X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מורי המכינה ישבתו שביתת אזהרה במחאה על החלטת הנהלת האוניברסיטה לאחד את המכינה הוותיקה עם זו של אוניברסיטת בר-אילן ביום ה': דיון נוסף בביה"ד לעבודה במסגרת בקשת ארגון הסגל האקדמי להוציא צו מניעה נגד ההחלטה
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת ת"א. פגיעה בשירות לאוכלוסיות המוחלשות

עשרות מורי ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת ת"א ישביתו מחר (ד', 28.1.15) את המכינה בה לומדים כ-300 תלמידים. ארגון הסגל האקדמי הזוטר אף כינס את האסיפה הכללית כדי לאשר שביתה כללית בקמפוס.
מן הארגון נמסר כי הוא נחוש בדעתו להניא את הנהלת האוניברסיטה מהחלטתה להביא לסגירת המכינה הגדולה ביותר בארץ. "החלטה אומללה זו לא השתנתה גם בעקבות הקריאה החד-משמעית של ועדת החינוך של הכנסת (שהתכנסה לדיון דחוף ומיוחד בשאלת המכינה) לפתוח את המכינה בשנת הלימודים תשע"ו במתכונת הנוכחית. לפיכך, ביום רביעי הקרוב, ה-28.1, תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד", נמסר.
לפני כשבועיים (14.1.15) הופיע מנכ"ל האוניברסיטה בפני ועדת החינוך וטען כי בכוונת האוניברסיטה לאחד את המכינה של תל אביב יחד עם זו של אוניברסיטת בר-אילן. עם זאת, הוא הודה כי ישנה הסכמה לאיחוד, אך הפרטים עדיין אינם סגורים. ועדת החינוך של הכנסת ובראשה היו"ר, ח"כ עמרם מצנע, לא השתכנעו כי בטווח הזמן הקצר ניתן לבצע את מהלך האיחוד ללא פגיעה משמעותית ורחבה, הן בפעילות המכינה עצמה, והן בצעירים מהאוכלוסיות המוחלשות הזקוקות למכינה כשער הכניסה למערכת ההשכלה הגבוהה. לכן, ביקשה ועדת החינוך מאוניברסיטת תל אביב לדחות את ההחלטה בשנה, ולפתוח את שנת הלימודים הקרובה במכינה בתל אביב כסדרה, במתכונתה המקורית של המכינה.
מארגון הסגל הזוטר נמסר כי למרות זאת הובילה הנהלת האוניברסיטה את הוועד המנהל של אוניברסיטת ת"א לאשר לה להמשיך עם מהלך האיחוד כבר לקראת שנת הלימודים הבאה. "על אף המצג שמציגה הנהלת האוניברסיטה, המכינה באוניברסיטת בר-אילן אינה יכולה לתת מענה לתוכניות המיועדות לאוכלוסיות מוחלשות (כגון 'אופקים - מהפריפריה להייטק', 'יוא"ל' - תוכנית ייעודית לתלמידים יוצאי אתיופיה, וכן תוכניות מיוחדות לשילובם של צעירים ערבים במערכת ההשכלה הגבוהה, ולקידומם של צעירים עולים חדשים) של מאות תלמידים צעירים שנושאים עיניהם אל המכינה האקדמית הוותיקה של תל אביב כהזדמנות אחרונה לכניסה למערכת ההשכלה הגבוהה ולמעגלי ההשפעה ותרומה בחברה הישראלית. לפיכך, אין כל משמעות אחרת להחלטתה של האוניברסיטה פרט לאחת: סגירתה של המכינה".
עומר אלוני, יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל אביב, הוסיף: "מעבר לעובדה שהאוניברסיטה סוגרת מפעל חברתי חינוכי לאחר 45 שנות פעילות, היא אף זורקת עשרות מורים שהקדישו את חייהם למכינה, ללא מציאת פתרון תעסוקתי הולם וראוי עבורם.
"הנהלת האוניברסיטה נמצאת בימים אלו במרוץ אחוז תזזית נגד הזמן כדי לבצע מחטף שיביא לידי 'העתקת' המכינה לאוניברסיטת בר-אילן, זאת למרות שבבר-אילן אינם ערוכים לכך ואף אינם יכולים לתת מענה למלוא התפקידים החברתיים והחינוכיים שממלאת המכינה של אוניברסיטת תל אביב".
"העברת המכינה הינה הטעיה של אוניברסיטת תל אביב שנועדה להשקיט את הביקורת הציבורית נגד המהלך ההרסני שיביא בהינף יד לכריתה אחד מעמודי התווך החברתיים של אוניברסיטה ציבורית גדולה ומובילה כמו אוניברסיטת תל אביב, וכל זאת כאשר הנהלת האוניברסיטה מתנערת מהאחריות החברתית והציבורית שלה, חוסמת את הדלת בפני אוכלוסיות מוחלשות ושולחת מעליה את צעיריהן למקומות אחרים".

תאריך:  27/01/2015   |   עודכן:  27/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמרם מצנע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שביתה במכינה הקדם-אקדמית של אונ' ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כ-3,000 עובדי המשרד צפויים לשבות יום אחד לאחר שמספר עובדות זומנו לשימוע לפני השעיה, מכיוון שהגיעו לפגישה עם נציגי ההסתדרות    מנכ"ל המשרד: "מנסים לחבל בהליך שיפור וייעול העבודה עד לכדי אי-קבלת מרות"
עופר וולפסון
מרקל, המשמש מאז 2001 כסגן נשיא בברודקום העולמית, יעמוד בראש דירקטוריון חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב
איציק וולף
המלון שבבירת לוב מהווה בסיס של מספר חברות מערביות    חמישה אזרחים זרים נרצחו    במקביל פוצצו החמושים מכונית תופת סמוך למלון    חשבון טוויטר המזוהה עם ארגון המדינה האיסלאמית קיבל אחריות בשם הארגון
יצחק דנון
חברה אמריקנית המחזיקה ב-35% ממניות מלון הדירות במנהטן, המנוהל בידי בן-צוקי תובעת 4.4 מלש"ח מבכירי אאורה
יצחק דנון
שלושה מפעילי ועד העובדים טוענים שהבנק המרכזי אינו מאפשר לבני 60 ומעלה לרכוש ביטוח סיעודי - למרות שבעבר היה להם ביטוח קולקטיבי כזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il