X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגמה חדשה במחצית השנייה של השנה: שיעור הקריאה לעיתונים בסוף השבוע התאזן עם שיעור קריאת עיתונים ביום חול ישראל היום מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל, אך ידיעות אחרונות ממשיך להוביל באופן מובהק מבין עיתוני סוף השבוע החשיפה למדיה באמצעות מכשירים אלקטרוניים בלבד מתגברת
▪  ▪  ▪
השוק המודפס הגיע לרוויה

בהשוואה שנתית של שנת 2014 לעומת שנת 2013, ניתן לראות ירידה ניכרת בשיעור החשיפה לעיתונות בישראל. כך עולה (יום ב', 26.1.15) מסקר TGI בוגרים.
עם זאת, בנתונים של מחצית השנה השנייה, מדווחים ב-TGI כי החלה בלימה של מגמת הירידה בקריאת עיתונות.
שיעור החשיפה לעיתונות ביום חול ממוצע עמד על 59% בתקופה ב-2014, בהשוואה ל-60.9% ב-2013. כמו-כן, חלה ירידה גם בחשיפה לעיתונות סוף שבוע בהשוואה בין שתי השנים: שיעור החשיפה בסוף שבוע ממוצע בתקופה ינואר-דצמבר 2014 עמד על 58.9% לעומת שיעור חשיפה של 62.6% בסוף שבוע ממוצע, בשנת 2013.
ברמה חצי שנתית, ניתן לראות כי מגמת הירידה בקריאת עיתונים יומיים נבלמה ואף נרשמה עלייה קלה בשיעור החשיפה ביום חול ממוצע אשר עמד על 59.9% בתקופה יולי-דצמבר 2014, לעומת 58.8% בתקופה ינואר-יוני 2014 (שינוי לא מובהק סטטיסטית).
בעיתונות סוף השבוע חל גם כן שינוי קל לעומת ינואר-יוני אשר התבטא בעליה מ-58.7% במחצית הראשונה של שנת 2014 לעומת 60.3% במחצית השנייה של 2014 (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית).
בשתי המחציות של שנת 2014 שיעור החשיפה לעיתונות יום חול זהה לשיעור החשיפה לעיתונות סוף שבוע (קיים הפרש קטן שאינו מובהק סטטיסטית). זאת בניגוד לעבר, כאשר שיעור החשיפה לעיתונות סוף שבוע היה באופן קבוע גבוה משיעור החשיפה לעיתונות יום חול.
בניתוח נתוני העיתונים המובילים בשיעורי החשיפה, ניתן לראות כי הן ברמה חצי שנתית והן ברמה שנתית ישראל היום מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל (בפער מובהק סטטיסטית) עם שיעור חשיפה של 39.3% ביום חול ממוצע (עלייה שאינה מובהקת סטטיסטית מ-37.7% באותה תקופה בשנת 2013).
ברמה חצי שנתית, ישראל היום ירד משיעור חשיפה של 39.8% בינואר-יוני 2014 לשיעור חשיפה של 38.9% ביולי-דצמבר 2014 (ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית).
העיתון ידיעות אחרונות ביום חול רשם ירידה בחשיפה במונחים שנתיים מ-37.7% בשנת 2013 ל-34.9% ב-2014. לעומת זאת בראייה חצי שנתית, קיימת עלייה קלה בשיעור החשיפה לידיעות אחרונות יום חול מ-34.5% בינואר-יולי 2014 ל-35.2% במחצית השנייה של 2014 (עלייה שאינה מובהקת סטטיסטית).
בסוף השבוע ידיעות אחרונות ממשיך להוביל (באופן מובהק סטטיסטית) בחשיפה לעיתוני סוף שבוע ברמה שנתית וברמה חצי שנתית. שיעור החשיפה לגיליון סוף שבוע של ידיעות אחרונות בתקופה ינואר- דצמבר 2014 עומד על 38.7% לעומת 41.5% בתקופה ינואר- דצמבר 2013 (ירידה מובהקת סטטיסטית).
ברמה חצי שנתית, שיעור החשיפה של העיתון ידיעות אחרונות (גיליון סוף שבוע) בתקופה יולי-דצמבר 2014 עלה ל-39.4% מ-38% במחצית הראשונה של שנת 2014 (עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית).
שיעור החשיפה לעיתון ישראל היום (גיליון סוף שבוע) הינו 34% בשנת 2014 בהשוואה ל-33.3% בשנת 2013 (עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית). בראייה חצי שנתית (ינואר-יוני 2014 לעומת יולי-דצמבר 2014), אחוז החשיפה של ישראל היום נשאר זהה ועומד על 34%.
