X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיקר הפגיעה בשירות תהיה באזור ירושלים פגיעה ניכרת גם בשירות במרכז הארץ ובדרומה, ואף בסניפי הצפון המשטרה התבקשה לבצע מעצרים במקרה של סגירת סניפים
▪  ▪  ▪
שביתה בת יום אחד
השביתה הכללית באגד תהיה ב-26 בינואר
עידן יוסף
לדברי נציגי העובדים השכירים באגד, במהלך השבועיים הקרובים ינקטו בצעדים ארגוניים שלא תהיה להם השפעה על הנוסעים, ורק אם ההנהלה לא תיענה לדרישותיהם ישביתו את השירות
לרשימה המלאה

מנוי וגמור עם עובדי אגד להשבית את הקואופרטיב בשבוע הקרוב (26.1.15), לאחר שהמגעים עם ההנהלה עלו על שרטון. במסגרת השביתה לא יעבדו רוב הנהגים, עובדי המשק והמינהל השכירים של אגד.
תהיה זו שביתת אזהרה בת יום אחד. כדי שלא לפגוע בכוחות הביטחון תחל השביתה ביום שני ולא ביום ראשון, שבו חוזרים חיילים לבסיסיהם. צפויים שיבושים קשים ביותר בשירותי התחבורה הציבורית, שישפיעו כנראה על עשרות אלפי משתמשים.
ל-News1 נודע כי הנהלת אגד הכינה מפת חרום לקווים חיוניים שיפעלו למרות השביתה. שירות מצומצם זה יופעל בידי העובדים החברים באגד. ההנהלה פנתה למשטרת ירושלים בבקשה שתבצע מעצרים אם ינסו העובדים השכירים לסגור סניפים, אולם בוועד העובדים אומרים כי אין כוונה כזו, והכוונה היחידה היא שהנהגים, עובדי המוסכים ויתר העובדים השכירים לא יגיעו לעבודתם.
פגיעה קשה בירושלים
לדברי ועד העובדים, ההנהלה מפעילה לחץ כבד על העובדים, ומנסה לעשות הפרד ומשול בין עובדים מדור א' לעובדים מדור ב' - שעדיין לא קיבלו קביעות, ומאיימת על האחרונים כי אם יצטרפו לשביתה לא יזכו לקביעות המיוחלת.
קואופרטיב אגד מחולק לסניפים שונים. צפי ההיענות לשביתה הוא לפחות 50% מהשירות בצפון, 80% מסניפי הדרום והמרכז (תל אביב, ראשון לציון) ולפחות 90-85 אחוזים בירושלים וסביבתה.
שביתות קודמות
השביתה הרצינית האחרונה באגד הייתה לפני כ-15 שנים, ונמשכה אז כארבעה-חמישה ימים. שביתה מוקדמת יותר שנמשכה כמה ימים הייתה באגד בסוף שנות השישים. שר התחבורה דאז משה כרמל ביקש ללא הצלחה לשבור את מחאת עובדי אגד, ובין היתר קרא לבעלי הרכב הפרטי - שהיו יחסית להיום מעטים - לאסוף אזרחים ברכבם. אולם בסופו של דבר לאחר כמה ימי שביתה נאלצה הממשלה להתקפל.
בניגוד לשנת 2000 שבה עמד חלקם היחסי של עובדי אגד ביתרון לטובת החברים (4,000 חברים לעומת 3,000 שכירים לערך) נוטה היום המשקולת לטובת השכירים (1,760 חברים לעומת כ-4,700 שכירים). בקרב החברים קיימת הזדהות עם עמיתיהם לעבודה וכך גם בקרב חלק לא מבוטל מגמלאי אגד שחלקם אינם עונים לטלפונים מצד ההנהלה המנסה לגייס אותם.
עד עתה, פחות מ-48 שעות לפני פרוץ השביתה, שומרת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על שתיקה ואינה מנחה את נוסעי התחבורה הציבורית כיצד לכלכל את צעדיהם. גם הנהלת אגד לא פרסמה שום הודעה לציבור, למרות שלרשותה מגוון של אמצעים לעשות זאת. באגד מסבירים כי הם אינם עושים זאת משום שעדיין מתקיימת הידברות. זאת למרות שבוועד אומרים שהשביתה ודאית.
