X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתון פנה לבית המשפט על-מנת שיתאפשר לכתב העיתון גידי וייץ לראיין את ברגותי לצורך הכנת כתבה וזאת בעקבות סירוב השב"ס לאפשר את קיום הראיון.
▪  ▪  ▪

(14-01-15) עיתון הארץ פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה מנהלית להורות לשירות בתי הסוהר להתיר לכתב העיתון גידי וייץ לערוך ראיון עיתונאי עם בכיר פתח מרואן ברגותי המוחזק בכלא הדרים.
בפנייה לבית המשפט נאמר כי לפני כ-3 חודשים פנה וייץ לדוברת השב"ס בבקשה לאשר לו לראיין לצורך כתבה את ברגותי שהינו אחד מיורשיו האפשריים של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. בחלוף כחודש וחצי ממועד הפנייה נענה וייץ על-ידי ראש מחלקת תקשורת והסברה גנ"מ סיון ויצמן כי לא ניתן להיעתר לבקשה ולפרסם את דברי ברגותי בקרב הציבור.
לדברי ויצמן הוחלט על כך "בין היתר בשל התנהגותו של ברגותי במישור הגלוי והחסוי בבית הסוהר ובשל עמדת גורמי הביטחון".
לדברי הארץ דוברת השב"ס לא פירטה מכוח מה סורבה הבקשה ועל כן נאלץ הארץ בעתירה זו לטעון כשעיניו קשורות, והוא שומר על זכותו להוסיף ולטעון לאחר שתוגש תגובה עניינית ומפורטת על-ידי השב"ס.
לטענת הארץ באמצעות עו"ד טלי ליבליך בקשתו לקיום הראיון עם ברגותי נדחתה על הסף מבלי שהתקיים בה דיון רציני. בנוסף טעה שירות בתי הסוהר בסירובו לאפשר את הראיון. הארץ סבור כי החלטת השב"ס פוגעת באיזון האינטרסים בין חופש הביטוי לאינטרסים אחרים שכן על-פי הפסיקה דרושה סכנה קרובה לוודאות שתיגרם עקב קיום הראיון המבוקש.
לדברי הארץ החלטת הרשות המופקדת על האסירים חייבת להיות סבירה ולהתבסס על שיקולים וטעמים עניינים, וכי הרשות אינה רשאית לעשות שימוש בסמכותה לפגוע בזכות יסוד של אסיר בטרם תבדוק ותשתכנע כי מתקיימים טעמים ממשיים המצדיקים לשלול מן האסיר את זכותו או להגבילה. בנוסף אותה שלילה או הגבלה מותרת רק על יסוד נימוקים עניינים שיש להם עיגון בדין, וככל שהזכות הנפגעת גדולה יותר כך יידרשו נימוקים חזקים יותר להצדקתה.
במקרה הנדון טוען הארץ לא נומקו כלל הסיבות לפגיעה העמוקה בזכויות היסוד של האסיר. עוד נאמר בעתירה כי במקרים בהם הבקשה לראיון נושאת אופי ציבורי כמו במקרה הנדון על דובר שב"ס לעדכן את השר לביטחון פנים בטרם תתקבל ההחלטה, ומאחר שהדוברת לא פעלה כך, דין החלטתה להידחות. בנוסף לא נעשתה במקרה הנדון פנייה ליועץ המשפטי של השב"ס. הארץ סבור כי חשוב עד כדי קריטי כי עמדות הפתח בכלל וברגותי בפרט יוצגו בפני הציבור בישראל.
הארץ מבטיח כי אם יימצא כי ברגותי מבקש להסית או לעבור על החוק בכל דרך אחרת, הוא ידאג לריסון אמירותיו כפי שנעשה פעמים רבות על ידו ועל-ידי כלי תקשורת אחרים במקרים דומים לזה. לסיכום נאמר בעתירה כי לשב"ס אין טעם של ממש לסירוב האמור וכי להארץ אינטרס לגיטימי בעריכת הראיון, וכי האינטרס הציבורי גובר על הסירוב הלא מנומק של השב"ס.

עת"מ 28401-01-15
תאריך:  18/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארץ מבקש להתיר לו לראיין את מרואן ברגותי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יראיינו גם את יגאל עמיר?
ד"ר רון בריימן  |  18/01/15 18:47
 
- לא כל רוצח חביב על הארץ ל"ת
סב  |  19/01/15 10:50
2
יהודים
שמ  |  18/01/15 20:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בית המשפט מתבקש לאשר תביעות ייצוגיות נגד חברות התרופות על-מנת להביא לכך שיספקו ללקוחותיהן דוברי השפה הרוסית בעלון המידע לצרכן בתרופות שלהן את המידע הרלוונטי המופיע בשלוש שפות בלבד ולא כמתחייב גם בשפה הרוסית
איציק וולף
הרמטכ"ל היוצא והרמטכ"ל הנכנס החליטו על שורת מינויים במטה הכללי    ניצן אלון יפקד על אגף המבצעים, טל רוסו יפקד על מפקדת העומק בשירות מילואים
אלעזר לוין
רכשו שני בנייני משרדים, המושכרים בעיקרי ללשכת העבודה המקומית    התשואה - 8% בארבע שנים
יצחק דנון
גרושתו ואם שני ילדיו של איש העסקים שהתאבד בירייה תובעת מחברת הביטוח הראל להעביר לידיה את כספי פוליסות ביטוח החיים על שמו בסך 2.66 מיליון שקלים
איציק וולף
העיתון הלבנוני אל מיאדין דיווח על ירי טילים ממסוק לעבר כפר בגזרת קוניטרה    דיווח נוסף טוען כי המטרה הייתה בכיר בחיזבאללה    דובר צה"ל מסרב להגיב לדיווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il