X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נותרה ברמה של רבע אחוז הוועדה המוניטרית סבורה כי רמת הריבית הנוכחית תומכת בהמשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית, ובחזרת האינפלציה אל תוך היעד מזהירה כי קצב נטילת המשכנתאות החדשות השוק הדיור ממשיך להיות גבוה מאוד
▪  ▪  ▪
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג [צילום: פלאש 90]

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה (יום ב', 26.1.15) להותיר את הריבית לחודש פברואר 2015 ללא שינוי ברמה של 0.25%.
הוועדה המוניטרית מסרה כי היא סבורה שרמת הריבית הנוכחית תומכת בהמשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית, ובחזרת האינפלציה אל תוך היעד.
הוועדה הסבירה כי ההחלטה להותיר את הריבית על-כנה עקבית עם המדיניות מוניטרית שנועדה לה לשמור על יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית. "תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין", נמסר בהודעת הבנק.
בבנק מציינים כי האינדיקטורים שנוספו החודש ממשיכים להצביע על האצה בפעילות ברבעון הרביעי, לאחר ההאטה ברבעון השלישי כתוצאה מ"צוק איתן". נתוני סקר החברות לרביע הרביעי מצביעים על שיפור ברוב הענפים, ובולט השיפור בתעשיה המסורתית, המושפעת יותר משער החליפין. בחודשים האחרונים ניכרת עליית מדרגה בקצב הגידול של המדד המשולב למצב המשק. נתוני שוק העבודה ממשיכים להצביע על תמונה חיובית.
בהתייחסו לשוק הדיור, אותו הוא רואה כאחד מהגורמים הבודדים שעלולים לגרום לאי-יציבות כלכלית, מציין הבנק כי מספר העסקות לרכישת דירות חדשות, בעיקר אלו המצויות בטווח המחירים שהיה אמור להיכלל בתוכנית "מע"מ אפס", גדל בחדות מאז ספטמבר, ומאוגוסט עד נובמבר ניכרת ירידה מתונה במספר הדירות החדשות למכירה. עוד נמסר כי קצב נטילת המשכנתאות החדשות ממשיך להיות גבוה מאוד.
"קשר לריבית בעולם"
עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מסר בתגובה: "בהודעת הריבית, בנק ישראל קושר בין הריבית במשק שלנו לריבית בעולם, כך שיתכן שתהליך הפחתות הריבית ימשך בעולם, בנק ישראל יפעל גם הוא. לצד זאת, הבנק מעודד מההאצה בפעילות במשק ברבעון הרביעי. אלא שנתוני החודשיים האחרונים הם פחות חיוביים ובמידה והמגמה הזו תימשך, בנק ישראל יצטרך לפעול".
אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן-אלדובי, מסר: "ההודעה הנה בהתאם לצפיות, אך הבעיות עימם מתמודד בנק ישראל יצופו במהרה שוב בחודשים הקרובים. האינדיקאטורים הכלכליים שפורסמו לאחרונה הפתיעו לטובה, בעיקר נתוני התוצר שממשיכים להצביע על גידול בצריכה הפרטית והציבורית ועל התאוששות קלה בייצוא. לאור זאת, הנתונים האחרונים לא מחייבים את בנק ישראל לנקוט בפעולה מסוימת היום והוא יכול להמשיך ולבחון את השפעתן של הורדות הריבית הקודמות שביצע ואת השפעת התחזקות הדולר על המשק. מנגד, האינפלציה שנה אחורה שלילית ורחוקה מיעד האינפלציה של בנק ישראל. אנו מניחים כי בחודשים הקרובים נחזור לראות מדדים שליליים בעיקר עקב מגמה מתמשכת של הוזלה במחירי הסחורות ועקב שינויי מחירים מבניים שיובילו להורדת מחירים נוספת, במידה ותרחיש זה יתממש, בנק ישראל יצטרך לחשוב שוב על סוגיית הריבית וכיוונה".
