים - שלנגנטל פעל מאחורי גבה של קרדן, כדי להסיר את המכשול ולאפשר ביצוע העסקה. בטיעון זה יש "משהו" מוזר.
ליברמן ולנגנטל טוענים: נכון, רמ"י אישרה את פיצול הסכם הפיתוח, אבל אין בכך כל עבירה על החוק. פעלנו כשורה.
איש משני הנחקרים לא נחשד בעבירת שוחד או קבלת טובות הנאה. הם חשודים בעבירות מרמה והפרת אמונים. לשון אחרת: ליברמן חשוד בכך שפעל בניגוד לאינטרסים של רמ"י כדי לאשר את פיצול הסכם הפיתוח. נראה, שלא יהיה קל להוכיח שפעולתו הייתה נגד האינטרס של רמ"י.

תאריך:  17/01/2015   |   עודכן:  17/01/2015
+העסקה הראשונה נפסלה - השנייה אושרה
11:04 18/01/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

רמ"י פסלה באוגוסט 2013 עסקה ראשונה של קרדן, למכירת המגרש בלוד לקבוצת רכישה  ▪  העסקה השנייה אושרה, והמשטרה חושדת שליברמן סייע בהשגת האישור  ▪  ליברמן התפטר כשנה וחצי לפני המועד  ▪  טוען: הכל חוקי ובסדר

הדמיית שכונת רמת אלישיב בלוד

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן חשוד בפיצול הסכם פיתוח בקרדן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לליברמן פרצוף של נוכל! ל"ת
טוריצ'לי  |  17/01/15 23:12
2
למה לא משליכים את כל חבורת ...
ישראלי זועם  |  18/01/15 02:21
3
בנצי ליברמן צח כשלג
רחובות   |  18/01/15 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
עידן יוסף, אלעזר לוין
הבכיר חשוד שקידם אינטרסים של חברת בנייה גדולה, שבה הועסק בעבר כיועץ    במקביל: בנצי ליברמן ביקש לפרוש מתפקידו כמנכ"ל הרשות
איתמר לוין
סגן נשיא בימ"ש השלום בת"א, בני שגיא: ההשפעה התת-הכרתית של התקשורת - בשוליים    עו"ד תל-צור: אנשי ציבור נמצאים בחקירותיהם מתחת לחוק
ברק צברי
כיצד ראשי ערים מסיימים את תפקידם טרם זמנם    סגן ראש העיר אלעד מסביר את "שיטת העשר"
איתמר לוין
דוח מבקר המדינה על אירוע מכוניות הפורמולה מצטרף לשערורייתיות שבהקמת הסינמה סיטי בלב קריית הלאום. חובה לבדוק האם מדובר "רק" בטיפשות ורשלנות, או שמא לא בוערו כל קיני השחיתות מהעירייה שהצמיחה את פרשת הולילנד
איתמר לוין
גלעד מכהן בבית המשפט המחוזי בחיפה ויצא לחופשה לאחר שנחקר באזהרה    גם אשתו אביבה, חברת מועצת העיר עכו, נחקרה באזהרה    הנהלת בתי המשפט נמנעה מפרסום הודעה על הפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il