X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכס אשדוד תפס "על חם" עובד נמל שניסה להבריח סיגריות כלי רכב נטושים בשטחי הנמל שימשו לו כמחסנים זמניים עד להברחת הסחורה מהנמל‎
▪  ▪  ▪
נמל אשדוד. פיתוי למבריחים [צילום: פלאש 90]

מכס אשדוד סיכל ביום שישי האחרון ניסיון להבריח סיגריות מנמל אשדוד ע"י קלוד בן עזרא (41) עובד מחלקת התפעול של הנמל, המשמש כסגן מנהל מחסן 303 בנמל. לאחר מעצר של חמישה ימים נעתר (יום ג', 27.1.15) השופט אבשלום מאושר מבית משפט השלום באשקלון לבקשת היחידה החוקרת והורה על שחרור החשוד תוך הפקדת ערבויות כספיות, איסור כניסתו לנמל בחודש הקרוב ותנאים מגבילים נוספים.
חוקרי היחידה המיוחדת במכס אשדוד מנהלים מזה זמן חקירה סמויה נגד בן עזרא בחשד כי הבריח סחורה מהנמל ומכר אותה באשדוד. בשישי הפכה החקירה לגלויה - במעקב מצולם של החשוד, הוא נראה מוציא מרכב נטוש שחנה באותו המחסן שהוא סגן המנהל בו, מספר חבילות ומכניס אותן לרכב בו נהג. המעקב הסמוי המשיך עד לשערי היציאה מהנמל. שם עוכב בן עזרא לחקירה ובחיפוש ברכבו נמצאו 9 פאקטים של סיגריות מוברחות, שלא שולמו המיסים בגינן.
בן עזרא נלקח לחקירה, במהלכה הודה בניסיון ההברחה וקשר עצמו לעוד 5 הברחות נוספות בעבר. בן עזרא סיפר לחוקריו כי יש עוד סחורה מוברחת ברכב הנטוש והוביל את החוקרים לרכב שבו נמצאו עוד עשרות פאקטים של סיגריות, אותן התכוון להבריח במועד מאוחר יותר. החשוד מסר לחוקרים צרור מפתחות עם המפתח לרכב הנטוש, אולם הראיות שהיו בידיהם הצביעו על רכב נוסף המשמש כמחסן לסחורה המוברחת. ואכן בצרור נמצא המפתח לרכב נוסף שחנה, אף הוא, במחסן 303 בנמל. ברכב זה נמצאו עשרות מכונות גילוח חשמליות, שגם אותן התכוון להבריח ולהתחמק מתשלום המיסים החלים עליהן.
הראיות שבידי מכס אשדוד, שרובן מצולמות ומתועדות, מצביעות על כך שבן עזרא נהג במשך תקופה ארוכה לרכוש מימאים בנמל או לקבל מהם, סחורה - בעיקר סיגריות, שלא שולמו מסי היבוא בגינה. הוא נהג להחביא את הסחורה בשני כלי רכב, שחנו בנמל ושימשו לו כמחסן סמוי לאחסנה זמנית של הסחורה. כמפורט בבקשה שהוגשה לבית המשפט, בן עזרא נהג לבצע סריקות ולאתר את שעת הכושר וכשחשב שסיכויו להיתפס נמוכים, הוא העביר מרכבי המחסן הנטושים את הסחורה לרכב בו נסע וכך הוציא אותה משטחי הנמל כדי למכור לסוחרים באשדוד. הראיות מעלות כי לפחות עוד שני חשודים, שכבר נתפסו בעבר בשל הברחה, סייעו כעת לבן עזרא. אחד מהם אף הודה במיוחס לו ולבן עזרא. כניסתם לנמל של שני החשודים הנוספים נאסרה מיד עם תפיסתם.
רפי גבאי, מנהל מכס אשדוד, אמר כי יש בכוונתו לנהוג באפס סובלנות כלפי עובדי נמל, המנצלים את תפקידם לקניית ולקבלת סחורה מוברחת והוצאתה משטחי הנמל. לדבריו, לא יעלה על הדעת שעובדי נמל המורשים להיכנס לשטחים מוגבלים לצורך תפקידם ינצלו את הרשאותיהם ואת האמון הניתן בהם כדי להבריח סחורות. גבאי הוסיף ואמר כי נגד עובדים שינהגו כחשוד, יוגשו כתבי אישום מהירים.

תאריך:  27/01/2015   |   עודכן:  27/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההכנסה הצדדית של עובד נמל אשדוד נחשפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמה אלמוג
מה קורה כשמבוגרים, שבדרך כלל נרתעים מהאלימות שבמשחק Grand Theft Auto, מתחילים לשחק בו?
יניב הלפרין
סרטון של המחנה הציוני מראה את נתניהו מחפש היכרות באפליקציית Tinder ומוצא את יו"ר הבית היהודי    איך זה נגמר? כנסו ותראו
עידן יוסף
יושב-ראש קדימה וממייסדיה לא הצליח להתברג באף רשימה    מפלגת קדימה מתפרקת סופית    פעילותו הפרלמנטרית של מופז כחבר כנסת הייתה נמוכה מאוד
מערכת אנשים ומחשבים
הדפים נחסמו בצו של בית משפט בטורקיה, שאיים שאם לא ייעשה כן - תיחסם הגישה לפייסבוק כליל
עופר וולפסון
העסקה, הכוללת תשלום במזומן ובמניות, מוערכת בכ-49.9 מיליארד דולר על סמך מחיר הסגירה של מניית מדטרוניק    מניות החברה המאוחדת תחלנה להיסחר היום בבורסת ניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il