איילת ניר, הכלכלנית הראשית בבית ההשקעות יצירות, מסרה: "בנק ישראל אינו מפתיע כשהוא מודיע היום שהריבית המוניטרית תישאר ללא שינוי. מאחר שחלק מהירידה בשיעור האינפלציה מקורו בגורמים חד-פעמיים (כמו חשמל, מים) וחלק אחר בגורמים מיובאים (נפט), ומאחר שקיימת האצה בפעילות ברבעון הרביעי, הרי שנכון כי הבנק ימתין עד לאחר שההשפעות החד-פעמיות יעברו כדי לבחון את ציפיות האינפלציה במשק ולהעריך את מידת הצורך בצעדים נוספים של הבנק למניעת הדפלציה במשק, זאת במיוחד על-רקע הסיכון הקיים בהפחתות הריבית ליציבות המערכת הבנקאית (דרך הנדל"ן למגורים), סיכון שלמדיניות המוניטרית המרחיבה הייתה תרומה נכבדת בהתפתחותו".
שמואל בן אריה, מנהל המחקר בקבוצת פיוניר, ציין כי "בנק ישראל נשאר ללא תחמושת ועכשיו כשהתותחים מעבר לים רועמים הוא פשוט חסר אונים. לאחר ההחלטה על הרחבה כמותית באירופה וסיום שנה קלנדרית באינפלציה שלילית, בנק ישראל מחויב להגיב, הבעיה היא שאין לו איך כי גם הורדת ריבית כמעט ולא תהיה אפקטיבית. לגבי הרחבה כמותית, עליה כבר רמז בנק ישראל לפני מספר חודשים, לדעתי מדובר במהלך קשה מאוד לביצוע במשק כה קטן אשר דורש תעוזה ויצירתיות רבה מקברניטי בנק ישראל. יהיה מעניין מאוד לראות האם בנק ישראל ילך לכיוון זה. בסופו של יום, נראה כי סביבת ריבית נמוכה תלווה אותנו בתקופה הקרובה וכי אין חשש מהעלאת ריבית אגרסיבית".

תאריך:  26/01/2015   |   עודכן:  26/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בג"ץ דחה על הסף את העתירה בשל השיהוי בו הוגשה ומשום שהגיעה לפתחו שבוע בלבד לפני המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לכנסת
עופר וולפסון
קליקסמוב הישראלית, המפתחת פלטפורמה לפרסום מבוסס תוצאות במובייל, דורגה במקום ה-28 ברשימת מאה החברות המבטיחות בעולם לשנת 2015 של מגזין "פורבס" העולמי    החברה צפויה לשלש את מספר עובדיה השנה ולפתוח סניף בסן פרנסיסקו
עופר וולפסון
מעצב השיער לידן אוליאל משיק סניף ראשון של רשת המספרות 100MEMET במרכז בתל אביב ומתחייב לציבור לקוחותיו כי כל שירותי המספרה יעלו 100 שקלים בלבד
אלעזר לוין
הרשות שילמה 520 אלף שקל לחברות הביטוח הראל, איילון והפניקס, ולבית ההשקעות פסגות - גופים שהיא ממונה עליהן    התשלומים - עמלות על ניהול כספי הרשות ועובדיה בשוק ההון    האם הרשות אינה יודעת איך לנהל כספים?
עופר וולפסון
הפרס השנתי של האגודה לזכות הציבור לדעת ניתן השנה לכתב ולפרשן הכלכלי של ישראל היום על אומץ ליבו בסיקור העיתונאי: "לא היסס לתקוף את תוכניתו של שר האוצר יאיר לפיד להנהיג מע"מ אפס וחשף ליקויים מהותיים בדוחות של ארגונים חוץ פרלמנטריים אשר ניסו להוכיח שמדינת ישראל איננה דואגת כלל לאוכלוסייה הענייה שלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il