X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העירייה לא פעלה נגד שלטים שדרשו מנשים להתלבש בצניעות והגבילו את תנועתן בעיר - ואז טענה בבית המשפט שכן ניסתה להסיר את השלטים העירייה תפצה ארבע נשים ב-60,000 שקל
▪  ▪  ▪
אבוטבול. לצאת ידי חובה [צילום: פלאש 90]

עיריית בית שמש מסרה לבית המשפט מידע כוזב בנוגע לטיפולה כביכול בשלטים נגד נשים שהוצבו ברחבי העיר. העירייה והעומד בראשה, משה אבוטבול, חויבו לפצות ב-60,000 שקל ארבע נשים דתיות שנפגעו מהן. כך קובע (יום א', 25.1.15) שופט בית המשפט השלום בעיר, דוד גבעוני.
מדובר בשלטים הדורשים מנשים להתלבש בצורה צנועה, ואשר הוצבו בין היתר ברחובות ראשיים של העיר וליד מרכזיים מסחריים שלה. כמו-כן, הוצבו שלטים ליד שני בתי כנסת, כאשר באחד מהן נדרשות נשים להימנע ממעבר באותה מדרכה, ובאחר - לא להתעכב ליד בית הכנסת. התובעות טענו, כי בעבר נפלו קורבן לאלימות פיזית ומילולית משום שלבושן לא היה צנוע די הצורך בעיניהם של קנאים, וכי השלטים פוגעים קשות ברגשותיהן.
העירייה ואבוטבול לא הכחישו את דבר קיומם של השלטים ואת הסמכות הנתונה בידיהם להסירם. טענתם הייתה, כי כאשר נעשו בעבר ניסיונות להסיר את השלטים - התוצאה הייתה אלימות ומהומות, ולכן הסרתם תצריך הקצאת משאבים בלתי סבירה. טענות אלו הועלו בעיקר בתצהירו של מנכ"ל העירייה, מתי חותה [מכוכבי פרשת הולילנד שלא הועמדו לדין].
גדעוני קובע תחילה: "המסר העולה מן השלטים נושא התובענה הוא מסר מפלה ופוגעני. השלטים נועדו להביא להגבלת השימוש של נשים - באשר הן נשים ושל נשים בלבד - במרחב הציבורי. הדברים נכונים ביחס לשלטים הקוראים - דורשים - מנשים להתלבש באורח מסוים, אף אם אין הדבר עולה בקנה אחד עם רצונן או השקפתן, וזאת כתנאי ליכולתן לעשות שימוש במרחב הציבורי, ובכלל זה להיכנס למרכזי קניות או להתהלך ברחובות הראשיים של העיר".
לדבריו, "הימנעות בעלי הסמכות מלפעול להסירו עלולה ליצור רושם כי האמור בשלט הוא על דעתם. הציפייה עלולה, בנסיבות מסוימות, לעודד או לסייע ביצירת אווירה ואקלים חברתי שבהם מתפרש השלט כמחייב ציות, ואף להביא לפעולות אכיפה בפועל של האמור בשלט, לעיתים בדרך של אלימות... השילוט [עלול] להביא בסופם של דברים להפרדה והפליה בפועל ולכך שנשים יגזרו על עצמן להתלבש בניגוד לרצונן על-מנת שיוכלו להשתמש במרחב הציבורי או אף יימנעו משימוש בחלקים מן המרחב הציבורי".
בנוגע לפעולות להסרת השלטים קובע גדעוני, כי העירייה לא הוכיחה שעשתה פעולה כלשהי בשנתיים וחצי האחרונות, וטענותיה בנושא נטענו בעלמא. בפועל, נעשה רק ניסיון אחד להסיר שלט אחד, ומיד לאחר מכן הוצב שלט חדש - פעולה שלדעת גדעוני הייתה רק כדי לצאת ידי חובה. "כלל הטענות האמורות - ובכלל זה בדבר המשאבים שנדרשו, האלימות, הנזקים לרכוש והפרות הסדר כתוצאה מהפעילות - נטענו בעלמא", הוא קובע. כך גם לגבי הטענות כאילו המשטרה הודיעה שאין לה אפשרות לאבטח את הסרת השלטים: לא הובאה כל ראיה אפילו לכך שהעירייה פנתה למשטרה בנושא.
נילי פיליפ, איב פינקלשטיין, מרים זוסמן ורחלי שלוס, אשר יוצגו בידי עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, יקבלו מהעירייה 15,000 שקל כל אחת והוצאות בסכום כולל של 8,000 שקל. את העירייה ואבוטבול ייצג עו"ד מרדכי מרקוביץ.

תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית בית שמש הפלתה ושיקרה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אכן יש הפליה
דב שטיין  |  25/01/15 22:13
 
- דוב שטיין, מקומך בדע״ש. אין ספ
בבר  |  26/01/15 03:04
2
איך אין לבבון ראש עירית
צורי  |  25/01/15 22:14
3
בית שמש ובני ברק
היינו הך  |  26/01/15 07:00
4
העיריה לא הפלתה ולא שיקרה.
אוונגארד  |  28/01/15 21:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
איתמר לוין
הפרקליטות בודקת האם דבריו של רב המזוהה עם יהדות התורה, אשר איים בצעדים קיצוניים נגד נשים חרדיות שיתמודדו ברשימות אחרות, מהווים עבירה פלילית
עידן יוסף
חיילת בחיל-האוויר שעלתה לקו "מהדרין" של נתיב אקספרס בו נשים וגברים יושבים בנפרד נדחפה בידי כמה גברים חרדיים במהלך הנסיעה ונאלצה להמשיך בקו רגיל    החיילת: "משרתת שנתיים לטובת המדינה ואזרחיה, ומקבלת יריקה בפרצוף בתמורה"
עידן יוסף
משרד התחבורה חושף כי בישראל קיימים כ-50 קווי הפרדה ובכך מגלה שמשרד המשפטים הטעה את הממשלה כאשר מסר על 10 קווים בלבד    יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תקיים דיון מיוחד: "אני מרגישה אי-נוחות. משהו פה לא מסתדר"
יצחק דנון
התנועה הרפורמית מבקשת מבית המשפט להורות לחברה קדישא להסיר שלטים בבתי העלמין בהר המנוחות וברחובות היוצרים הפרדה בין גברים לנשים
עידן יוסף
תושב אשדוד וחברתו הותקפו באלימות מילולית ופיסית בידי נוסעים חרדיים    הנוסע החרדי לנוסעת: "שכחת את הבגדים במקלחת. תעופי אחורה!"    משרד התחבורה ממשיך לפתוח עוד קווי הפרדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il