X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זוהר עובד הודה שהעניק לסיעתו הלוואה שהפכה למענק ב-1.6 מיליון שקל ביהמ"ש: כתב האישום מהווה אכיפה בררנית והוא הוגש שבע שנים לאחר האירועים
▪  ▪  ▪
עובד. על גבול המינהלי [צילום: יח"צ]

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, ייענש ללא הרשעה על עבירה בתחום מימון הבחירות שביצע בשנת 2003. כך קבעה (יום ב', 19.1.15) סגנית נשיא בית משפט השלום בנצרת, לילי יונג-גפר.
עובד הודה, כי באותה מערכת בחירות הלווה לסיעתו 1.6 מיליון שקל מכספו האישי, כסף שאותו לא קיבל בחזרה - ובכך קיבלה הסיעה תרומה אסורה (שכן המקסימום לתורם יחיד היה 5,000 שקל). הסניגורים ביקשו להסתפק בענישה ללא הרשעה, ויונג-גפר קיבלה את הבקשה באומרה:
"הצטברותן של הנסיבות שביסוד תיק זה - הן אלו הקשורות בעבירה, הן אלו הקשורות באופן התנהלות רשויות האכיפה והן אלו הקשורות בנאשם עצמו, מביאה אכן למסקנה כי עניינו של הנאשם שבפני נמנה על אותם חריגים שבחריגים, שלא רק שיש בהם כדי להצדיק הימנעות מהרשעתו, אלא שיהיה בהרשעתו משום פגיעה בתחושות של צדק והגינות".
ניונג-גפר פורסת באריכות את הנימוקים להחלטתה. היא אומרת, כי מדובר בעבירה קלה שהעונש המירבי עליה הוא קנס בלבד, ושממילא נמצאת על הגבול שבין התחום המינהלי המטופל בידי מבקר המדינה לבין התחום הפלילי. לדבריה, נראה שכתב האישום נותר על-כנו רק משום שתחילה ייחסה המדינה לעובד עבירות חמורות יותר, מהן נסוגה בהסדר הטיעון עימו. היא גם מזכירה, שבשנת 2003 לא הייתה בהירות בנוגע למותר ולאסור בתחום ההלוואות לסיעות.
עוד היא קובעת, שהמדינה נהגה באכיפה בררנית פסולה, משום שלא העמידה לדין מי שביצעו עבירות דומות; היא דוחה את האבחנה שעושה המדינה לגבי גובה הסכום ואומרת, שגם תרומה אסורה של 500,000 שקל מהווה פגיעה בטוהר הבחירות.
עוד אומרת יונג-גפר, כי עובד התכוון שהסיעה תחזיר לו את הכסף, והדבר נמנע ממנה משום שזכתה רק בשני מושבים במועצת העיר והמימון שקיבלה מהמדינה היה נמוך מהצפוי. במצב זה, העדיף עובד שהסיעה תפרע חובות לנושים אחרים ולא לו. יונג-גפר מזכירה, כי העבירה בוצעה בשנת 2003 וכתב האישום הוגש רק ב-2010, ודוחה את הסבריה של המדינה בנוגע לסיבות העיכוב.
עונשו של עובד ייקבע בחודש הבא. את המדינה מייצגת עו"ד עידית שדה, ואת עובד - עוה"ד דוד ליבאי ודפנה ליבאי.

תאריך:  19/01/2015   |   עודכן:  19/01/2015
+חשיפה: חשד לשחיתות בבאר יעקב
22:33 19/01/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

טיוטת דוח רואי חשבון שהוזמן על-ידי משרד הפנים ואשר הוגש במאי 2013 שנחשפת ב-News1 מציגה שורת עבירות חמורות הנוגעות לרישום ולהימנעות מרישום כספים במועצה המקומית באר יעקב  ▪  החוזה עם חברת מילומור שהופקדה על עבודות הפיתוח נעשה ללא מכרז  ▪  עורך הדין שהופקד על גביית היטלי הפיתוח לא ניהל רישום ומעקב, גבה שכר טירחה שהועלם מהדוחות ושכר טירחה עבור תשלומים שלא נכנסו לחשבון המועצה  ▪  כתבה ראשונה בסדרה

גוזלן. העברות כספים לא מתועדות בתקופת כהונתו

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית טבריה ייענש בלא הרשעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בושה שכך הסתיים המשפט
בושה וחרפה  |  20/01/15 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
אלי אלון
האם מצבה הכלכלי של עיריית רמת גן כה קשה שאינה יכולה להרשות לעצמה לתקן או להחליף במשך למעלה משנה ויותר ספות קרועות הנמצאות בחדר העיתונות בספרייה הראשית ברחוב חיבת ציון בעיר שעליהן יושבים הקוראים. למה הקוראים צריכים לשבת על ספות קרועות?
איתמר לוין
בית המשפט האריך בשלושה ימים את מעצרו של יצחק מירון    המשטרה: העירייה קיבלה מישראל ביתנו 4 מיליון שקל תמורת שוחד    נעצרו גם סגן ראש העירייה וראש מטהו של שטייניץ
יצחק דנון
מתמודדת במכרז שפרסמה העירייה לניקוי העיר טוענת, כי אחת הדרישות היא להצמיד אזיק אלקטרוני לרגלי העובדים או לכלי העבודה שלהם
עידן יוסף
בקופת העירייה התגלה בור תקציבי של כ-22 מיליון שקלים    בדיקה פנימית משמעותית: אי-סדרים או גירעון תקציבי?    העירייה: "הסכומים המדויקים עדיין בבדיקה"
איתמר לוין
ישראל זינגר נשלח לשבעה ימי מעצר בית לאחר שנעצר בראש 20 החשודים בפרשת שחיתות ומירמה בעירייה    נמרוד ניר, בנה של ג'ודי שלום-ניר-מוזס, חשוד במתן שוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il