שליש קורא עיתונים באמצעות הסמראטפון והטאבלט
איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI, ציין כי: "למרות בלימת הירידה בשיעור קריאת עיתונים המופיעה בגל החצי שנתי האחרון, אנו עדים בישראל ברמה השנתית ולאורך זמן למגמה המוכרת בעולם של ירידה בשיעור קריאת עיתונים, מגמה שנבלמה ואף חווינו בעבר, בניגוד למגמה העולמית, גידול לתקופת מה עקב הופעתם והתחזקותם של העיתונים ללא תשלום בישראל. חיזוק למגמה זאת ניתן לראות בנתוני המחצית השנייה לשנת 2014 בנוגע לשאלות המתייחסות לחשיפה למדיה באמצעות מכשירים אלקטרוניים שונים, לפיהם כ-27% מכלל האוכלוסייה הבוגרת מדווחים כי הם נוהגים לקרוא, בתדירות כלשהי, עיתון יומי באמצעות המחשב, כ-24% באמצעות מכשיר הסמארטפון וכ-11% באמצעות מכשיר הטאבלט. בניגוד לעיתונות, ככל הנראה הרגלי ההאזנה לרדיו ממשיכים להיות בעיקר באמצעות המכשירים הקונבנציונאליים כאשר רק כ-11% מדווחים על האזנה לרדיו באמצעות הסמארטפון בתדירות כלשהי, כ-9% באמצעות המחשב ו-2% באמצעות הטאבלט.
יש לציין כי נתונים אלו מושפעים משיעור החדירה של כל מכשיר באוכלוסייה, כאשר לכ-86% יש גישה למחשב, כ-72% מדווחים על בעלות על סמארטפון ולכ-36% מכשיר טאבלט".

תאריך:  26/01/2015   |   עודכן:  26/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2014: ירידה ניכרת בחשיפה לעיתונות מודפסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
דרור אידר
כשמדובר בערוץ טלוויזיה בעל אוריינטציה שמאלית מובהקת, יוצאים אותם אנשים שהצביעו נגד ישראל היום בזעקות שבר על "פגיעה בדמוקרטיה" וב"חופש הביטוי"    דווקא בזמן בחירות, כדאי שנדע עם מי יש לנו עסק
דרור אידר
שוקי טאוסיג: "ישראל היום נמצא במצב בו הוא צריך לסקר בחירות שהמאבק הפוליטי על קיומו הוא עילתן". קראו שוב; גם השוקי המבריק חושב שעילת הבחירות הוא חוק ישראל היום. איך לא חשבנו על זה? והאיש הזה עורך עבורכם (סליחה: עבור חבריו בברנז'ה) את ביטאון העין הרעה
אריה אבנרי
נוני הוא גיבור גדול כאשר הוא מסתתר בחדרו בעיתון ומפעיל כמריונטות שרים חברי כנסת, ראשי ערים ואישי ציבור תוך טשטוש העקבות המוליכים אליו    מהיכרות אישית קרובה עם נוני אני יכול לומר שבעימותים חזיתיים בארבע עיניים נוני הוא גיבור קטן    כך או אחרת - יש כאלה שסבורים שהשתיקה סביב הצעת החוק ישראל היום עלולה להטעות ולסמן כאילו החוק נכנס לקיפאון
יהודה דרורי
לדעתי שוגה יואב יצחק כשהוא יוצא חוצץ נגד ישראל היום. אינני חושב שהוא עושה זאת למען נוני מוזס, (להפך אני חושב שיואב מתענה בגלל שעמדתו מסייעת לנוני מוזס), אני גם מאמין שיואב יצחק עושה זאת כי הוא מתעב משום מה את מר אדלסון, ויתכן שהוא מאמין שחינמון יפגע בענף התקשורת
יואב יצחק
המיליארדר אדלסון, בעליו של העיתון, נחשב לידידו האישי והקרוב מאוד של נתניהו    נתניהו השתתף בכנסת בהצבעה על החוק להגבלת עיתון ישראל היום תוך ניגוד עניינים פסול ואסור    בכוחו ובעוצמתו מנסה אדלסון להרוס את ידיעות אחרונות ולהפיץ "פרבדה" ישראלי במסווה של עיתון רציני, ישראלי וציוני. וזו כבר בעיה של כולנו. לא רק של נוני מוזס, הידוע לשימצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il