X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית האירופית שהושקה בשבוע שעבר, שמשמעותה בפועל היא הדפסת אירו והצפת השוק במטבע, אמורה לתת את האות למהלך פיחות מתמשך בערכו של המטבע בטווח הבינוני, האירו-שקל עשוי לעשות את דרכו לעבר 4 שקלים לאירו
▪  ▪  ▪
מטבע אירו [צילום: AP]

לאחר שדשדש לאורך מרבית חודש ינואר, הדולר-שקל הצליח לפרוץ מעל מחסום 4 שקלים לדולר, לראשונה מאז ספטמבר 2012. הפריצה התרחשה ביום שישי, כאשר הצמד זינק בלמעלה מ-500 נקודות ביום מסחר אחד.
לאחר שבחודשיים האחרונים, ברמה הטכנית, התבססה תנועה של תיקון כלפי מטה, הפריצה המשמעותית הזו עשויה לסמן את המהלך העולה הבא של הצמד ולדרבן מחדש את הספקולנטים לדחוף את הצמד מעלה. ב-FXCM ישראל אומרים (יום ב', 26.1.15) כי יש להמתין ולראות האם הצמד מצליח בתחילת שבוע המסחר להתבסס מעל רמת המפתח או שהשוק שוב נסוג לאחור. במידה והדולר-שקל יתבסס מעל רמת 4 שקלים לדולר היעדים הבאים של הצמד בטווח הקרוב יהיו 4.1 ומעלה.
"גם בעולם, הדולר-אינדקס זינק בשבוע האחרון והוא נסחר מעל רמת 95, הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2002. כוחו של הדולר בתקופה הזו נובע בעיקר מחולשת המטבעות האחרים, ובייחוד האירו", הוסיפו בחברה.
כך למשל, בשבוע הקרוב צפויים כמה אירועי מפתח בארצות הברית, ובכלל זה פרסום נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2014, החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, ודוחות כלכליים נוספים. "אם הנתונים יהיו חיוביים ואם הבנק יאותת שוב על כוונתו להעלות ריבית, הדולר עשוי לזנק שוב, מה שיסייע גם לדולר-שקל להמשיך ולטפס מעלה, נמסר מ-FXCM
כאמור, המטבע שעומד כעת במוקד העניין של שוק המט"ח העולמי הוא האירו, וזאת לאחר שהבנק של אירופה השיק בשבוע שעבר, כמצופה, תוכנית הרחבה כמותית, שבמסגרתה אמור הבנק לרכוש אג"ח של מדינות הגוש בהיקף של 60 מיליארד אירו בחודש. כל זאת במטרה להילחם בדפלציה, ובקיפאון הכלכלי באירופה כולה ובגוש האירו בפרט.
"כפי שקרה בעקבות ההרחבות הכמותיות ביפן, ובארצות הברית, התוכנית הזו, שמשמעותה בפועל היא הדפסת אירו והצפת השוק במטבע, אמורה לתת את האות למהלך פיחות מתמשך בערכו של המטבע. זו גם אחת מהמטרות של התוכנית, כלומר החלשת המטבע במטרה לתמוך בייצוא האזורי המדשדש. בעקבות ההכרזה על התוכנית, צנח לשפל של 11 שנה, ובטווח הבינוני הוא בהחלט עשוי לעשות את דרכו לעבר רמת שוויון הערך בין האירו לדולר. גם האירו-שקל צנח מתחת לרמת המפתח של 4.5 ובטווח הבינוני עשוי לעשות את דרכו לעבר 4", נכתב בסקירת החברה.
"האירו מצוי בסיכון גבוה גם בעקבות ניצחונה המסתמן של מפלגת השמאל ביוון, הדוגלת בהיפרדות מגוש האירו והתנערות ממדיניות הצנע המעוגנת בהסכם חבילת הסיוע שקיבלה יוון. יוון, שמגלמת בתמצית את כל סיפור משבר החוב בגוש האירו, מהווה את החוליה החלשה בגוש האירו. ניצחון מפלגת השמאל עשוי להוביל בסופו של תהליך להיפרדות של יוון מגוש האירו, מה שיפגע בצורה נוספת באמון של השוק בעצם המשך התקיימותו של האיחוד המוניטרי, וגם עשוי לזרז תהליכים דומים במדיניות מפתח אחרות כגון איטליה וספרד. הניצחון של מפלגת השמאל עלול להוביל לזינוק בתשואות על אג"ח של מדיניות גוש האירו, אף על-פי שתוכנית רכישת הנכסים של ה-ECB אמורה למתן את הזינוק".

תאריך:  26/01/2015   |   עודכן:  26/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האירו עשוי לעשות דרכו לרמת שוויון עם הדולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדגישה שיש מקום למנוע מחטפים ערב הבחירות, ולצד זאת - יש צורך באיזון שימנע את שיתוקה של המדינה; מבקשת להעביר את הערות בג"ץ "לגורמים המתאימים"
עופר וולפסון
החברה, המעבדת כ-1.2 טריליון תשלומים בשנה, פועלת עם מוסדות פיננסים בינלאומיים כדי לצמצם את היקפי ההונאה הגורמת לנזק משוער של כ-1.1 מיליארד דולר בשנה בארה"ב לבדה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: מלקו לא התפטרה מעבודתה ברשות השידור 100 ימים לפני הבחירות כפי שמחייב החוק
יצחק דנון
מפעילת החניון בקניון ארנה בהרצליה תובעת 22 מיליון שקל מבעלת הקניון חברת סטאר גרופ, בטענה לחובות ולנזקים שנגרמו לה
עופר וולפסון
הודיעה על תוצאות מכרז לקבלת התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מסווגים לקראת הנפקה אפשרית לציבור של אג"ח סדרה יב    הביקושים הסתכמו בכ-1.1 מיליארד ש"ח בריבית שנתית של 4% ומחיר ליחידה של 1,063 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il