מן ההסתדרות נמסר כי השביתה מגיעה בעקבות התנהלותה החד-צדדית של הנהלת החברה תוך פגיעה קשה בשכרם ובתנאי ההעסקה של אלפי נהגי החברה. לדבריה, כל הפניות בשבועות האחרונים להנהלת אגד להפסקת הצעדים החד-צדדיים נענו בשלילה - לרבות התרעות חוזרות ונשנות של ההסתדרות למנהלי אגד. יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: ״אני תקווה כי הנהלת חברת אגד תתעשת ותחזור מצעדיה כבר ביממה הקרובה״.
רון רטנר, דובר אגד: "מדובר בשביתה בלתי מוצדקת שמתעלמת מהעובדה שאגד כבר מזמן אינו אותו מונופול, השולט ללא עוררין בתחבורה הציבורית, ושאנחנו מחויבים לבצע תוכנית התייעלות בהיקף של כ-100 מיליון ש"ח בשנה על-מנת להתאים את הארגון להיקף הפעילות הקיים.
"הנהלת אגד לא חרגה כהוא זה מההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם הוועד ועם ההסתדרות עצמה, ועל כן לא ברור מדוע ההסתדרות נותנת גיבוי למאבק מנותק זה. הלוואי והעבודה המאורגנת בישראל הייתה דומה לזו שמשתקפת מהסכמי העבודה ובתנאי התעסוקה של עובדי אגד, ששכרם גבוה בממוצע בכ-30% מזה של נהגים אחרים בענף התחבורה הציבורית, ושלמרות שפעילותנו הצטמצמה בכ-30% בעשור האחרון לא פוטר ולו עובד אחד.
"אני מצר על הגישה הדורסנית של ועד העובדים החדש, אשר בהתנהגותו הבלתי אחראית צפוי לפגוע בציבור הנוסעים ולסכן את הביטחון התעסוקתי של כ-6,500 העובדים והחברים באגד. אנו נערכים לגייס את כל החברים בעלי הרשיונות מקרב המנהל והמוסכים על-מנת לצמצם את הפגיעה בנוסעים ואני מקווה שעד יום שני יתעשתו ההסתדרות וועד העובדים, ויאמצו גישה הגיונית ואחראית יותר".

תאריך:  24/01/2015   |   עודכן:  24/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלגל לא זז: אגד יושבת ביום שני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קראתי שמישהו מהם קנה חברה ב..
פולישוק 44  |  25/01/15 02:07
2
אגד/דן רמת השרות /הבטיחות/
ישע  |  25/01/15 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מחלוקת ביש עתיד: מס' 2 במפלגה שי פירון חשף כי המפלגה לא תקדם תחבורה ציבורית בשבת, אך היושב-ראש לפיד טוען כי יש עתיד תעשה זאת בכל כוחה
הדי כהן
בחודש שעבר פשטו חוקרי להב 433 על משרדיו של ויז'ניצר בחשד כי תיווך במסגרת פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו    מקורביו טוענים: "נת"ע היא זו שתפסיד מזה. היו"ר עשה עבודה נהדרת"
עידן יוסף
רכבת ישראל הוסמכה בתקן הבינלאומי לניהול איכותי 9001 ISO    במסגרת תהליך ההסמכה נקבעה מדיניות לאיכות שירות
עידן יוסף
Moovit מאיצה את ההתרחבות הגלובאלית - השלימה סבב גיוס שלישי בסך 50 מיליון דולר בהובלתNokia Growth Partners (NGP)    בין המשקיעים בסבב הגיוס הנוכחי -BMW i Ventures, Keolis, Bernard Arnault Group and Vaizra Investments    בסיבוב הגיוס השתתפו גם הקרנות שכבר השקיעו בחברה - סקויה קפיטל, ג'מיני פרטנרס ו-BRM Group
עידן יוסף
חברת טרנסוויי תתקין מערכות כרטוס חדשניות בצי כלי הרכב של אגד בהיקף של כ-50 מיליון שקל    במסגרת הסכם לתקופה של 10 שנים תשמש החברה כקבלן משנה של IBM
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il