X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שהמכרז להפעלת מחצבה בהר דרגות מותאם רק לאבן וסיד, המפעילה אותו ובין היתר היא היחידה המקבלת מהבדואים את הזכות להשתמש בדרך הגישה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רשות מקרקעי ישראל תפרה למידותיה של חברת אבן וסיד את המכרז לפעילות במחצבת הר דרגות, אותה מפעילה אבן וסיד מזה שנים. כך טוענת (21.1.15) חברת אולניק, באומרה שמדובר במכרז למראית עין שתוצאתו ידועה מראש, שכן אין כל אפשרות מעשית לעשות שימוש בדרך גישה חוקית למחצבה, ואין בכוונת רמ"י להסדיר דרך כזו.
לטענת אולניק, רמ"י אינה רשאית להתנער מאחריותה להסדרת דרך גישה חוקית למחצבה לפני פרסום המכרז להענקת הרשאה כרייה וחציבה למשך תבש שנים. לדברי אולניק, רק לחברת אבן וסיד יש הסדרים והבנות עם האוכלוסייה הבדואית, המצויה בדרך הגישה הקיימת שאינה דרך מורשית. אוכלוסייה זו, מציינת אולניק מועסקת, על-ידי אבן וסיד במחצבה, ולכן היא היחידה היכולה להגיע אליה.
בעתירה נאמר כי האוכלוסייה הבדואית היא השולטת בדרך והמחליטה מי יוכל לעשות בה שימוש ומי לאו, וכי על פיה של אוכלוסייה זו -שגם גורמי אכיפת החוק אינם מצליחים לפנותה וחוששים ממנה - יישק דבר. לדברי העותרת, רמ"י התעלמה מכך שהיא עצמה פעלה להקמת דרך גישה חוקית, והרשות מעדיפה לחשוף את הזוכה במכרז לשימוש בדרך גישה לא מורשית ואף בלתי ניתנת לשימוש.
בעתירה, שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע באמצעות משרד הרצוג-פוקס-נאמן, נאמר, כי התמיהות העולות מהמכרז ומהאופן בו פורסם מתחזקות על-רקע עיתויו - לפני פרסום דוח ועדת בלינקוב לבחינת מדיניות המקרקעין בתחום המחצבות. הדוח עוסק בריכוזיות בענף זה, וקשה להשתחרר מן הרושם שמדובר בניסיון להקדים את פרסום המכרז לדוח כדי להתחמק ממסקנותיו.
לטענת אולניק, על תפירת המכרז מלמד התנאי הנוגע לתמורה שעל הזוכה לשלם לרמ"י לפי כמות חומרי חציבה תיאורטית ומופרזת, המותאמת למידותיה של אבן וסיד. במכרז נקבע, כי התשלום השנתי המינימאלי שישלם הזוכה יהיה לפי 800,000 טון, גם במקרה שהפיק פחות מכמות זו. לטענתה, מדובר בתנאי בלתי סביר, מאחר שמדובר בכמות חריגה ומופרזת שאינה סבירה עבור משתתף שאינו מחזיק במפעלי המשך הדורשים כמויות אדירות של חומרי מחצבה, כפי שמחזיקה אבן וסיד. טרם הוגשה תגובת רמ"י.

עת"מ 44666-01-15
תאריך:  27/01/2015   |   עודכן:  27/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולניק: רמ"י תפרה מכרז לאבן וסיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההיקף הכספי הכולל של העסקות ירד ב-13% והסתכם בכ-7.3 מיליארד דולר    ירידה של ממש (42%) בהיקף הכספי של עסקאת שבוצעו על-ידי רוכשים זרים    9% עלייה בשווי הממוצע לעסקה ל-98 מיליון דולר לעומת 2013    "סממני אי-יציבות פוליטית ומדיניות כלכלית לא עקבית עלולים להביא לירידה נוספת"
עידן יוסף
ועדת הבחירות תפתח ההרשמה להגשת הרשימות לכנסת    הגשת הרשימות תסתיים מחרתיים ב-22:00 בלילה
איתמר לוין
תשלם מאות אלפי שקלים לבעלי דירות בשכונת נווה צדק, לאחר שהנחתה אותם לבנות את ביתם נמוך ממפלס הרחוב - אך בניגוד לתוכניתה, לא הנמיכה את הכביש
יצחק דנון
משרד התקשורת קנס את החברה לאחר שלא דיווחה על ניתוק של 40 קווים למשך מספר שעות, בעקבות נפילת חזיר בר לבור שלה בקיבוץ פרוד
יצחק דנון
בעלי הזכויות בשירו הנודע של יהודה אופן על תל אביב תובעים את העירייה, בטענה לשימוש במשפט "ים כחול, עיר בחול" בקמפיין פרסומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il